Miksi naisen pitää näyttää hyvältä? Kauniilta?
Siis miksi? Mitä varten, ketä varten? Minkä takia?
Tuli mieleen tuosta meikittömyys/meikkaus-ketjusta, että miksi useimmat naiset vaativat toisia meikkaamaan naamansa ennen kuin nämä lähtevät ihmisten ilmoille? Miehiltä ei odoteta samaa. Edes partaa ei tarvitse ajaa kun sänki jokpa on kuulemma seksis.
Milloin naiset antavat toisilleen saman vapauden?!
Mä en oikeastaan kaipaa miesten ja naisten välille enempää tasa-arvoa mutta se olisi minusta merkittävä asennemuutos ja parannus jos naiset lakkaisivat haukkumasta toisiaan meikin puutteen takia. Mä en voi käsittää miksi naisen pitää näyttää hyvälle toisten naisten takia!
Jos on siisti ja puhdas ja asialliset vaatteet päällä, niin eikö se riitä? Miksi maalit ja värit naamassa on niin tärkeitä?
Valaiskaa mua pliis.
Kommentit (25)
Pitääkö kaikkea toistaa ikuisesti vain siksi, että niin on tapana? Minustakin on mukavaa meikata ja laittautua, mutta silti on ihan tervettä miettiä, miksi naisille on paljon korkeammat odotukset laittautumisen ja muiden miellyttämisen suhteen. Miksi naisen pitää hymyillä asiakaspalvelutyössä enemmän kuin miehen? Miksi mies voi aina laittaa päällensä puvun, kun naiselta odotetaan paljon enemmän monipuolisuutta pukeutumisen suhteen? Miksi miehillä riittää naaman laittamiseksi karvojen trimmaus, kun naiselta edellytään muiden huomioimiseksi meikkaamista? Miksi naisen hiustenlaitoksi ei kelpaa pelkkä karvojen kampaaminen? Siksi kun niin on tehty viimeiset sata vuotta, kivaa kun ei tarvitse ajatella? Erityisesti ärsyttää, että naiset nokkivat toisiaan näiden ulkonäköasioiden takia ja tekevät toisilleen älyttömiä akkainlehtiä. Miksi pitää vahtia niin tarkkaan, ovatko muut naiset yhtä alttiita miellyttämään? Eikä se takaa vain enemmän huomiota laittautuneille naisille, jos muut ovat rumia ja epämiellyttäviä?
Eli edes ulkonäköasioissa miehillä ei välttämättä ole sen vähäisemmät ulkonäköodotukset.
Parranajo vie joka päivä ainakin 5-10 minuuttia, minä meikkaan samassa ajassa.
Miehiltäkin odotetaan jo hoidettua ihoa, ja hoitotuotteitta on myynnissä paljon. Partavedet ja balsamit päälle.
Lisäksi miehillä on lihaskunnolla paljon isommat kriteerit kuin naisilla.
Se, että vaatimukset ovat erilaiset, ei tarkoita, että ne olisivat VÄHÄISEMMÄT.
En tiedä, mistä nokkimisesta puhut. Minä en ainakaan noki, vaan vastasin vain ap:n hyökkäävään aloitukseen ja kysymyksiin.
-4-
Hyvä kysymys! Muiden ihmisten takia varmasti suurin osa meikkaa ja yrittää näyttää mahdollisimman hyvältä, varsinkin miesten silmissä halutaan olla kauniita. Se on turhamaista,ei siitä pääse mihinkään. Ja jos/kun saa huomiota/kehuja, se tietysti hivelee itsetuntoa ja imartelee. Ja nokkakin saattaa nousta hieman pystyyn..=)
että näytän poikkeuksellisen rumalta ja suorastaan sairaalta ilman meikkiä. Hyvän näköistä minusta ei tule meikilläkään mutta ehkä lähemmäs normaalia pääsen. Jos joskus joku näkee minut vaikka lähikaupassa meikittä niin yleensä kysymys on että voi kauhea oot sitten sairastunut, olet kyllä tosi kipeän näköinen!
Silmien alle hieman peittävää meikkivoidetta, samoin nenänpieliin. Menee about minuutti. Onko tämä sitten meikkaamista?
Olen mainostoimistossa ja täällä kenelläkään ei ole pakkelia naamassa. Silti kaikki ovat ihan hyvän ja asiallisen näköisiä. Joten jos näin "pinnallisella" alalla pärjää meikittä, pärjää missä vaan. Itse vähän kummastelen näitä lateksoituja rouvia, joita joskus tulee vastaan. Vahva meikki sitäpaitsi vanhentaa.
Mutta jokainen tyylillään. Luultavasti meikkaisin ja pitäisin jakkupukuja, jos olisin ison (pörssi)yrityksen johtaja. Ihan vaan sen takia, että olisin ns. perinteiseen naismuottiin sopiva ja myös tyylikäs. Nykytyössä mennään farkut jalassa.
likainen, hompsuinen, limainen siis ällöttävä.
Minä en meikkaa koskaan, mutta peseysyn kylläkin ja föönaan ja kampaan hiukset. Käytän jopa hiuslakkaa.
Ja pukeudun ihan puhataisiin asiallisiin vaatteisiin. Aika paljon kylläkin urheiluvaatteisiin, koska olen liikunnallinen. Ja niissä vaatteissa mukava liikkua.
Jonkun mielestä olen varmaan ällöttävä otus :D