Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksaisitte käytetystä toppapuvusta?

Vierailija
06.02.2012 |

Katselen huutonetistä toppapukua puolitoistavuotiaalleni, hintapyynnöt vaihtelevat kympistä sataseen. Paljonko itse maksaisit käytetystä (hyväkuntoisesta) puvusta?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos puku on tosissaan hyväkuntoinen. Eli ei siis kulumia polvissa tms. Mut toi on ehdoton maksimi, koska marketista saa jo ihan uuden kun pistää tohon päälle vähän lisää. Juuri ostin Prismasta lapselle Lassietecin toppahaalarin kahdella kympillä (oli -70%) joten suosittelen käymään marketeissakin katsomassa...haalarissa kuitenkin jokainen pesu heikentää lämmöneristyskykyä.

Vierailija
2/19 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puku kuitenkin kuluu jo yhdenkin talven aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään markettipukuja

Vierailija
4/19 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelinkin että ehkä nuo viidenkympin puvut merkistä riippumatta ovatkin hieman ylihinnoiteltuja. Pitääpä piipahtaa marketistakin katsomassa.

ap

Vierailija
5/19 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyistä mutta kuin uudennäköisistä haalareista (jalkalenksut vain kuluneet ja sisällä fleece nukkaantunut) olen maksanut: Lindex Fixistä n. 20 e, Molosta n. 50 e, Ticketistä ja Cupcakesta n. 60 e.

Vierailija
6/19 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim ticketin puvuista tekee niin hyviä että käytetystä voi maksaa 60e, sillä hinnalla saa kuitenkin jo uudenkin hyvän puvun?

utelias ap

Vierailija
7/19 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan perushaalarista (hyväkuntoisesta) olen maksanut 3e kirppiksellä. Uudenveroisesta voisin maksaa 7-10e. Merkkihaalaria en vauvalle edes ostaisi... mutta niissä hintakatto mulla on 20e. Sen enempää en vauvan haalarista maksa.

Isomman lapsen perushaalarista voisin maksaa sen 7-10e. Ja merkkihaalrista max 30e. Uudenveroisesta haalarista merkkihaalarista maksaisin max 50e, mutta silloin haalarin pitää olla todella hyväkuntoinen.

Vierailija
8/19 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirpparilta löysin edellisen fixin uudenveroisen puvun kolmella eurolla, voi tietenkin hieman hämärtää tätä hintahaarukkaa...

Vierailija
9/19 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi uusi eli ostolaput kiinni, maksaisin lähes täyden hinnan, käytetystä max.20é vaikka olisi minkä merkkinen.

Ostin käytetyn hyväkuntoisen Lassien kakkospuvuksi 7é, kirpparilta tosin.

Vierailija
10/19 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliit puvut on ihania, ostan ne second-handina

Vierailija
11/19 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin Lindexiltä uuden lämpimän vauvan talvihaalarin alesta 14,95€ eikä ne täyshintaisetkaan esim H&M, Lindex, KappAhl yms ketjuissa paljoa maksa. Ja hyvin on vaatteet kestänyt lapselta toiselle.

Käytetystä haalarista maksaisin 1-10€ jos puku olisi siistissä kunnossa, ilman tahroja, kulumia tai vikoja. En maksaisi mistään vaatteesta vain "merkin" takia kovaa hintaa. Mielestäni kierrätyksen idea on että tavara nimenomaan kiertää - mikä edellyttää että käytettyjen vaatteiden ostamisen tulisi olla selkeästi uusien vaatteiden ostoa edullisempaa.

Nykyään valitettavasti näin ei aina ole. Tänään kiersin juuri erään lastenvaatekirpputorin enkä löytänyt mitään ostettavaa, vaikka hyllyt ja loosit olivat kaikki täynnä. Syynä liian korkeasti hinnoittelut vaatteet ja myytävien vaatteiden huono, epäsiisti kunto. Esimerkkejä: Marimekon käytetty vaalea kelta-vihreä vauvan body 5 euroa, jonka kuviointi oli valitettavasti pesussa värjäytynyt jostain tummemmanpunaisesta vaatteesta laikukkaaksi, kaulus rispaantunut ja kangas haaroista nyppyyntynyt! H&M käytetyt vauvan sukat 1,50€ - uusien hinta tosiaan 3,95€/3kpl = eli, 1,31€/kpl. Lindexin käytetty vauvan body 4€ - eihän ne uudetkaan maksa kun 6,95-8,95€ ja usein liikkeessä vielä ota 3 maksa 2 tarjous! Vauvan sisätossut 8,50€ - joita sai Stockmannilta normihintaisena 4€. Käytetty ja pahasti nyppyyntynyt ja kulahtanut, pesussa harmaantunut froteinen kestovaippa jonka haara kellertävä - 4,50€ :D Uskomatonta...

Jos vie kirpparille myyntiin tavaraa kannattaa hinnoitella tuotteet niin että saisi ne tavarat mahdollisimman nopeasti myytyä pois ettei joudu itse maksamaan vuokraa pöydästä montaa viikkoa ja ihmetellä kun kauppa ei käy.

Vierailija
12/19 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyistä mutta kuin uudennäköisistä haalareista (jalkalenksut vain kuluneet ja sisällä fleece nukkaantunut) olen maksanut: Lindex Fixistä n. 20 e, Molosta n. 50 e, Ticketistä ja Cupcakesta n. 60 e.

No jopas ostat kalliilla! Uusia saa alesta lähes samaan hintaan kun pikkasen pistää päälle.

En maksais käytetystä Reimatecistä kuin 15 e jos se ois hyväkuntoinen (pientä kulumaa siedän polvissa) ja muut esim. Lassie pitää olla alle 9 eur.

Vähän pistää päälle kyllä eli lähes satasen lisää (paitsi Fixiin). En ottaisi Reimatecia tai Lassieta edes ilmaiseksi. Hinta ei ole se ratkaiseva, paitsi yli 80 e tuskin maksaisin haalarista. Ulkonäkö, käytettävyys ja kestävyys ovat minulle tärkeämpiä tekijöitä. Lisäksi sen verran kierrätyshenkeäkin löytyy, että mieluummin ostan hyväkuntoisen käytetyn kuin alesta uuden. Tietysti käytön jälkeen olen pistänyt haalarit taas eteenpäin uusille käyttäjille. Olen saanut suunnilleen omani takaisin tai joskus enemmänkin, joten on niitä muitakin, jotka ostavat "kalliita" nättejä haalareita mieluummin kuin kylmän Reimatecin tai ruman Lassien.

Vierailija
13/19 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kerran on tullut ostettua 60 eurolla käytetty haalari, jossa kunto uudenveroinen (ticket, Reimatec). Onneksi on ollut luotettavat myyjät niin, että vaatteet tosiaan olleet priimakunnossa. Jos haalarissa jo selvästi käytön jälkiä niin enpä juuri yli 15 € maksaisi.

Koluan kyllä alennusmyynnit ja nettikaupat tarkasti läpi ennenkuin käytetystä alan 60 € pulittamaan, mutta aina vaan ei mieluista uutena löydy ja silloin olen valmis mieluisasta kuosista/merkistä maksamaan hyvin.

Eikä ole laatukamppeiden hankinta kaduttanut; ne saa myytyä hyvällä hintaa vielä eteenpäinkin. Esim reimatecistä maksoin 60 ja möin 40 eurolla...maksoi siis vain 20 € käyttää mieluista haalaria koko talvi :)

Vierailija
14/19 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 80cm reimatecin puvun 1-vuotiaalleni 10€:lla (tutulta) ja oli tosi hyväkuntoinen, ei kulumia tms. Kylmäksi ovat monet haukkuneet, mutta ainakin oma lapseni on ihan tullut lämpimäntuntuisena sisälle kovillakin pakkasilla.

Toisaalta ostin 25€:lla (posteineen) välikausihaalarin, joka myös oli tosi hyväkuntoinen.

6€ ostin "rönttäpuvuksi" housut+takki-yhdistelmän kesää varten (raiski tms). Viime syksynä sain ilmaiseksi jonkun 90-luvun alun haalarin, joka kävi oikein hyvin pihaleikeissä, eikä harmittanut yhtään pestä sitä muutaman kerran viikossa, kun ei priima ollut. Ei ollut toki reikiä tms. nuhraantumista.

sitä en ymmärrä että maksetaan suuria summia tietynmerkkisestä haalarista, vaikka olisi jotain tahroja, kulumia, jopa reikiä..

Vierailija
15/19 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KappAhlin haalarin 50e Pukua ei ollut edes kertaakaan pesty, oli kuin uusi

Vierailija
16/19 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas ostat kalliilla! Uusia saa alesta lähes samaan hintaan kun pikkasen pistää päälle.

En maksais käytetystä Reimatecistä kuin 15 e jos se ois hyväkuntoinen (pientä kulumaa siedän polvissa) ja muut esim. Lassie pitää olla alle 9 eur.

Vierailija
17/19 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyylistä ja hienosta haalarista, en halua rumaa ja halpaa markettihaalaria. vaan mieluummin maksan enemmän ja ostan hienon haalarin. Kuten esim. Mololla. Ja Lassien haalarit on niiiiiiin YÖK!

Vierailija
18/19 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lassien toppapuku 4 euroa ja Reima 6 euroa.Ei reikiä eikä lika tahroja.Hyvin ovat kestäneet :-) eivät ole mtn 90 luvun mallia.Ihan nykyaikaisia :-)

En todellakaan maksaisi käytettynä 20 euroa enempää.

Vierailija
19/19 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lassien toppapuku 4 euroa ja Reima 6 euroa.Ei reikiä eikä lika tahroja.Hyvin ovat kestäneet :-) eivät ole mtn 90 luvun mallia.Ihan nykyaikaisia :-)

En todellakaan maksaisi käytettynä 20 euroa enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi