Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikat ja normaalipainoiset ihmiset, koetteko te nälkää koskaan?

Vierailija
06.02.2012 |

Jätättekö tietoisesti aterialla hiukan nälkäisen olon, joka menee ohi 15-30min päästä... Vai miten ihmeessä osaatte pitää annoskoon sopivana?? Vaatiiko se tarkkailua?

Olen pitänyt liian monta vuotta huolta siitä, että nälkä ei olisi koskaan. Nyt laihdutan tehodieetillä ja nämä tuntemukset on outoja. Ihan oikeasti maha murisee välillä ja suu napsaa. Vartin päästä tunne menee ohi ja palaa sitten myöhemmin.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi syödä usein ja pieniä annoksia. Paino asiat ei aina liity ruokaan vaan aineenvaihduntaan. Yksi kaverini on pullea mutta syö harvemmin kuin minä! 2-3 kertaa päivässä. Joten rasva ym kertyy varastoon koska keho tietää että ruokaa ei ole tulossa aikoihin. Joten ei kannata olettaa että laihat syövät aina vähän, nehän saattaa juuri syödä useamminkin. :)

Vierailija
22/46 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön noin 4-5 kertaa päivässä. Aamupala on yleensä maitokahvi + pähkönitö, tai hedelmä + maustamatonta jugurttia. välipala on vain kahvia työpäivinä. Päivällinen kotiruokaa perheen kanssa ja iltapalla napsin taas leipää/pähkinöitä/hedelmiä/viikonloppuisin tietty juustoja tai muuta herkkua :)

Työpaikkaravintolassa normaali annokseni on: puoli ruokalautasellista salattia (meillä on aina jäävuorisalaatti, tomaatti, kurkku, ja sitten vaihtelevasti muita lisukkeita, esim. erilaisia kaaliraasteita, porkkanaraaste,kesäkurpitsaraaste, pähkönöitä, siemeniä, papuja). Raasteita otan varsinkin näin talvella reilusti, kun tomaatit mauttomia ja jäävuorisalaatti tökkii.

Sitten pääruoka: 1 peruna ja lisuketta kohtuumäärä (esim 1 kanafile, 4-5 lihapullaa). Juomana rasvaton piimä ja vesi. Lisäksi yleensä otan leivän, joko näkkäri tai ruisleipä.

Yleensä otan myös pienen annoksen jälkiruokaa.

Tämän annoksen jälkeen olen kohtuutäynnä, ähkyyn en syö itseäni koskaan ja osaan ottaa urokaa sen verran että pois ei tarvise heittää.

T: 170 cm/56 kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kun kerroit esimerkin... Olen onnellinen vasta, kun annos on ehkä tuplat sinun ateriastasi. 2-3 perunaa ja 2 kauhallista kastiketta olisi se mistä lähdetään. Salaateista tykkään kyllä kovasti, syön niitäkin päivittäin. Vihanneksia menee taatusti se 500g, enemmänkin.

Mun on yksinkertaisesti syötävä pienempiä määriä. 1+1 kauha, 2dl pääruokaa eikä 5dl.

Vierailija
24/46 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tottakai on nälkä, neljän tunnein välein. Mutta aina en syö jos olo ei tunnu huteralta, voin hyvin mennä nälkäisenä nukkumaankin.

Vierailija
25/46 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö, kyllä minulla nälkä on aina välillä. Kyllä normaalipainoinenkin voi tuntea nälkää / olla nälissään - vai mitä oikein ajat takaa? Mutta ei minusta nälän tunne ole mitenkään pelottava, vatsa kurnii välillä, mutta sehän korjaantuu syömällä jotain. Ei ruoka maailmasta lopu, vaikka juuri ei pääsisikään syömään :)

En siis jätä tietoisesti syömättä, otan ruokaa lautaselle ja syön sen. En tosin koskaan mätä lautasta ääriään myöten täyteen, harvoin santsaan, esim. yksi peruna riittää hyvin. Kai se sitten on tarkkailua... kokemus on osoittanut, että pärjää sillä määrällä mitä syön. Jotkut sanooa, että syön paljon!

Vierailija
26/46 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön ihan oikeasti 4 kertaa päivässä. Nyt laihduttaessani olen lisännyt välipalankin sekaan, eli syön jopa 5-6 kertaa. Olen nälkäinen näillä kalorimäärillä, mutta tuskinpa enää sitten kun olen oikein pikkuinen :D ap

Vierailija
27/46 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoanlaitto ei oo tosiaan ollut koskaan mun herkkua, väsäänkin aina jotain nopeaa safkaa. Mulle on tosi tärkeää, ettei mulla ole sellainen turvonnut olo. Nautin hirveästi siitä, kun elimistössä ei ole ylimääräistä nestettä tai vatsa ei pömpötä. Yleensä mulla on myös hyvin vireä olo vähän nälkäisenä.

Vierailija
28/46 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön siis vain ja ainoastaan silloin, kun tunnen nälkää. Ja yleensä työn hektisyyden vuoksi kunnon nälkää tulee tunnettua yli tuntikin ennen lounasta, illalla pääsen ruokapatojen ääreen nopeammin.

Syön aina sen verran, että nälkä lähtee. Lounas on yleensä kevyempi, illalla vedän joskus ihan ähkyn rajamaille. Saa paremmin nukuttua :) Ja ruoka on mulle nautinto, ei pelkästään tankkaus. Pyrin syömään aina hyvää ruokaa.

Treenaan paljon ja ongelmani onkin lähinnä kalorivaje ja etenkin proteiinivaje. Täytyis syödä enemmän, että lihakset kasvais.

Vierailija
29/46 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen auttoi yllättävän paljon se, että lisäsin aamu- ja keskipäiväsyömisiä. Ennen yritin aina säästää kaloreita että voisin syödä ennen nukkumaan menoa, mutta kokeiltuani piruuttani tuota toista vaihtoehtoa pääsinkin kutakuinkin eroon yösyönneistäni.

Vierailija
30/46 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ole vuosikausiin enää osannut syödä ns. kunnon ruokaa. Syön sitä vain, kun olen jotenkin sosiaalisesti pakotettu siihen, eli jos muu perhe on kotona, olen kylässä tms. Muutoin korvaan kunnon ruoan kaikenlaisella roskalla (yleensä karkilla, light limsoilla, pullalla... makealla ja hyvällä).

Tänään olen syönyt aamulla 3 palaa bostonpullaa, päivän mittaan imeskellyt 1/2 pussia turkinpippureita (karkkeja, ei paprikoita) ja illalla otin 3 kpl joulusta jääneitä konvehteja. Lisäksi söin muutaman siivun voileipäkinkkua ja vähän nuudeleita, kun keitin niitä lapsillekin muun ruoan lisukkeeksi. Nyt imeskelen Horna-Sisuja.

Tiedän, että tämä "ruokavalio" on aivan älytön, mutta en osaa elää muulla tavalla. Olen menettänyt kiinnostuksen normaaliin ruokaan. Jos minulla on nälkä (kovakin), mutta kaapissa ei ole mitään hyvää, kärvistelen mieluumin nälän kanssa, kuin teen itselleni voileivän tai otan hedelmiä ja jugurttia jääkaapista. Tiedostan olevani toivoton tapaus...

Harrastan liikuntaa 5pv viikossa, enkä koe olevani "laiha läski".

Tätä on jatkunut aina siitä lähtien, kun muutin pois kotoa äidin helmoista. :) Eli 13 vuotta.

N31, 160cm/50kg.

Vierailija
31/46 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 164,5cm ja 50 kg.

Syön niin epäsäännöllisesti ja aina vaan nälkääni.Kahvia juon kaksin käsin.

Ensimmäisen kerran syön iltapäivällä,parisen leipää,joskus myös keksiäkin jos sitä vaan on.

Syön yhden aterian ja otan joskus jopa kaksi lautasellista.Iltamättönä syön leipää tai ranskalaisia.Salaattia silloin tällöin.

Tämän päivän ateriani (tosi niukka):

-Yksi patukka (näitä nälkää poissa pitäviä,kcal n.280)

-Juustopastaa puolilautasellista

-Fazerin lämmitettävästä patongista puolet,päällä voita,kurkkua ja yksi metwursti.

Nälkää en ole potenut,jotenkin meni ohi kun kittasin kahvia.

Vierailija
32/46 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tykkään mennä nälkäisenä nukkumaan. Kyllä se uni sieltä tulee. Ja syön aina hieman vähemmän kuin tekisi mieli. Hoikkuudessa on jotenkin ihanaa se, että voi tuntea lihakset ja luut paremmin. Olen sairastanut nuorempana anoreksian.

Vierailija
33/46 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kupilla teetä ilman sokeria pärjään lounaaseen saakka. Lounaalla syön kunnon aterian, jopa ähkyyn asti. Seuraavan kerran syön iltapalan. Tai no, nykyisin lasten kanssa usein jotain jo klo. 17 ja sitten iltapala mutta määrällisesti saman verran.

Nälkää siis tunnen ennen lounasta ja toisinaan iltapäivällä. En pysty nukkumaan nälkäisenä joten siksi syön mahani täyteen iltapalalla.

Mulle tämä rytmi on sopinut "aina". Pysyn hoikkana vaikka iltasyömisestä ollaan aina toista mieltä. Eiköhän se ole ensisijaisesti päivän aikana nautittu kokonaiskalorimäärä mikä ratkaisee.

Minusta on normaalia että ihmisellä on välillä nälkä. Mulle tulee ähkyinen olo jos syön pitkään niin että en tunne lainkaan nälkää. Ja tietenkin rupean lihomaan. Ja olen joskus kokeillut syödä useammin mutta pienempiä annoksia niin se vasta mun kropan sekoittaa. Mulla on sellaisella rytmillä jatkuvasti näläntunne, ajattelen koko ajan ruokaa enkä tunne kylläisyyttä. Kaikin puolin kamalaa.

Ainoa puoli tässä pari kertaa päivässä mättämisessä on että pitää katsoa ettei päästä verensokeria laskemaan liiaksi koska silloin minusta tulee kärttyinen.

Mittani ovat 162cm ja 53,5kg ja olen kolmekymppinen.

Vierailija
34/46 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä syö ennen kuin on nälkä. Jos taas jostain syystä on joku tietty kellonaika jolloin syön (esim. sovittu lounas klo 12.30) niin vaikka klo 11.30 olisi nälkä odottelen siihen ateriaan asti, yleensä juon sitten kuumaa teetä sen odotteluajan.

Silloin kun syön, syön niin että maha on täynnä muttei ähkyssä. Lopetan heti kun olo on kylläinen.

BMI ollut aina n. 20.

Vierailija
35/46 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aterioiden välillä tulee huiko, otan kupin kahvia tai 1-2 parapähkinää ja selviän taas tunnin pari. Juo vaikka lasi vettä niin kurina helpottaa.

Tuo täyteen tarkoittaa mun kohdalla esim 2-3 lihapullaa ja "kourallinen" pastaa + vähän kastiketta + salaattia, 2 paistisiivua kasvisten ja salaatin kanssa, 1/2 broiskunfile kasviksilla, 2,5-3 dl keittoa leipäpalan kanssa jne. Eli mulle riittää pienet annokset, syön 2 lämmintä ateriaa päivässä, lisäksi aamuisin 1 munan munakkaan.

Rakastan salaatteja ja keittoja eri muodoissaan joten niitä syön paljon. Mistään en tingi, herkuttelen myös (eilen mäkkärin juustohamppariateria ja runebergin torttu)

Bmi 24,5, paino ei ole pudonnut mutta salilla kiinteytynyt ja senttejä kadonnut

Vierailija
36/46 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä varsinkin ennen lounasta on sellainen "nälkäkuolema"-olo

olen huono syömään aamulla, otan yleensä lautasellisen muroja ja kahvia

lounaalla otan ruokaa aika lailla niin että se puoli lautasta on salaattia josta kovasti tykkään, sitten otan työpaikkaruokalasta usein lämpimiä kasviksia jos niitä vain on, pari perunaa tai kauhallisen riisiä ja siihen päälle sitten sen kastikkeentapaisen tms mitä on tarjolla, lounas on mulle se päivän tärkein ruoka

leivästä en välitä, ruokajuomaksi rasvaton piimä/maito tai vesi, jälkkäriksi kuppi kahvia

kyllä mulle siitä ihan täysi olo tulee ja sillä pärjää sitten siihen asti että menen kotiin ja teen taas lämpimän ruuan siinä 5 maissa, siinä kohtaa ei edes ole yhtä kova nälkä ja saatan syödä vähemmän

illalla en yleensä pahemmin napostele, ei tee mieli kun on hyvin ja järkevästi syönyt

iltapala on voileipä, lautasellinen kaurapuuroa tms

Vierailija
37/46 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön itseni aina aterialla täyteen, eli en sääntele tietoisesti annoskokoja. Enkä todellakaan jätä nälkäistä oloa, siitähän tulee vain vihaiseksi.

Syön myös aina kun on nälkä. Vaikkei olisi ateria-aika. Usein aamupalan ja lounaan välissä tulee nälkä ja sitten syön vaikka hedelmän ja vähän pähkinöitä. Sitten ei tarvitse lounaalla ahmia kun ei ole hillitön nälkä silloin. Ja toinen puoli on etten koskaan syö jos ei ole nälkä, vaikka olisi mikä ateria-aika tai palaveripullaa tarjolla.

Vierailija
38/46 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä en useinkaan jaksaisi syödä, olen monesti ajatellut että kumpa saisi jonkun pillerin joka täyttäisi mahan ja josta saisi kaikki ravintoaineet kun syöminen on niin vaivalloista :D

Usein en myöskään "jaksa" syödä iltapalaa, eli mitään klo 17 jälkeen...

Annokset on myös aika pieniä, pystyn silti vetämään kokonaisen pitsan tai kebabrullan tarpeen tullen, sen jälkeen en pysty syömään mitään lähes vuorokauteen.

Vierailija
39/46 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan suhtautua ruokaankin suuremmalla tunteella kuin fiksummat. Se ei ole vain polttoainetta, se on elämän suola! Nautinto! Palkinto!

Pitäisikö ruveta tekemään niin pahaa ruokaa, että siitä ei saa mitään positiivista palautetta aivoilleen? :P

Ranskalaiset naiset ovat tunnetusti hoikkia, mutta Ranskassa ruoka nimenomaan ei ole mättöä vaan siitä nautitaan!

Sinun pitää siis oikeasti oppia nauttimaan mauista ja nautiskelemaan ruoasta, ei mättämään ruokaa niin, että tuskin ehdit sitä maistaa. Ruokailuhetki saa olla pitkä ja rauhallinen, syö hitaasti ja nauti jokaisesta suupalasta.

Vierailija
40/46 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nälkä ja tuntuu, että taju lähtee jos ei saa syötävää nopeasti. lääkäri selitti, että johtuu olemattomista hiilihydraattivarastoista. Jotain kummaa aineenvaihdunnassani on sillä saan syödä ihan mitä vaan ja silti en liho (paitsi raskausaikana, jolloin painoa tullut aina 20 -25 kg). Kaikki veriarvot ovat kuitenkin aina olleet hyviä, joten ei varmaan ole kyse mistään sairaudesta. Tutkittu on ja paljon. Suvun naisilla monella samallalailla.