Laskennallinen rv 9+0, ultrassa 6+3??
Viimeiset menkat oli 7.12., plussatesti 5.1., näillä laskien tänään rv 9+0. Tänään kuitenkin ultrassa koko vastaisi vain rv 6+3, sain kontrollin viikon päähän.
Onko kellään ollut vastaavaa, mitä seurasi? Kirikö alkio koon kiinni, menikö kesken vai oliko vaan ollut väärässä asennossa tms.? Taustalla on km puoli vuotta sitten ja nyt taas veristä vuotoa, alkio kuitenkin oli elossa. Pelottaa ja jännittää.
Kommentit (22)
16 päivää nuorempi. Olin lasketun ajan mukaan rv 7+3, kun alkoi runsas verenvuoto, tuli ryöååyinä. Ultrassa Naistenklinikalla todettiin että alkio, tai oikeasti sikiöpussi vois vastat rv 5+1. Kahden viikon kuluttua kontrollissa näkyi alkio ja sykkivä sydän. Jouduin eri syistä ultraan yhteensä 9 kertaa, ja arvio hetti korkeintaan päivän. Lapsi syntyi terbeenä rv 40+5, oli yli 4 kiloa. Ultrat piti paikkansa. Minulla oli myös vaihteleva kiero.
ilmi, ei noihin ultran viikkoihin ole aina uskomista.
Mulla olivat esikoisen kohdalla sitä mieltä että laskettua aikaa pitäis aikaistaa reilut 2 viikkoa kun sikiö on niin iso. Minä en siihen suostunut koska tiesin tarkalleen milloin tämä oli pantu alulle :)
Poika syntyikin sitten 9 päivää lasketun ajan jälkeen ... ajatelkaa millaista olisi ollut jos tuohon olis vielä reipas 2 viikkoa laskettu "ylimenoaikaa" elikkä aiheeton käynnistys todennäköisesti.
Samaa ehdottelivat seuraavankin kohdalla. 8 päivää meni yli silloinkin....
Joten sitä vaan että heittoa voi ultran mukaan olla suuntaan jos toiseen ...