Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kuulet jonkun +30 odottavan esikoisena kaksosia, mitä ajattelet?

Vierailija
06.02.2012 |

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai 31-vuotiaana identtiset kaksoset esikoisinaan.

Nykyään kaksosista yli 80 %! saa alkunsa luomusti.

Vierailija
22/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ei tiedä mikä helvetti on edessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lapsettomuushoidot, jotka kohdallamme lopetettiin tulosettomina 8 vuoden yrityksen jälkeen...

Ja toki tiedän, että kaksosia tulee muutenkin kuin hoidoilla, tämä on kuitenkin minun ensimmäinen ajatukseni, koska asia tuo mieleen elävästi omat kokemukset.

Vierailija
24/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä siirrettiin monta kertaa kaksi alkiota, siitä huolimatta että edellytykset saada lapsi piti olla hyvät (syy selittämätön, ikä alle 30v jne.). Suunnilleen joka toisessa siirrossa, oli sitten kys. tuoresiirto tai pakastetun alkion siirto, siirrettiin 2 alkiota. Hoitoja tehtiin Väestöliitolla ja Avalla.

Vierailija
25/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin välillä haluaisin kaksoset ja välillä en... Sukurasite on huomattava ja kun ikää vielä karttuu vähän ennenku seuraavaa aletaan yrittään, niin onhan se iso riski (mahdollisuus?) saada kaksoset.

Esikoinen syntyi kun olin 29-vuotias ja en kyllä koe itseäni vanhaksi ensisynnyttäjäksi, suurin osa synnytysvalmennuksessa olleista ainakin oli meitä vanhempia. Järkyttävää, että moni ilmeisesti kuvittelee, ettei 30-vuotiaana esikoisia saava ole millään voinut saada lastaan luomusti! :o

Vierailija
26/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös kateellinen. Itse sain 8 v hoidoilla yhden lapsen, tokaa ei ikinä tullut.

Yhdestäkin tietenkin todella onnellinen.

Vierailija
27/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään sen ihmeempää mieti.

Vierailija
28/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä muuta pitäisi miettiä :) Veljeni vaimoineen sai esikoistyttäret 32- vuotiaina, minä sain kaksoset esikoisen jälkeen 30-vuotiaana ja siskoni sai kahden lapsen jälkeen kaksoset 32-vuotiaana. Meillä taitaa nuo monikot olla vähän sukuvika :)

Vierailija
29/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä muuta pitäisi miettiä :) Veljeni vaimoineen sai esikoistyttäret 32- vuotiaina, minä sain kaksoset esikoisen jälkeen 30-vuotiaana ja siskoni sai kahden lapsen jälkeen kaksoset 32-vuotiaana. Meillä taitaa nuo monikot olla vähän sukuvika :)

Vierailija
30/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, hänkin on tuplien äiti, häntäkin on onnestanut, ei näitä kaikille anneta. T. Tuore tuplaäiti, lähdössä huomenna kotiin

Vierailija
31/45 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai miksi pitää alkaa inttää ivf:n kahden alkion siirroista? Ihan oikeasti niitö kaksosia syntyy myös luomuna !!

Vierailija
32/45 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomualkuisia kaksosia oli siis 74,8%.

Äitini sai 31-vuotiaana identtiset kaksoset esikoisinaan.

Nykyään kaksosista yli 80 %! saa alkunsa luomusti.

Vierailija
33/45 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

veljelläni identtiset kaksoset, siskoni ja minun kaksoset epäidenttisiä. niin, ja siis ihan "luomuna" on kaikille tullut. myös isälläni on kaksoisveli.

Vierailija
34/45 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäidenttiset ovat :)

Itselläni on sukuviat, eli epäidenttiset tuplat. Tyttö ja poika. Kun olivat pieniä kaikki kyselivät, ovatko identtiset. Nykyään kukaan ei kysy mitään. Oli aika raskata, kun oli muutenkin väsynyt ja kaikki halusivat jutella kanssani kaksosista...

Vierailija
35/45 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nainen jolta irtoaa kaksi munasolua ja siksi tulee kaksoset.

Miehet onnettomat luulevat, että heillä on niin supersiemenet. Niin se ei mene :)

Vierailija
36/45 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologisesti yli 30v ei enää kauhean montaa vuotta aikaa ja saamalla kaksoset ei tarvitse heti toista perään ruveta yrittämään. Hedelmällisyyskin laskee siinä iässä jo koko ajan.

Vierailija
37/45 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana mieleen tulee ai sinäkin ootat kaksosia. Meillä kävi vähän klassinen vahinko ja heti tuplat. Hieman pelottaa mutta silti onnellinen. Hyviä vointeja.

Vierailija
38/45 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi varmaan pitänyt kirjoittaa "sukuvika" :D

Jostakin kuulin, että jos isällä on omassa sisaruksissaan kaksosia, on isän tyttärillä mahdollisuus saada kaksosia (siis jos suvussa kulkee). Eli koska isälläni on kaksoisveli, niin isäni ei saa kaksosia, mutta me tytöt saimme. tätä tietty tulee vähän myös se, että isäni vanhimmat sisarukset olivat kaksoset, mutta syntyivät kuolleena (se oli josksu 30-luvulla), ja myös isäni veljen tyttärellä on juuri syntyneet kaksospojat. Ollaankin naurettu, että miten niitä lapsia uskaltaa tehdä, kun kaksoset on aina riskinä ;D

Vierailija
39/45 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menetin omat (vieläpä epäidenttiset eli riskittömämmät) kaksoseni kohtuun.

Vierailija
40/45 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottiin, että herkkyys saada kaksoset periytyy aina äidin puolelta. Eli minun äitini suvussa on ainakin kahdet kaksoset. Isän puolella taas ei ole kaksosia. se 40+ tuplien luomuodottaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän