Miten sanon irti itseni?
Vaihdan työpaikkaa muutamasta syystä:
- Saan uudessa paikassa huomattavasti paremman palkan, nykyinen palkka ei ole mikään hääppönen
- Toimitusjohtaja kohtelee alaisiaan eriarvoisesti. Täällä on yksi työntekijä joka laiminlyö työtehtäviään, mutta toimitusjohtaja katsoo kaiken läpi sormien. Muiden virheet hän ottaa vakavasti, vaan ei tämän lempityöntekijän. Tällä työntekijällä on mysö eritysetuja joita ei muilla talossa ole. Asiasta on puhuttu toimarin kanssa, mutta ei itse näe ongelmaa. Tämä suosittu työntekijä käyttää eritysasemaansa aivan surutta hyväkseen.
- Työ ei ole enää kovin kiinnostavaa ja työn määrä kasvaa tasaiseen tahtiin: palkka tms edut ei.
Haluaisin kertoa yllämainitun syyksi irtisanomiseen ystävällisesti, rakentavasti ja kunnioittavasti.
Auttakaa joku :)
Kommentit (3)
ei kannata polttaa siltoja takanaan, siltä varalta että joskus haluatkin takaisin. Työpaikkaa vaihtaessa aina voi joutua ojasta allikkoon. Siksi jättäisin irtisanoutuessa kaikki työnantajaan kohdistuvat arvostelut pois, vaikka kuinka tekisi mieli antaa palautetta.
Lyhyt ilmoitus "irtisanoudun xx-paikasta ja allekirjoitus päiväyksineen.
Tee myös itsellesi kopio, jossa lisäksi teksti "olen vastaanottanut kyseisen ilmoituksen" sekä päiväys ja pyydä siihen tj:n allekisjoitus
Ei sinun tehtäväsi ole selitellä asiaa eikä se todennäköisesti tarkalla tasolla ketään kiinnostakaan miksi. Minä irtisanouduin viimeksi vaan koputtamalla pomon oveen, ja tulemalla kertomaan että nyt on niin että minun on aika siirtyä toisiin ammatillisiin haasteisiin eli irtisanoutumoinen pitäisi hoitaa. Pomo sitten kyseli että minne olen lähtemässä ja kiitteli hyvästä työstä täällä, vakuutti että ovet on auki takaisinkinpäin jos joskus haluan takaisin.
Noita selittelyjä tarvitaan ainoastaan, jos et oikeasti haluakaan 100% varmasti ottaa sitä uutta paikkaa vaan toivot että esimies korjaisi epäkohdat (saisit paremman palkan, epätasa-arvoinen kohtelu loppuisi, työnkuva paranisi) ja voisit sen jälkeen jatkaa entisessä paikassa.