Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kuulet jonkun +30 odottavan esikoisena kaksosia, mitä ajattelet?

Vierailija
06.02.2012 |

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta kerralla vaatii aika paljon ja oman vapaa-ajan saa unohtaa.

Vierailija
2/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kas vain, ihan kuin minä :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain esikoisina kaksoset ja vaikka olinkin "parikymppinen" (24 silloin) niin hyvin meni. Omaa aikaakin sain jumppaamiseen kun mies hoiti lapsia. Tokihan se omat haasteensa tuo, kun on kaksi vauvaa kerralla ja molemmilla sama rytmi, mutta järjestelmällisyydellä siitä selvisi. =)

Vierailija
4/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkohan olisi meidän vuoro..

Vierailija
5/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä päinvastoin aattelen että hyvä kun on nuori,niin jaksaa paremmin yövalvomiset..

Vierailija
6/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulainen odottaa kaksosia onnistuneiden ivf-hoitojen jälkeen.

Vierailija
7/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos ovat olleet pitkään yhdessä ja kaikki ollut pitkään valmiina lasta varten.

Vierailija
8/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hienoa jos saisi identtiset kaksoset.

Vierailija
9/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä päinvastoin aattelen että hyvä kun on nuori,niin jaksaa paremmin yövalvomiset..

Vierailija
10/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti jos alkiot on huono laatuisia ja takana on epäonnistumisia niin sitten voivat suostua siirtämään kaksi.

Eli jos saa lapsettomuushoitojen tuloksena kaksoset, niin silloin niitä hoitoja on takana enemmänkin.

Vierailija
11/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään saa hoitojen tuloksena kaksosia, alkioita ei enää siirretä enempää kuin yksi paitsi joissakin poikkeustapauksissa. Näitä pidempään hoidettuja on yleensä enemmän nelikymppisissä, kolmekymppisillä on yleensä luomuna saadut kaksoset.

Faktatietoa on saatavilla, mutta av:lla se ei yleensä ole tärkeintä, vaan se että joskus vuosikymmeniä sitten kaksosia syntyi enemmän hoitojen avulla.

Vierailija
12/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 alkion siirrossa on noin 25% todennäköisyys kaksosiin. Hoidoilla saatuja kaksosia on kaikissa ikäryhmissä, myös hyvin nuorila äideillä.

Kaksosia syntyy edelleen huomattavasti enemmän kuin vaikkapa 1980-luvulla, vuositasolla se tarkoittaa useamman sadan kaksosparin lisäystä.

Esimerkiksi vuonna 1980 synnytyksiä 62 624 kpl, joista kaksossynnytyksiä 684 kpl.

Vuonna 1985 synnytyksiä 62 311 kpl, kaksospareja 696 kpl.

Vuonna 2010 synnytyksiä 60 421 kpl, joista kaksossynnytyksiä 924 kpl.

Lisäksi pitää muistaa se, että hedelmöityshoidoissa syntyy myös tavallista enemmän identtisiä kaksosia. Johtuu ilmeisesti siitä, että kun munasolua käsitellään enemmän niin se jakautuu tavallista herkemmin.

Jopa 2% yhden alkion siirroista alkaneista raskauksista päättyy identtisten kaksosten syntymään, normaalistihan todennäköisyys saada identtiset kaksoset on 0,4%.

Vierailija
13/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla klinikoilla ollaan tiukempia kuin toisilla. Lisäksi on tietenkin clomit ym. jotka lisäävät kaksosia.

tietysti jos alkiot on huono laatuisia ja takana on epäonnistumisia niin sitten voivat suostua siirtämään kaksi.

Eli jos saa lapsettomuushoitojen tuloksena kaksoset, niin silloin niitä hoitoja on takana enemmänkin.

Vierailija
14/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai miksi pitää alkaa inttää ivf:n kahden alkion siirroista? Ihan oikeasti niitö kaksosia syntyy myös luomuna !!

Vierailija
15/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea raskauteen ja vanhemmuuteen

-tuplamamma, joka sai esikoisensa 32 v-

Vierailija
16/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään saa hoitojen tuloksena kaksosia, alkioita ei enää siirretä enempää kuin yksi paitsi joissakin poikkeustapauksissa. Näitä pidempään hoidettuja on yleensä enemmän nelikymppisissä, kolmekymppisillä on yleensä luomuna saadut kaksoset. Faktatietoa on saatavilla, mutta av:lla se ei yleensä ole tärkeintä, vaan se että joskus vuosikymmeniä sitten kaksosia syntyi enemmän hoitojen avulla.

No toi nyt ei pidä paikkaansa... Kyllä joillain klinikoilla siirretään kaksi ihan tuosta noin vaan kun pyytää.

Ja kysymykseen, mulle tulee mieleen heti että hoidoilla saatu kaksoset. Mutta tämä siksi että itsellä hoitoja takana ja tiedän miten hommat toimii.

Vierailija
17/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltatähdistä, jotka saimme yli kolmekymppisinä. Ehkä vähän hymyilyttäisi, hyvässä mielessä.

Vierailija
18/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kauheen iäkkäitä nää nykyajan odottajat, voi ja varmasti hoidoilla aikaansaatuja muksuja...hyi olkoon!

Eikö? :D

Vierailija
19/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuulet jonkun +30 odottavan esikoisena kaksosia, mitä ajattelet?

Olet onnekas! ajattelen minä. Itse sain esikoiskaksoseni (identt.luomu.) +30.

Vierailija
20/45 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäidenttisten kaksosten todennäköisyys kasvaa iän myötä. Mun kaksosäititutuissa suurin osa on yli kolmekymppisinä lapsensa saaneita, ja harvalla on takana hoitoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan