Rakas mieheni osti
Kaupasta vahingossa 6kkta vanhalle vauvalle ruispuolukkapuuroa 1-3v. tarkoitettua kun pyysin sitä puolukkapuuroa alk.5kk
Miksi sitä ruispuolukkaa ei saisi antaa alle vuoden ikäiselle lapselle?
Onko kyse koostumuksesta,vai sokerin määrästä vai kenties siitä ettei ruista voisi antaa vielä noin pienelle?
Siksi kysyn kun mulla sattuu olemaan nyt sitä pirun ruispuolukkapuuroa 24 törppöä kotona ja ei taidä pvm kestää siihen asti kun vauva täyttää vuoden
Kommentit (53)
nuo puurotetrat ole kylmässä säilytettäviä, joten ei siinä mikään ketju katkea.
Me ainakin saatiin vaihtaa lavallinen korviketta toiseen, kun oltiin ostettu väärää.
nuo puurotetrat ole kylmässä säilytettäviä, joten ei siinä mikään ketju katkea. Me ainakin saatiin vaihtaa lavallinen korviketta toiseen, kun oltiin ostettu väärää.
Siis liha ja maitotuotteet kylmäketjun takia ja lastenruoat TURVALLISUUDEN takia. Ja kauppa ei saa ottaa kyllä vastaan edes korvikkeita
edes noin yksinkertaisesta tehtävästä? Huoh. Ei voi olla niin vaikeaa lukea siitä purkin kyljestä, minkä ikäisille se on ja oliko tämä nyt juuri sitä mitä piti. Tuossa ei ole kyse mistään virheestä vaan pelkästä laiskuudesta, tuokin "virhe" olisi ollut vältettävissä jos vain mies viitsisi vähän katsoa.
vatsakipuja tuonne 8kk asti, kunnes alkoi sietämään. Anna puoli purkkia ja kato miten käy..siinähän se selviää.
edes noin yksinkertaisesta tehtävästä? Huoh. Ei voi olla niin vaikeaa lukea siitä purkin kyljestä, minkä ikäisille se on ja oliko tämä nyt juuri sitä mitä piti. Tuossa ei ole kyse mistään virheestä vaan pelkästä laiskuudesta, tuokin "virhe" olisi ollut vältettävissä jos vain mies viitsisi vähän katsoa.
Helevetin laiskat vätykset. Toinen on "emmää löytäny sitä, ei siellä ollu" Niin ei varmaan löytäny, kun ei kehdannu katsoa, sitten ku itte ajat kauppaan, niin kappas johan alko löytymään" Niin ärsyttää tollanen laiskuus!!
Vaikka hevosen kokoisilla kirjaimilla kirjottaisi lappuun tarkat tuntomerkit niin ei vaan mene perille...
Ja sit jos kirjotat lappuun että korviketta niin kaupasta tuodaan tasan yksi 2dl törppö sitä kun olisit tarkoittanut että tuo vaikkapa se lavallinen niitä 0,5litran törppöjä.
Niin kyse on niistä tetroista just... kun joku kyseli...Meillä kelpaa kaikki puurot paitsi kaurapuuro se pitää naamioida marjasoseella joksikin muuksi...eli puolikas törppö menee kerralla...Pitää varmaan sekoitella sitä johonkin muuhun puuroon sekaan et saan noita tuosta johonkin kulutettua itselläni on keliakia niin en voi syödä niitä.
Palauttamaan en lähde 100km päähän(mies oli työmatkalla)
ap
nakerrellut jo itsetehtyä ruisleipää,ja ainakaan niin pienestä määrästä ei ole tullut masukipuja
Helevetin laiskat vätykset. Toinen on "emmää löytäny sitä, ei siellä ollu" Niin ei varmaan löytäny, kun ei kehdannu katsoa, sitten ku itte ajat kauppaan, niin kappas johan alko löytymään" Niin ärsyttää tollanen laiskuus!!
Mut kun se laiska vätys ei oo ehtiny korjaamaan mun autoa siihen kuntoon et sillä vois ajaa sinne kauppaan ja ei nappaa oikeen lähtee kävellen kauppaan kun lähin on tossa 10kilsan päässä
Täällä haukutaan kun mies ei osaa ostaa ruokaa muksulle. Ilmeisesti AP:lla on tilanne, jossa itse tekee suurimmaksi osaksi ruuat itse. Näin ollen mies ei ehkä ole ennen ostanut noita ruokia ja ei tullut mieleen, että niissä on tarkkoja ikähaarukoita. Ja hei, mieshän on nyt kuitenkin yllättänyt ja ostanut koko lavallisen ruokaa.
Ajatellaan toisinpäin. Jos pyydän vaimoani tuomaan autoomme yljyä tai jonkin työkalun kaupasta, niin ilman erityisen tarkkoja speksejä tuote on varmasti väärä.
Lasten ruoat ja pyykinpesu eivät ole miehelle mikään kovinkaan "tärkeä" asia siinä mielessä, että niihin jaksaisi kovin syvällisesti perehtyä. Täällä oli ketju jossa haukuttiin mies pystyy, kun oli pessyt petivaatteet 40asteessa.
No anyway, muistan tulla tänne sitten avautumaan kun vaimoni ostaa jotain väärää kaupasta :)
Täällä haukutaan kun mies ei osaa ostaa ruokaa muksulle. Ilmeisesti AP:lla on tilanne, jossa itse tekee suurimmaksi osaksi ruuat itse. Näin ollen mies ei ehkä ole ennen ostanut noita ruokia ja ei tullut mieleen, että niissä on tarkkoja ikähaarukoita. Ja hei, mieshän on nyt kuitenkin yllättänyt ja ostanut koko lavallisen ruokaa. Ajatellaan toisinpäin. Jos pyydän vaimoani tuomaan autoomme yljyä tai jonkin työkalun kaupasta, niin ilman erityisen tarkkoja speksejä tuote on varmasti väärä. Lasten ruoat ja pyykinpesu eivät ole miehelle mikään kovinkaan "tärkeä" asia siinä mielessä, että niihin jaksaisi kovin syvällisesti perehtyä. Täällä oli ketju jossa haukuttiin mies pystyy, kun oli pessyt petivaatteet 40asteessa. No anyway, muistan tulla tänne sitten avautumaan kun vaimoni ostaa jotain väärää kaupasta :)
No jos mun pitäis viedä miehelleni jotain työkaluja tai öljyjä, niin saattaisin tehtävästä suoriutuakin, koska itse myyn niitä, mutta kostona sille vätykselle voin sanoa, että nyt sattu olemaan meiltä loppu ne xD
Kyse ei ole siitä, etteikö osais ostaa, vaan siitä että on liian laiska katsomaan tai tutkimaan tuotetta, kun on ihan sama. Pakon edessä katsotaan kyllä, koska ikinä en ole vääriä tamponeja saanu, mutta miksi vitussa mehukeitto on aina sokeroimatonta ja liha porsasta!!??? Ei liene tuo sopan ostokaan mitään rakettitiedettä olevan.
Itse en ole ksokaan anjtanut vauvapuuroja vaan heti elovenaa, ruispuuroa ym.
Täällä haukutaan kun mies ei osaa ostaa ruokaa muksulle. Ilmeisesti AP:lla on tilanne, jossa itse tekee suurimmaksi osaksi ruuat itse. Näin ollen mies ei ehkä ole ennen ostanut noita ruokia ja ei tullut mieleen, että niissä on tarkkoja ikähaarukoita. Ja hei, mieshän on nyt kuitenkin yllättänyt ja ostanut koko lavallisen ruokaa.
Ajatellaan toisinpäin. Jos pyydän vaimoani tuomaan autoomme yljyä tai jonkin työkalun kaupasta, niin ilman erityisen tarkkoja speksejä tuote on varmasti väärä.
Lasten ruoat ja pyykinpesu eivät ole miehelle mikään kovinkaan "tärkeä" asia siinä mielessä, että niihin jaksaisi kovin syvällisesti perehtyä. Täällä oli ketju jossa haukuttiin mies pystyy, kun oli pessyt petivaatteet 40asteessa.
No anyway, muistan tulla tänne sitten avautumaan kun vaimoni ostaa jotain väärää kaupasta :)
Tarkoitukseni ei ollut ketjua aloittaessani mollata mitenkään miestäni.Hyvä mies noin muuten mutta tää luetun ymmärtäminen kauppalapusta tuottaa hankaluuksia,ja muutenkin kaupassa käynti.Ymmärrän sen kun itse hoidan muuten kaupassa käynnit maksimissaan 2x viikossa ja onhan se raskasta miehelle jos on kilometrin mittanen kauppalista edessä ja ei ole kaupassa käyntiä harrastanut muuta kuin oluen noudossa jota en osta syystä että mulla on kaksi pientä lasta toinen turvaistuimessa ja toinen kävelee itse ja parhainmillaan 4 ruokakassia kainalossa kun kaupasta lähden siihen ei enää sixpäkki mahu millään kyytiin.
Osaan ostaa varaosia autoon ja osaan vaihtaa renkaatkin ja tehdä pikku huoltoja itsekin.Kaikella kunnioituksella miestäni kohtaan joka tekee noin 12tunnin työpäiviä en viitsi narista että autoni seisoo toista viikkoa tallissa purettuna.
Ja minä alkaisin epäilemään että mieheni olisi tehnyt jotain pahaa selkäni takana jos erehtyisi pesemään petivaatteet vaikkakin 40c saatikka laittamaan tiskit koneeseen tai vastaavaa...
Ja niille kaikille jotka nyt heräävät asiaan ap tekee kaikki kotityöt itse ja hoitaa suurinmaksi osaksi lapset tiedoksi pääsen miljoona kertaa helpommalla kun teen asiat itse kun se että joudun itse kädestä pitäen neuvomaan asioita jotka sitten joudun kuitenkin itse tekemään uudestaan niin kuin pitää
Pointtina tämän viestin aloitukseen oli tämä puuron koostumus ja voiko sitä antaa minkä ikäiselle....Ja kiitos sain vastauksen
Miehet möhlivät pikkuasiat, mutta naiset eivät vain kykene oppimaan, että ohjeiden tulisi olla selkeämpiä. Ilmeisesti siitä saa jotain nautintoa, kun tietoisesti antaa puuttellisia ohjeita ja sitten pääsee taas pyörittelemään silmiä ja nalkuttamaan kuinka mies ei TAASKAAN yhtään osaa.
Minä saan miehenä viikottain kärvistellä, kun nainen antaa epämääräisiä ohjeita ja olettaa minun olevan ajatustenlukija. Kauppalistassa lukee "jauhelihaa", ja joka kerta saan soitella, että kuinkahan monta sataa grammaa sitä nötköttiä tällä kertaa saisi tulla. "Kermaa" voi tarkoittaa mitä tahansa väliltä 2-6 desiä. Silmät pyörivät päässä ja nainen huokaillee pettyneesti, kun kauppakassista löytyy liian vähän kermaa.
Heitä pihvit uuniin, käskee hän. Toimin käskyjen mukaan vain saadakseni kuulla viisastelua, että minun olisi tietenkin pitänyt heittää uuniin ne TOISET pihvit sieltä sivupöydältä eikä niitä, jotka olivat tyrkyllä heti siinä uunin edessä. Kuinka sinä et nyt näin päivänselvää asiaa voi tajuta!
Niin kuin ketjussa on jo kommentoitu. 1-vuotiaiden valmispuuro sisältää tavallista maitoa (rasvattoman maidon lisäksi se herajauhe on maidosta tehtyä). Siksi sitä ei suositella alle 1-vuotiaille. Pienempien maidossa maitoa on paljon vähemmän ja se saattaa olla käsitelty korvikkeen tapaan vauvoille sopivaksi.
Meillä on myös noita Muksun valmispuurotetroja mökillä käytössä. Annoin vahingossa vauvalle isoveljen puuroa (juuri tuota puolukkaruis), ei ollut moksistaan. Ei siis tullut vatsavaivoja tms. Tarkoituksella en kuitenkaan puolivuotiaalla tuota antaisi.
Tavalliseen maitoonhan kannattaa alkaa totuttautumaan n. 10 kk ikäisenä. Säilyisikö ne puurot siihen saakka? (Meillä taisi olla lähemmäs 9 kk, kun aloitettiin varovainen totuttelu). Jos silloin vähän vanhempana syöttäisi nuo puurot.
Nyt ihan ekana se parasta ennen päiväys! Noissa tetroissahan on aina pitkä päiväys!
Noissa isompien puuroissa on tavan maitoa jota vauvasi vatsa/elimistö ei kestä .
Mutta jos päiväys on muutaman kuukaudenkin eteenpäin niin syötä sitten. pakkoko niitä on nyt heti syöttää?
minä äitinä ostin vauvalle aina vääriä vaippoja, koko oli oikein mutta niin samannäkösiä teippi ja housuvaippapakut ettei ota pirukaan selvää..
Vois tuollainen moka sattua ihan helposti, mieheni on täsmällisempi. Viimeksi ostin vahingossa tavallista Presidenttiä vaikka tarkoitus olibostaa tummaa. Ja ostin paketin kevytnakkeja, joita inhoan. Se KEVYT luki siinä vaan pienellä jotennenpäs huomannut..!:D
Minä saan miehenä viikottain kärvistellä, kun nainen antaa epämääräisiä ohjeita ja olettaa minun olevan ajatustenlukija. Kauppalistassa lukee "jauhelihaa", ja joka kerta saan soitella, että kuinkahan monta sataa grammaa sitä nötköttiä tällä kertaa saisi tulla. "Kermaa" voi tarkoittaa mitä tahansa väliltä 2-6 desiä. Silmät pyörivät päässä ja nainen huokaillee pettyneesti, kun kauppakassista löytyy liian vähän kermaa.
Usein ohjeet on juuri tuollaisia, mutta jos vaimo alkaa nalkuttaa ostoksista sellaisista asioista mitä ei listassa ole, niin saa kyllä kuulla takaisin samalla mitalla. Varamsti tietää että itselläni oletuksena on 400g sikanautaa. Jos haluaa jotain muuta, niin sitten on pare kirjoittaa siihen lapulle. Tai jos munia tarvitaan poikkeuksellisen paljon, niin kannattaa mainita asiasta. Se on perkuleen vaikeaa arvata, etä rouva aikoo leipoa seuraavan viikon tiistaina jotain, jos hän ei siitä asiasta mitään mainitse.
Mutta ilmeisesti naiset saa jotain pätemiskiksejä tuollaisesta.
Niin ja AP:n kannattaa valita otsikko hieman toisin, jos ei halua tällaista keskutelua :) Niin ja itse antaisin lapselle tuota isommille tarkoitettua tuotetta, ei se todennäköisesti siihen kuole. Mutta äitien mielestä tämäkin on maailman isoin virhe ;)
niin itse ostin juuri tuota ruispuolukkapuuroa Italian matkallemme 7 kk:n ikäiselle. Vahinko oli minultakin, kun siinä samassa rivissä oli 5 kk:n ikäiselle kuningatarpuuroa.
Eroa ei ole rakenteessa, meidänkin vauvamme oli saanut ensi hetkistä lähtien ihan tavallista kaurapuuroa ja neljänviljanpuuroa 6 kk lähtien vaan juuri siinä maidossa. Voi aiheuttaa herkälle vauvalle masuoireita. Maitoa on kuitenkin siinä niin vähän, että en suotta hermostuisi. En nyt ihan 5 kk:n ikäiselle antaisi, kun ei ole niin tottunut muutenkaan kaikkiin ruokiin ja raudan määrä on varmaan isompi, mutta 7 kk:n ikäiselle annoin ja masu ei tullut pipiksi eikä mitään pahaa tapahtunut. Tosin siis syötin kahden tetran verran ja kummallakin kerralla menekki oli aika pientä, parin lusikallisen verran vain ja toisella kerralla reilusti alle puolet puurosta (ei tykkää valmispuuroista). Etkö voi sotkea tuota tavalliseen kaurapuuroon hilloksi? Ei siis nyt mutta kuukauden tai kahden päästä.
Minä ostin noita marjasoseita hilloksi, kun meiltä loppui marjat lopputalvesta (tai oli jäljellä mustaviinimarjoja, joita lapset inhoavat niin kuin minäkin).