Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miehen PAKKO tulla käymään neuvolassa??

Vierailija
07.02.2012 |

Mun mies ei pahemmin haluaisi tulla käymään siellä niillä käynneillä, ja mua se ei yhtään haittaa.

Mutta neuvolantädille näyttää olevan sitäkin tärkeämpää että mies tulis edes käymään siellä.

Onko se yleensä ihan välttämätöntä jos meistä kumpikaan ei näe sitä tarpeelliseks (tietenkin jos tulee esim mulle sairastuminen ja lapsella käynti siellä niin silloin menis kuitenkin)

Kohtalotovereita?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minäkään ole aina käynyt... Nytkin jätettiin kuopuksen neuvola väliin.

Vierailija
22/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotusaikanakin oli mukana vain ultrissa. Onneksi meillä neuvolatädit ei ole erikoisemmin edes patistaneet ja kyselleet miestä mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi kuitenkin, että kerta riittää.

Sitten lapsen synnyttyä kävimme yhdessä tai minä yksin muutaman kerran lapsen kanssa tai mies yksin muutaman kerran lapsen kanssa.

Tottakai kaikki ne asiat kuuluvat myös miehelle, lapsen isälle. Isä halusi itse käydä välillä yksin ja sen soin hänelle ilomielin. Halusi myös olla pitämässä lasta rokotusten aikana.

Oli jo silloin hyvä isä ja niin on edelleenkin, ellei jo vieläkin parempi:)

Vierailija
24/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että osaan raportoida ne neuvolan tapahtumat ja me yhteensä niin hyviä vanhempia, että osataan priorisoida asiat.

21

Vierailija
25/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kaivannut, eikä terveydenhoitajatkaan ole ihmetelleet. Eivät ole edes maininneet asiasta. Terveydenhoitajat ovat kuitenkin tavanneet miehen vauvojen synnyttyä, kun ovat tulleet kotikäynnille.

Toki raskausaikana ultrissa, esikoisen synnytysvalmennuksessa, yliaikaiskontrolleissa ym. on mies ollut mukana. Tavallisia neuvolakäyntejä en itsekään ole osannut pitää tarpeellisena olla mukana. Miksipä miestä tarvittaisiin seuraamaan punnitusta, verenpaineen mittausta ja purkkiin pissaamista? Toki sydänääniä olisi voinut olla kuuntelemassa, mutta muutoinpa siellä ei ole mitään uutta ja yllättävää tullut esiin.

Lasten synnyttyä lasten neuvolat olen hoitanut minä, koska olen ollut äitiyslomalla ja hoitovapaalla. Tämän suhteen tilanne voi muuttua, kun palaan töihin. Silloin varmaan neuvolaan vie se, kumpi paremmin ehtii. Lääkäri-, puheterapia ym. käyntejä mies on jo hoitanutkin.

Vierailija
26/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin th uteli ja yritti kysellä, että onko meillä huonot välit ja mies ei varmaan halua lasta ja oliko mies abortin kannalla.

tuollaiset ovat? Ihanko oikeasti me tuollaista kustannetaan verovaroista?

Kuvaus kuulostaa siltä, mitä joskus aikasemmin luonnehdittiin "akkojen käytökseksi".

Vierailija
27/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan seitsemättä lastamme, eikä mieheni ole kertaakaan ollut mukana neuvolassa, eikä muuten yhdessäkään ultrassa! Mitä ihmettä se siellä tekisi?

Neuvolassa ei myöskään olla ihmetelty tätä.

Mieheni ei edes tiedä, missä neuvolamme sijaitsee, vaikka asumme tosi pienellä paikkakunnalla...3

Vierailija
28/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomauttanut, että on erikoista ja kohtuutonta, että vain minä huolehdin lapsemme terveysasioista. Ei hänkään raskausaikana ollut kuin ekalla kerralla ja raskauden loppuvaiheessa kerran.

Lapsen kanssa on aina tullut kun on päässyt/huvittanut eli 3 kertaa. Minä siis olen hoitanut kaikki lapsen rokotukset, hammaslääkärit, ensiapukäynnit jne. Kyllä ne voisi yhtä hyvin hoitaa mieskin, ettei mun tarvitsisi aina järjestää töitäni sen mukaan, että saan ne hoidettua. Itse haluaisin olla tässäkin tasa-arvoinen. Ja tuo oli hyvin kirjoitettu : )

Moniko äiti jättäisi käymättä lapsensa neuvolassa? Tai onko äidin PAKKO käydä neuvolassa?

Yksi esimerkki oli, järkevästi perusteltukin. Miten muut perustelette sen, että menette sinne tai miten perustelisitte pois jäämisenne? Mielestäni miehellä pitäisi olla samat syyt.

Vierailija
29/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi laittaa häntä lapsen kanssa sairaalaan tai ensiapuun tai mihinkään missä on mahdollisuus mihinkään toimenpiteeseen. Ei hammaslääkäriin, ei neuvolaan jos rokotus. Kerran kävi ja kun rokotuksista oli tullut puhe niin mies oli sanonut, että äiti tulee sitten erikseen käymään...

Vierailija
30/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö meillä ole se neuvola juuri siksi että siellä yritetään ennaltaehkäistä ongelmia ja tukea apua tarvitsevia? Ei kai sillä terkalla ole mitään röntgen katsetta jolla se näkisi että juuri se teidän Matti on niiiiin sairaan hyvä isä mutta just nä ä neuvolakäynnit se jättää väliin. Oikeasti harvaa terkkaa varmaan kiinnostaa juuri se teidän spesiaalin ihana suhde muuten kun yrittää etsiä niitä äitejä joille mahdollisesti kehittyy masennus tai ovat muuten ekstra avun tarpeessa.Miksi "tympäisee" kertoa että mies on töissä eikä pääse? Miksi te käytte siellä neuvolassa jos mistään ei saa kysyä ja kaikki on loukkaavaa? Eihän ne voi hitto vie tietää ellette te itse kerro kuinka ihana se Matti on.

Ja mun mies ei esikoisen äityisneuvolaan päässyt kertaakaan kun oli työkomennuksella ulkomailla mutta ei mua yhtään haitannut siitäkään jutella. Toisessa raskaudessa ei sitten rutiinineuvolassa saatu sydänääniä ja vauva oli kuollut niin todella olisin kaivannut miestä sinne mukaan. Kolmannessa mies oli ihan kaikkialla minne suinkaan töiltään pääsi. Mutta mä en ymmärrä tätä ikuista neuvolan terkkojen työstä marisemista. Älkää menkö tai maksakaa yksityisesti jos niin pirusti ärsyttää ja tympäsee.

Vierailija
31/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö meillä ole se neuvola juuri siksi että siellä yritetään ennaltaehkäistä ongelmia ja tukea apua tarvitsevia? Ei kai sillä terkalla ole mitään röntgen katsetta jolla se näkisi että juuri se teidän Matti on niiiiin sairaan hyvä isä mutta just nä ä neuvolakäynnit se jättää väliin. Oikeasti harvaa terkkaa varmaan kiinnostaa juuri se teidän spesiaalin ihana suhde muuten kun yrittää etsiä niitä äitejä joille mahdollisesti kehittyy masennus tai ovat muuten ekstra avun tarpeessa.Miksi "tympäisee" kertoa että mies on töissä eikä pääse? Miksi te käytte siellä neuvolassa jos mistään ei saa kysyä ja kaikki on loukkaavaa? Eihän ne voi hitto vie tietää ellette te itse kerro kuinka ihana se Matti on.

Ja mun mies ei esikoisen äityisneuvolaan päässyt kertaakaan kun oli työkomennuksella ulkomailla mutta ei mua yhtään haitannut siitäkään jutella. Toisessa raskaudessa ei sitten rutiinineuvolassa saatu sydänääniä ja vauva oli kuollut niin todella olisin kaivannut miestä sinne mukaan. Kolmannessa mies oli ihan kaikkialla minne suinkaan töiltään pääsi. Mutta mä en ymmärrä tätä ikuista neuvolan terkkojen työstä marisemista. Älkää menkö tai maksakaa yksityisesti jos niin pirusti ärsyttää ja tympäsee.

Miksi ihmeessä isä menisi keskellä päivää vaikkapa äidin äitiysneuvolakäynnille mukaan? Eikö ihmiset ole yleensä siihen aikaan töissä? En ymmärrä, mitä sitä isää siellä tarvitaan, ellei äiti kaipaa "tukihenkilöä" mukaansa.

Toki joiltain lastensuojelutapausperheiltä voi tietyissä tapauksissa odottaa, että kysellään onko se teidän isä ihan dorka, mutta se ei voi olla lähtökohta tavallisten ihmisten kohdalla.

Joka tapauksessa sen terkan palkka maksetaan verovaroista. Ei voi olla niin, että jos terkka käyttäytyy huonosti niin asiakkaan pitää maksaa siitä että hakee asiallista palvelua muualta. Vai onko terkkarijärjestelmä vain ongelmatapauksille?

Vierailija
32/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyä lapsen isästä odottavalta äidiltä? Että onko isä innokas lapsestaan ja aikooko tulla käynnille mukaan? Ja jos ei aio niin onko sille jokin syy? Miksi se on loukkaavaa? Musta alkaa tuntua että moni kokee sen loukkaavana koska sitä miestä ei todella oikessti niin kovin kiinnosta vaimon raskaus tai tuleva vauva.

Vierailija
33/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotusaikana mies oli mukana ultrakäynneillä. Muuten ei tullut mieleenkään, että mies olisi ollut mukana.

Yhdessä käytiin esikoisen kanssa neuvolassa pari kertaa. Sitten olen käynyt minä yksin lasten kanssa tai mies yksin lasten kanssa. Ensimmäisenä kertana kun mies oli yksin esikoisen kanssa neuvolassa, oli neuvolatäti vähän ihmetellyt, missäs äiti on, mutta sen jälkeen ei ole kummastellut, kumpi sitten onkaan sattunut lasten kanssa pääsemään.

Ei näistä neuvolakäynneistä tarvitse ongelmaa tehdä. Mä olen kuitenkin tykännyt siitä, että mies osaa yksinkin käydä lasten kanssa neuvolassa ja lääkärissä eikä aina minun tarvitse olla se henkilö.

Vierailija
34/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis todella mielestäsi epäasiallista

Kysyä lapsen isästä odottavalta äidiltä? Että onko isä innokas lapsestaan ja aikooko tulla käynnille mukaan? Ja jos ei aio niin onko sille jokin syy? Miksi se on loukkaavaa? Musta alkaa tuntua että moni kokee sen loukkaavana koska sitä miestä ei todella oikessti niin kovin kiinnosta vaimon raskaus tai tuleva vauva.

Tässä oli hyvä ote th:n epäasiallisesta kyselystä, jonka syy oli se ettei mies ollut neuvolakäynnillä mukana (yksi aikaisemmista kirjoittajista):

"Kyllä meilläkin th uteli ja yritti kysellä, että onko meillä huonot välit ja mies ei varmaan halua lasta ja oliko mies abortin kannalla."

Jos tuo ei ollut sinusta tökeröä ja tahditonta, niin taidamme olla vähän erilaisista piireistä.

Vierailija
35/47 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tarvi.Meillä mies ei käynyt koskaan(2 lasta)eikä sitä mitenkään ihmetelty neuvolassa.Toisen lapsenkin synnytin ilman miestä(jäi esikoisen kanssa kotiin).

Vierailija
36/47 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totesi sitten, että jos en pahoita mieltäni, hän ei taida tulla enää, kun ei koe, että hänellä on roolia tässä vaiheessa. En pahoittanut mieltäni. Miksi tosiaan molempien pitäisi mennä ja järjestellä työjuttuja tai ottaa palkatonta vapaata?

Esikoisen odotuksen aikana oli molemmissa ultrissa mukana, kuopuksen aikana vain toisessa. Kertaakaan ei kyselty mitään, miksi isä ei ole mukana.

Esikoista vietiin isyysloman aikana yhdessä neuvolaan ja sitten kun vietti isäkuukautta vei. Eikö se nyt ole normaaliakin, että se, joka on kotona, vie lapsen neuvolaan? 3-vuotisneuvolaan vei esikoisen, kun itse en päässyt, ja oltiin molemmat tuossa vaiheessa töissä.

Kuopuksen aikana on tullut kerran mukaan isyysloman aikana. Muuten olen kyllä minä vienyt.

Ei ole ihmetelty eikä tuomittu. MIes on kiinnostunut isyydestä mutta neuvolakäynnit eivät liity isyyteen mitenkään.

Vierailija
37/47 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kannattaa tarkastaa, mitä sinne papereihin kirjautuu.

Vierailija
38/47 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykääs arvon leidit, ihan vaikka huviksenne lukemassa tuo uusi neuvola asetus. Löytyy täältä netistäkin. Siitä selviää moni asia.

Vierailija
39/47 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitapa tänne teksti, missä sanotaan, että miehen on mentävä neuvolaan.

Vierailija
40/47 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne onkin elämässä tärkeimmät. Enpä väittänytkään, että sinne neuvolaan on pakko kenenkään mennä. Siitä selviää, miksi th ne isät sinne pyytää. Ei tarvii sitten täällä ihmetellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän