Minkä ikäisen vauvan jättäisit isälleen yön yli, ja kuinka moneksi yöksi?
Siinähän se tuli. Täällä kun tuntuu olevan kärkeviä mielipiteitä tuostakin,niin koskas sitä saa äiti jättää vauvan isälleen "hoitoon" yön yli? Ja kuinka moneksi yöksi?
Kommentit (25)
Minä olen imettänyt öisin kaikki noin 8-9 kk:n ikään, eli sen jälkeen isä voisi hoitaa yön. Kuopus "joutui" isälle hoitoon kyllä jo parin kuukauden iässä, kun minä olin sairaalassa pari yötä.
vasta 1v7kk lapsen. Isä oli ollut tuolloin jo 8kk hoitovapaallakin (josta olimme 1kk yhtä aikaa, että lapsi tottuisi "vaihtoon"), mutta ei ollut aiemmin tarvetta enkä halunnut olla lapsen luota pois yötä työpäivien lisäksi (jäin itse asiassa uudestaan hoitovapaalle tuon yöhoidon jälkeen).
3 yötä olin poissa kun lapsi oli 1v10kk, lapsi isän kanssa.
Näin meillä, mutta muille (joiden asiat eivät siis minulle kuulu mutta jos erikseen kysytään): tilaneessa, jossa äiti on ollut kotona ja isä on ollut "normaalisti" vauvan kanssa eli hoitanut paljon iltaisin ja viikonloppuisin, niin en tuomitse jos joku äiti on 1 yön poissa kun lapsi 9kk ->
Jos isä ei ole juuri ollut lapsen elämässä, niin reilusti yli 1v pitää olla ennen yöhoitoa ja isän pitää aluksi olla lapsen kanssa lyhyempiä aikoja.
vasta 1v7kk lapsen. Isä oli ollut tuolloin jo 8kk hoitovapaallakin (josta olimme 1kk yhtä aikaa, että lapsi tottuisi "vaihtoon"), mutta ei ollut aiemmin tarvetta enkä halunnut olla lapsen luota pois yötä työpäivien lisäksi (jäin itse asiassa uudestaan hoitovapaalle tuon yöhoidon jälkeen).
3 yötä olin poissa kun lapsi oli 1v10kk, lapsi isän kanssa.
Näin meillä, mutta muille (joiden asiat eivät siis minulle kuulu mutta jos erikseen kysytään): tilaneessa, jossa äiti on ollut kotona ja isä on ollut "normaalisti" vauvan kanssa eli hoitanut paljon iltaisin ja viikonloppuisin, niin en tuomitse jos joku äiti on 1 yön poissa kun lapsi 9kk ->
Jos isä ei ole juuri ollut lapsen elämässä, niin reilusti yli 1v pitää olla ennen yöhoitoa ja isän pitää aluksi olla lapsen kanssa lyhyempiä aikoja.
Tuo 9kk rajasi?
Meillä kuopus oli 4kk kun isä hoiti viikon.
Mikäs mä olen muita määräilemään:-)
Itse olen ilmeisesti tuhoamassa isän ja lapsen suhteen kun en ole koskaan jättänyt heitä yöksi kahdestaan. Mulla vaan ei oo tarvetta olla yötä pois kotoa. Ei mulla oo työmatkoja eikä yön yli kestäviä biletysreissuja tms.