Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miehen PAKKO tulla käymään neuvolassa??

Vierailija
07.02.2012 |

Mun mies ei pahemmin haluaisi tulla käymään siellä niillä käynneillä, ja mua se ei yhtään haittaa.

Mutta neuvolantädille näyttää olevan sitäkin tärkeämpää että mies tulis edes käymään siellä.

Onko se yleensä ihan välttämätöntä jos meistä kumpikaan ei näe sitä tarpeelliseks (tietenkin jos tulee esim mulle sairastuminen ja lapsella käynti siellä niin silloin menis kuitenkin)

Kohtalotovereita?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meilläkään käynyt, tuskin käykään. Mitä se siellä tekis?

Vierailija
2/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kuitenkin omituisena, jos mies ei edes kerran käy neuvolassa. Eräs vanha neuvolanterkka kommentoi, että nämä parit ovat niitä potentiaalisimpia eroajia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on myös erikoista, ettette pidä tarpeellista miehen osallistumista neuvolakäynteihin. Vai eikö teillä ole yhteisestä lapsesta kysymys?

Vierailija
4/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rohkasevasta viestistä :)

Meillä on jopa tullu pientä riitaa ton asian takia kun mua häiritsee aika paljon se terkkari joka aina kyselee miehen perään.. Mutta mua ei siis YHTÄÄn häiritse ettei mies mukana, ehkä jopa parempi niin :)

olis melkein parempi sanoa että jäin YH:ksi niin loppuis kyseleminen :P

Vierailija
5/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän ja vauvan suhde on tärkeä ja siihen voidaan vaikuttaa myös neuvolakäynneillä. Minusta on loistavaa, jos isä haluaa mukaan. Eikö hänen kuuluisi olla yhtä tärkeä vauvan terveysrutiineissa kuin äidinkin?

Isistä ja neuvolasta(kin) asiaa: http://areena.yle.fi/audio/1328192195422

Vierailija
6/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on myös erikoista, ettette pidä tarpeellista miehen osallistumista neuvolakäynteihin. Vai eikö teillä ole yhteisestä lapsesta kysymys?

ja kun on niin mitä siitä sen enempää? kyllä minä saan sen siellä käytettyä ihan itse. Ja rokotusten ajan myös pidettyä (mies ei pystyis)

Minkä takia sinä käyt siellä neuvolassa?

Vierailija
7/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taasen mies haluaa tulla jokaiselle neuvolakäynnille (ja on käynytkin jo ihan raskausajasta lähtien). Minulle se on toki okei, onhan mies lapsen isä. Hyvä vain, että kiinnostusta riittää.

Vierailija
8/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutaan kuitenkin kotona kaikki tarpeellinen ja mun mielestä se on jotenkin tyhmää edes lähteä sinne yhdessä setvimään meidän "ongelmia" kun niitähän siellä aina etsitään, ainakin mun terveydenhoitaja..

toki jos mies haluaa tulla mukaan niin se käy hyvin.

On toki meidän yhteisestä lapsesta kyse mutta kotona me sitä hoidetaan ym, ja mahassa vielä asustelee.

Ja nyt on siis jo toinen tulossa että mitään sellasta kovin uutta tietoa ei sieltä kuitenkaan saa mikä miestäkin koskis paljon..

Vierailija
9/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ole pakko mennä vanhempainiltaankaan ym. kaikkeen lapsen asioihin, mitä miehet jättää tekemättä ja osallistumatta siittämisen jälkeen.

Sitten eron tullessa ihmetellään, miksi oikeus aina antaa lapset äidille.

Vierailija
10/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että terkka kirjaa joka kerta sinen, että "yksin vastaanotolla". Epäilemättä hyvin epäilyttävää.

En ymmärrä, miksi miehen pitäisi tulla kuulemaan mun verenpaine, pissatulos ja mahan mitta.

Toista lasta odotetaan.

Vierailija
11/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki mies on siis vienyt esikoista neuvolakäynneille, jossa minä en vastavasti ole ollut mukana. Pari kertaa ollaan oltu yhdessä molemmat.

samoin pk:n vanhempainiltojen kanssa. Ekaksi käytiin kumpikin, mutta kun informaatioarvo jäi aika vähäiseksi, niin nyt käy jompi kumpi, tai siis joutuu käymään.

Vierailija
12/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten aloimme vuorotella, ei siellä joka kerta äitiäkään tarvittu.

Terkkari tykkäsi kovasti kun isä meni kaksin lapsen kanssa, ja oli kerran sanonutkin että se on näillä nurkilla yleistä. Ja nythän niitä käyntejä on enää vain kerran vuodessa tms.

Vierailija
13/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksei tulisi, jos pääse, mukaan jokin kerta? Kyllä se tulevalle isällekin on hieno tunne kun kuulee ne sydämenlyönnit ekaa kertaa.

Oma mies on ollut kerran pari mukana joka raskaudessa ja ultrissa on ollut mukana kaikissa. Ja tietty myös synnytyksissä, alusta loppuun.

Vierailija
14/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko äiti jättäisi käymättä lapsensa neuvolassa? Tai onko äidin PAKKO käydä neuvolassa?

Yksi esimerkki oli, järkevästi perusteltukin. Miten muut perustelette sen, että menette sinne tai miten perustelisitte pois jäämisenne? Mielestäni miehellä pitäisi olla samat syyt.

Vierailija
15/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolassa. Ja synnytyksissä myös ollut mukana.

Eihän siellä neuvolassa ole mitään ihmeellistä eikä uutta.

Koulun ja päiväkodin vanhempainilloissa ollaan oltu molemmat samoin kaikissa keskusteluissa koulussa ja pk:ssa. Tai melkein kaikissa. Mutta neuvola on minusta vähän turha paikka alkaa hommaileen töistä vapaata...

t: 2, tai jotain. mies ei kuiten käy neuvolassa.

Vierailija
16/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko äiti jättäisi käymättä lapsensa neuvolassa? Tai onko äidin PAKKO käydä neuvolassa?

Yksi esimerkki oli, järkevästi perusteltukin. Miten muut perustelette sen, että menette sinne tai miten perustelisitte pois jäämisenne? Mielestäni miehellä pitäisi olla samat syyt.

IHan siitä syystä, etten tullut th:n kanssa toimeen ollenkaan. Tuumasin, että on parempi, kun mies menee, niin ei mee multa kahta viikkoa raivotessa "osaatko keittää perunoita, antaako äiti sulle koskaan ruokaa" kommentteja ennen ja jälkeen.

Saatiin sit onneksi lopulta th vaihdettua, ja johan alkoi homma sujua.

Vierailija
17/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkaton päivä siksi, että olisi nähnyt kun minulta mitattiin verenpaine ja otettiin pissakoe.

Ehti käydä sitten ihan tarpeeksi kun oli hoitovapaalla ja käytti lapsia sitten neuvolassa.

Kyllä meilläkin th uteli ja yritti kysellä, että onko meillä huonot välit ja mies ei varmaan halua lasta ja oliko mies abortin kannalla. Tympäisi selittää, että on niin kaukana töissä, että joutuisi ottamaan koko päivän palkattomaksi sen 10 minuutin takia, mikä menee minun verenpaineiden mittaukseen. Että ei ole nyt varaa sellaiseen.

rohkasevasta viestistä :)

Meillä on jopa tullu pientä riitaa ton asian takia kun mua häiritsee aika paljon se terkkari joka aina kyselee miehen perään.. Mutta mua ei siis YHTÄÄn häiritse ettei mies mukana, ehkä jopa parempi niin :)

olis melkein parempi sanoa että jäin YH:ksi niin loppuis kyseleminen :P

Vierailija
18/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei tavallisille neuvolakäynnille tullut kertaakaan, mutta kun oli lääkärineuvola niin silloin oli. Jouduin lopussa äippäpolilla käymään muutaman kerran niin sinne tuli jokaisella kerralla. Lapsen synnyttyä oli isyysloman aikana mukana neuvolassa, ja sit 4 kk lääkärikäynnillä, mutta muuten ei ole lapsen neuvolakäynneillä ollut mukana, koska ei ole töistään päässyt.

Ei mua haittaa, eivätkä neuvolassa ole koskaan kyselleet. Mies saa tulla jos haluaa ja pääsee, mutta en voi pakottaakaan. Raskausaikana toivoin, että tulee niillä kerroilla mukaan kun on lääkäritutkimus, ja näin tuli :)

Vierailija
19/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on muuten normaali, mutta lääkäri tekee sisätutkimuksen ja kyselee valkovuodot tarkoin.

Vierailija
20/47 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä taas terkka leikkii wannabe-psykologia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä