Oletko koskaan lukenut miehesi sähköposteja tai tekstiviestejä?
Kommentit (43)
Luetaan viestit aina toisen kännykästä. Se lukee, joka ekana kuulee piippauksen. Samoin käytetään tietokoneita ristiin ja luetaan s-posteja? Naimisissa 12 v
Yhdessä 3 vuotta.
Kerran kuitenkin pyysin saada lukea viestit ja mies antoi luvan. Olihan siellä muutama, joita oli vaikea antaa anteeksi. Mitään viestejä pahempaa ei kuitenkaan ollut tapahtunut. En edes tiedä, mikä minut sai silloin epäilemään, naisen vaisto varmaankin. Tuon tapauksen jälkeen ei ole ollut tarvetta pyytää lukea viestejä uudelleen.
Eikä ole ikinä edes ihmeemmin tehnyt mieli lukea niitä.
Rikoslaki 3 § Viestintäsalaisuuden loukkaus
Joka oikeudettomasti
1) avaa toiselle osoitetun kirjeen tai muun suljetun viestin taikka suojauksen murtaen hankkii tiedon sähköisesti tai muulla vastaavalla teknisellä keinolla tallennetusta, ulkopuoliselta suojatusta viestistä taikka
2) hankkii tiedon televerkossa välitettävänä olevan puhelun, sähkeen, tekstin-, kuvan- tai datasiirron taikka muun vastaavan televiestin sisällöstä taikka tällaisen viestin lähettämisestä tai vastaanottamisesta,
on tuomittava viestintäsalaisuuden loukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
Yritys on rangaistava.
Juu. Avioparin välillä ei ole tarve olla salaisuuksia. Jos on tarve pitää kiinni viestintäsalaisuudesta, on sama heittää sormuksilla toisiaan. Pitäisi saada avioliittolakiin tuo asioiden jakaminen vielä selkeämmäksi, kun salaamisesta on säädetty noin tiukka laki.
Jos salaisuuksia on pidettävä, se alkaa syömään hiljalleen parisuhdetta. Tahto rakastaa pitää sisällään sen pyyteettömän rakkauden, jonka takia ei epäile puolisoa. Jos sitä on oikeasti koeteltu, niin ei niitä vastamäkiä pidä yksin kulkea viestintäsalaisuuden takia, vaan käydä asiat avoimesti läpi.
sähköpostit, tekstarit yms ja avata myös toiset posti. Surffailen tälläkin hetkellä miehen kännykällä ja voisin hyvin lukaista viestitkin, jos haluaisin.
Joskus saatan tarkistaa miehen kännykästä esim mihin aikaan on sopinut kyläilystä äitinsä kanssa, mutta en ole koskaan törmännyt mihinkään vähäisessäkään määrin epäilyttävään enkä tunne tarvetta erityisesti tutkiakaan viestejä sen syvemmin. Avoimuus tarkoittaa meidän suhteessamme sitä, ettei ole mitään salattavaa eikä myöskään mitään kytättävää.
Vai että oikeen rikos. :D Jättäsivät tuollaiset pilkunnussimiset väliin ja keskittyisivät vaikka koventamaan raiskausten yms. oikeiden rikosten rangaistuksia. Hellanduudelis. Olemme avomiehemme kanssa useita kertoja lukeneet toistemme viestejä, aisiat on selvitetty perheen sisällä. Kummallakin ollut moraalista aihetta, luottamuksen rikkomisen vuoksi. Kumpikin siis rakentaa luottamusta pala palalta. Ero tulee kysymykseen vain täysin äärimmäisessä tilanteessa, jos ollenkaan.
Mä luen tasaisin väliajoin mitä vaan onnistun (tekstarit, fb, sähköposti)
ihmetyttää tommonen joustava moraali. Mitä muita rikoksia mielestäsi saa tehdä toistuvasti? Saako käydä pätkimässä jotain turpaan aina iltaisin? Tai varastamassa naapurin auton? Potkimassa ikkunoita rikki?
Niin, varmaan tämän kirjoittaja ei sit tee myöskään mitään jos mies pätkäsee turpaan tai raiskaa?
Ja vähänkö huvittaa nää eräät jotka vetää johtopäätöksen että "saadaan lukea toistemme viestit = meillä on luottamus, ei tarvitse salailla = meillä on enemmän rakkautta ja olemme sitoutuneempia", no joo ovat sidottuja ja kuvittelevat ett kaikki on hyvin. Ne on vähän niinku jenkit jotka kuvittelee elävänsä vapaassa maassa ja kaiken hyvän tyyssijassa...
Luen melkein viikottain. En malta olla katsomatta mitä juttelee kavereittensa kanssa.
ole ikinä lukenut eikä kiinnosta. En ole FB-seinäänsäkään katsonut.
8 v kimpassa.
En jaksa stressata ja kyttäillä.
Kuten sanoin, luotan mieheeni ja hän minuun. Me ollaan niinkuin kuvailemasi jenkit! ;)
Mutta sä et käytäkään yhteistä sähköpostia tai anna miehen lukea sinulle tulevaa tekstiviestiä hihkaset vaan miehelle että luetko mitä joku kirjoitti.
24
harrastavat toisten viestien lukemista luvatta. Ja muutenkin on ihmeellistä, että jotkut käyttävät sähköpostia ja puhelinta siten, että joku toinen ylipäätään voi lukea tekstiviestejä ja sähköposteja. En ymmärrä ollenkaan, mutta onneksi minun ei tarvitsekaan ymmärtää.
S-postin salasanaa en tiedä ja tekstarin olen lukenut pari kertaa luvalla.
ja vatsaa kääntää kun ajattelenkin asiaa. Siis tekoani. Et voi tajuta kuinka paljon vihaan sitä mitä tein, enkä edes tiedä miksi tein. Jotenkin laitoin aivot narikkaan ja käytin tilaisuuden hyväkseni. Ei ollut mitään epäilyä eikä mitään selvinnytkään, tietysti. Vituttaa ihan suunnattomasti!
No, tämän jälkeen tuli ero muista syistä, sitten myöhemmin palattiin yhteen. Enkä ihan vitun varmasti tee sitä enää koskaan!!!
en tiedä miksi, koska ei mulla mitään epäilyjä ole ollut, enkä oikeastaan ees etsinyt mitään. tuskin mies myöskään kieltäisi lukemasta, mutta ei tuo toteamus kylläkään oikeuta sitä, että menin niitä lukemaan.
kun epäilin, että mies on käynyt, luvatta ja salaa, nussimassa toista naista. Ja oikeassa olin...
ilman lupaa. Mies välillä soittaa ja käskee katsomaan jostain sähköpostista tietoja. Puhelimesta olen 3 kertaa katsonut tekstarit ilman lupaa 16 vuoden aikana.
jos sellaista pitää touhuta niin silloin ei luota = mitä järkeä olla yhdessä kun luottamus on suhteen perusta
kunnioitan "kirjesalaisuutta".tiedän myös ettei hän lukisi minun viestejäni tai päiväkirjaani.
Luetaan viestit aina toisen kännykästä. Se lukee, joka ekana kuulee piippauksen. Samoin käytetään tietokoneita ristiin ja luetaan s-posteja? Naimisissa 12 v