Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rakas mieheni osti

Vierailija
08.02.2012 |

Kaupasta vahingossa 6kkta vanhalle vauvalle ruispuolukkapuuroa 1-3v. tarkoitettua kun pyysin sitä puolukkapuuroa alk.5kk

Miksi sitä ruispuolukkaa ei saisi antaa alle vuoden ikäiselle lapselle?

Onko kyse koostumuksesta,vai sokerin määrästä vai kenties siitä ettei ruista voisi antaa vielä noin pienelle?

Siksi kysyn kun mulla sattuu olemaan nyt sitä pirun ruispuolukkapuuroa 24 törppöä kotona ja ei taidä pvm kestää siihen asti kun vauva täyttää vuoden

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tähän ei saa vastausta kun av mamman mielen täyttää Jennin,exän ja nyxän ja naapurin koiran haukkuminen niin ei ehdi normi vauva asioihin vastailla näin vauva palstalla -ap-

Vierailija
2/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö (saattaa olla vähän karkeampaa) eikä tule mahaoireita, niin siitä vaan ääntä kohti. Minä olen itse tehnyt jo tuonikäisille moniviljapuuroja, eli paljon karkeampaahan se on kuin kaupan sametit :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ja ukolle huutia, mä en tajuu, miks ne möhlii yksinkertaisiakin asioita. Ei viitsitä lukea kunnolla paketin kyljestä.

Vierailija
4/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotainhan siinä on miksi ei ole tarkoitettu alle vuoden ikäiselle. Ehkä maitoa? Miten pitkälle ne päiväykset on? Ehkä voisit syöttää jo 10kk:n ikäiselle? Tai sitten pakastaa ne?

Vierailija
5/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien puuro on paksumpaa eikä niin sileää kuin noi ihan pienten puurot. Saattaa olla myös hiukan enemmän puolukkaa tuossa isompien puurossa. Olen siis samaa mieltä aiemman kirjoittajan kanssa että jos maistuu niin anna vaan. Kyse on lähinnä tottumuksesta, mä tein myös itse paljon puuroja ja moniviljapuuroja jotka ovat paljon karkeampia.

Vierailija
6/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö jo ihan movivilja puuroja itse keitettynä. Seakaan on laitettu milloin puolukkaa, milloin mustaviinimarjamehua yms.

Luulisin ettei nuissa ole kuin koostumuksessa eroa..

Vierailija
7/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi tällaisia mokia sattuu?

En itse vastaavasti pärjää esim. autokaupassa, mutta siksi seuraankin saatuja ohjeita erittäin tarkasti. Enkä osta moottoriöljyä, joka on tarkoitettu kaksipyöräisille, kun kotona odottaa auto, tms.

Vierailija
8/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tuoteselosteessa jotain miksi ei vauvalle kävisi.

Itse kyllä antaisin mennä vaan jos vauvalle kelpaa, todennäköisesti se on vaan karkeampaa kuin ihan vauvoille soseutettu ja saattaa sisältää maitoa.

Vierailija
9/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä puurossa olevaa maitoa ei ole enää käsitelty ns. korvikemuotoon. Eli antaisin vasta kun lapsi juo jo normimaitoa.

Vierailija
10/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa syy mikä minulle tulee mieleen on se että pienempien puuro voi olla hienojakoisempaa ja isompien karkeampaa. Kun keität puuron, siivilöi se vielä niin lapsi saa helpommin syötyä.

Minä en luota ollenkaan noiden valmistajien suositusikärajoihin, varsinkaan jossain puurossa. Enemmän kyse lienee siitä että vanhemmat saadaan ostamaan enemmän tuotteita, kun uskotellaan että ne on kehitetty juuri heidän elämäntilannettaan silmälläpitäen.

Vierailija
11/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei niin mitäs muuta siinä on?

Ja katsoitko päiväyksen? Ne ovat yllättävän hyviä säilymään. Ja syö itse, jos siinä on maitoa :)

Vierailija
12/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nimittäin tykkään ruismarjapuurosta ja vastaavassa tilanteessa vetäisin sitä aamu- ja iltapaloiksi innosta pinkeänä.

Vierailija
13/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siis yleensä teen puurot ite mukulalle mut nyt kun sattu noi puolukat jo loppumaan pakastimesta niin siksi pyysin tuomaan ensinnäkin pari purkkia ja sain koko lavallisen heh heh...

Eli ei siis ole tottunut kovin samettisiin puuroihin...

Tuote selosteessa mainitaan rasvatonmaito,mutta verailun vuoksi katsoin sitten neljänviljan vellin selosteen jossa on myöskin maitoa ja ikäsuositus on alkaen 5kk..Ainut ero on herajauheessa ja viljoissa.

Eli jos massu kestää niin voi antaa...mä oon muuten sekottanu korviketta puuroon et tulee pikkasen juoksevampaa...-ap-

Vierailija
14/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt teini-ikäiseni olivat vauvoja, heille sai alkaa keitellä puuroa ja tarjota muutakin kiinteää jo 3kk ikäisenä.

Ainakin minun lapseni ovat potria ja terveitä.

Tuskin sinunkaan vauvallesi isoa vahinkoa tulee, jos syätät 24 purkkia vähän vanhemmalle tarkoitettua lastenpuuroa.

Vierailija
15/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi tällaisia mokia sattuu? En itse vastaavasti pärjää esim. autokaupassa, mutta siksi seuraankin saatuja ohjeita erittäin tarkasti. Enkä osta moottoriöljyä, joka on tarkoitettu kaksipyöräisille, kun kotona odottaa auto, tms.

Tämä on niin tätä. Juuri eilen naispomoni selitti, etteivät naiset ikinä lajittele pyykkiä väärin (eli edes vahingossa yksittäistä vaatekappaletta mene väärällä lämpötilalla/ väärän värisenä). Ihan oikeasti, niitä virheitä sattuu aivan varmasti kaikille, niin kaupassa käynnissä kuin muutenin.

Eikä siitä ole kovin kauaa, kuin oma vaimoni osti valaisimeen lampun väärällä kannalla. Ei tulisi mielenkään ihmetellä, että selittäkääpäs nyt naiset. Kun tekee niin tätä sattuu. Tietenkin jos sattuu koko ajan, niin asia erikseen.

Vierailija
16/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maito voi olla erilaista noissa ihan pienten puuroissa. Voithan varmuuden vuoksi laittaa vaikka sähköpostikyselyn valmistajalle. Tuskin siinä muuten mitään "vaarallista" voi olla.

Itse syön välillä lapsen jämät Muksun puolukkapuurosta ja se ainakin on ihan hyvää, joten itsekin voit syödä.

Ja ihan varmasti kauppa suostuu vaihtamaankin tuollaisessa tapauksessa.

Vierailija
17/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 proteiinin määrä. Vanhempien lasten ruoat sisältää yleensä enemmän proteiinia, jota pieni vauva ei vielä kestä

2 vitamiinit. Tietyt vitamiinit, tai niiden suuret erot voi pienelle olla hieman haitallisia (tosin en usko että ne vitamiinipitoisuudet missään vauvan ruoassa on lähellekään oikeaa tarvetta)

Ja tuosta palautuksesta, niin vauvan ruokia EI SAA palauttaa. Ei kyllä muitaaan elintarvikkeita, mutta ei varsinkaan vauvanruokia oteta vastaan vaikka kuinka olis kuitit ja muut. Että katso nyt se päiväys, uskoisin että säilyy ½ vuotta ihan helposti.

Vierailija
18/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 proteiinin määrä. Vanhempien lasten ruoat sisältää yleensä enemmän proteiinia, jota pieni vauva ei vielä kestä

2 vitamiinit. Tietyt vitamiinit, tai niiden suuret erot voi pienelle olla hieman haitallisia (tosin en usko että ne vitamiinipitoisuudet missään vauvan ruoassa on lähellekään oikeaa tarvetta)

Ja tuosta palautuksesta, niin vauvan ruokia EI SAA palauttaa. Ei kyllä muitaaan elintarvikkeita, mutta ei varsinkaan vauvanruokia oteta vastaan vaikka kuinka olis kuitit ja muut. Että katso nyt se päiväys, uskoisin että säilyy ½ vuotta ihan helposti.

Vierailija
19/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidot, lihat ja muut kylmäketjun varmistamiseksi ja lastenruoat turvallisuuden takia. Eli kun ei voida olla varmoja mitä myrkkyjä niihin on kotona pistetty, niin kauppa ei saa niitä ottaa takaisin.

Vierailija
20/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidot, lihat ja muut kylmäketjun varmistamiseksi ja lastenruoat turvallisuuden takia. Eli kun ei voida olla varmoja mitä myrkkyjä niihin on kotona pistetty, niin kauppa ei saa niitä ottaa takaisin.