Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen sterilisaatiosta

Vierailija
30.08.2012 |

Millaisia jälkioireita koit / miehesi koki? Oliko kipuja? Entä psyykkisesti? Onko kellään miehen sterilisaatio pettänyt?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuvaavaa on, että Suomessa lähes kaikki sterilisaatiot tehdään naisille eikä miehille, vaikka toimenpide on huomattavasti helpompi miehille.

Vierailija
2/66 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätyi itse siihen että järkevämpää tehdä hänelle kuin minulle, koska on miehelle nopeampi ja helpompi toimenpide eikä aiheuta mitään hormonaalisia muutoksia kuten naisten vastaava.

Eli ei ole omakohtainen kokemus, mutta kirjoitan nyt sen mitä mies kertoi toimenpiteestä.

Kävi yksityisellä ja toimenpide maksoi noin 500€. Vasektomia tehtiin jollain uudella tekniikalla, en muista nimeä. Mutta siis siten, että molempiin kiveksiin tuli vain yksi ihan pieni pistohaavan näköinen jälki. Ei tikkejä tms.

Toimenpide oli kestänyt n.20min/puoli ja tehtiin siis luonnollisesti alavartalo paljaana.

Turvotusta ei tullut, yhden päivän piti sairaslomaa, koska kävely kuulemma jonkin verran sattui.

Vajaan viikon kuluttua harrastettiin seksiä ekan kerran, tuntuma täysin ennallaan. Toimenpide ei siis vaikuttanut siihen mitenkään (muutenkuin toivottavasti ehkäisten ;) )

Jonkin viikon ajan mies sanoi että toista kivestä välillä vihlaisi, mutta sitten sekin tuntemus jäi pois.

Mies itse sanonut että kannatti mennä, niin huoletonta on seksi nykyään ja loppujen lopuksi pienellä kivulla meni operaatio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasektomia tehtiin niin, että mies makasi selällään, paikalla oli ollut lääkäri sekä yksi hoitaja avustamassa.

MItään psyykkisiä oireita en ainakaan miehessä huomannut, eikä hän mitään sanonutkaan. Penis toimii kuten aiemminkin, seisokki ihan yhtä hyvä ja spermaakin tulee.

Sperma on mauttomamampaa ja hajuttomampaa, eikä niin tahmeaa mutta ihan samankokoinen lasti tulee kuin ennenkin.

Eli mihinkään muuhuin seksissä toimenpide ei vaikuttanut kuin siihen ettei tvitse enää murehtia ehkäisystä.

Vierailija
4/66 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kirjoittelee mies joka on käynyt vasektomiassa, vastailen kysymyksiin ihan pika puoliin :)

Vierailija
5/66 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetteen pyysin työterveyslääkäriltä ja kävin julkisella, poliklinikka maksulla olikohan jotain 27 euroa. Sairaalassa kirran päivä polilla tehtiin.Ensin särkylääke valvotusti, sitten vaatteet pois ja semmoinen teurastajan esiliina päällä, takaa avonainen. Selälleen toimenpide huoneeseen jossa 2 nais avustajaa ja mies kirurgi. 3 puudutus piikkiä, molemmille puolille yhdet ja peniksen juureen (päälle) keskelle yksi, nämä "sattuivat" minun toimenpiteessä eniten. Avustaja kertoi toimepiteen kulun ja missä järjestyksessä mikäkin juttu tehdään ja kirurgi varmisti vielä että asia on ns. peruuttamaton. Sitten puhdistus ja yksi viilto kivespussin keskiosaan siittimen alle. Siitä aukosta etsi toisen puolen siemenjohtimen ja katkaisin n. 1cm pätkän pois. Näytti sitä minulle, valkoinen toukanpätkä tuli mieleen ekana. Sitten taittoi johtimien päät kaksin kerroin ja pyöritti langalla kiinni. Sama toiselle puolelle. Poltti pari verisuonta siinä toimenpiteessä. Tämän jälkeen pari tikkiä kivespussin tehtyyn viiltoon ja homma siinä. Kesti n.10-15 min toimenpiden ja siitä kun menin sisään ja tulin vaatteet päällä pois niin n.25 min. Johtimien pätkät menivät patologiselle puolelle vielä tutkittavaksi että ovat varmasti oikeat johtimet. Kirurgi vielä kertoi toimenpiteen ääninauhalle jossa ilmeni minun tiedot jne. Tässä toimenpide lyhykäisyydessään.

Vierailija
6/66 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin särkylääkettä estääkseeni tulehdusta ja lievittämään kipua. Kipu tuntemuksia on monenlaisia, nämä kaikki kuitenkin oli yllätävän lieviä, ekapäivä meni hyvin varmaan puudutus hoiti homman. Toisena päivänä tunne oli kuin kivekset olisivät jääneet johonkn väliin tai saanut jalkapallon munille. Esiintyi myös pieniä nopeita vihlaisuja ja myös sellaisia että siemen johtimia olisi vedetty, särkylääke auttoi kuitenkin kaikkiin kipuihin hyvin. Ensimmäinen tesi että muna toimii oli muistaakseni 3-4 päivää vasektomiasta semmoinen todella varovainen yhdyntä ja laukeaminen. En malttanut olla seksistä paitsi, vaan tämän jälkeen seksi kerrat jatkuivat normaalisti. Arkuutta kiveksissä oli yllättävän pitkään joka ei haitannut muualla kuin sellaisissa asennoissa seksin aikana jossa kivekset hakkaa kumppania mm.takaapäin, näissä piti vähän jarrutella menoa :). Halujen kävi minulle ihan toisin päin, rupesin haluamaan seksiä enemmän, tämä ei tietenkään kumppania haittaa (ennen vasektomiaakin oli aika vilkas seksi elämä). Kaikki toimii ihan niin kuin ennenkin, ehkä tuntemuksen sperman määrästä on vaikeampaa, ennen kun tiesi että nyt tuli tosi iso satsi ja pitkään niin nyt tuosta tuntemuksesta on ehkä 70% tallella, voi olla että nämäkin tuntemukset palaa ennalleen tulevaisuudessa. Taitokset siemenjohtimissa tuntee hyvin kivespussin läpi, kaksi taitosta löytyy pusseista läheltä kiveksiä ja toiset päät ylempää läheltä munan juurta. Suosittelen kyllä ehdottomasti tätä toimepidettä miehille! Helppo kaiken kaikkiaan ja kipujen laannuttua kaikki toimii vanhaan malliin! Vielä jos jaksaa jonottaa julkisella niin kustannus ei ole juuri mitään.

Vierailija
7/66 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä aiheuta mitään hormonaalisia muutoksia kuten naisten vastaava.

hormonaalisia muutoksia muka naisten sterilisaatio mielestäsi aiheuttaa? Eihän siinä kosketa hormonitoimintaan mitenkään.

Vierailija
8/66 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä aiheuta mitään hormonaalisia muutoksia kuten naisten vastaava.

hormonaalisia muutoksia muka naisten sterilisaatio mielestäsi aiheuttaa? Eihän siinä kosketa hormonitoimintaan mitenkään.

eli asiasta on tehty jopa ihan tutkimus, jossa todettiin, että naisten horminotasot muuttuivat sterilisaation jälkeen. Muutoksia oli estrogeenin ja keltahormonien tasossa.

Tutkimus ei ottanut kantaa siien millaisia vaikutuksia tästä tulee vaan kylmä fakta vaan oli että hormonitasot muuttuvat.

Itse harkitsin ensin kyseistä toimenpidettä mutta jo muutamia vuosia sitten vanhempi mies gyne sanoi, ettei suosittele sitä koska hänellä useampikin potilas joka kertonut sterilisaation vaikuttaneen esim. haluihin.

Ja kun itse olen hormoneille herkkä, enkä voi käyttää esim pillereita, niin enpä halua ottaa riskiä ikuisesta vaikutuksesta.

Naisten elimistö toimii kuukausittain hormonikierron mukaan, kun taas miehillä hormonit eivät heittele.

Koitan etsiä linkin siihen tutkimukseen ja linkkaan sen tänne kun löydän.

Löytynee kyllä kiinnostuneille ihan googlaamalla

Vierailija
9/66 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja omasta halustaan.

Selällään makasi ja sai jotain huumaavaa ainetta, oli kuulemma mennyt ajantaju.

Nopeasti toipui. Alkuun kai vihloskeli palleissa.

Ollaan oltu tyytyväisiä. Enää ei tarvitse pelätä raskautta :)

Seksielämä nykyään paljon vapaampaa.

Vierailija
10/66 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) Ap

Vierailija
11/66 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiljattan oli vaan artikkeli lehdessä aiheesta. Mutta tässä siis linkki

http://domino.utu.fi/tiedotus/tiedotukset.nsf/06a4bfeb2992787ec2256b390…

minullakin tuttuja joille laitettu klipsit ja ovat olleet tyytyväisiä. Varmasti todella yksilöllistä mikä vaikutaa ja mikä ei,. Toisille hormonaaliset ehkäisytkin toimivat todella hyvin.

Itselleni ei kuitenkaan hormon ehkäisytkään sovi ollenkaan, joten totesimme, että meillä oli parempi miehen mennä toimenpiteesen. Varsinkin kun se todella oli hänenkin päätö ettei lapsia halua enempää.

Vierailija
12/66 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkisella puolella. oisko ollu viikon tai hieman vähemmän saikulla. vihlaisuista tms ei koskaan puhunut mitään. ehkäisyä piti käyttää vielä jonkin aikaa ja sitten vielä testeissä, että varmasti ei ole mitään eloa. psyykkisistä jutuista ei koskaan puhunut sillä kyllähän tuollaiseen lähtiessä täytyy olla asiastaan aivan varma. mutta ehdottomasti jos lapsi luku on täynnä niin kannatan toimenpidettä.

Vierailija
13/66 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä minulla oli kyse mutta tosiaan halut kasvoivat paljon. Epäilen kuitenkin enemmän henkistä puolta kun tietää että toista ei saa raskaaksi millään. Itselläni kun on kokemus aikaisemmasta suhteesta jossa tosiaan melkein 100 varma ehkäisy petti. Sperman (tai en tiedä onko sille toista nimeä kun siinä ei ole siittiöitä) hajuun vielä jotain kommenttia, haju tuntuu paljon miedommalta ja ehkä vähemmän tarttuvaa. Ai niin vielä näytteen otto :) Sairaalasta sai ohjeet ja purkin mukaan, 8 viikkoa vasektomiasta piti olla luovutus hetkellä, viimeisimmästä orgasmista vähintään 5 vuorokautta mutta enintään 8 vuorokautta. Tunnin sisään piti näyte luovuttaa labraan ja maksoi muistaakseen vajaa 50 euroa, oli "pakko" viedä mehiläiseen. Purkkiin piti saada koko satsi! mistään orgasmien määrästä ei ollut mainintaan mutta iselläni oli tosi tosi monta lukuja en kehtaa edes laittaa :)

Vierailija
14/66 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä yksityisellä se tehtiin?

Vierailija
15/66 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä naisia, jotka painostavat miehiään vasektomiaan. Mies kykenee saamaan lapsia vanhempanakin. Naisilla tulevat paljon aiemmin mailit täyteen. Minä en luopuisi koskaan kyvystäni saada lapsia siksi, että joku nainen perustelisi "siksi kun se leikkaus on sulle helpompi".

Ei. Minulle saattaa aivan hyvin tulla se hetki, että tahdonkin vielä lapsia.

Vierailija
16/66 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Operaatio suoritettu tällä viikolla. Erikoinen kokemus.

Toinen puoli täysin harmiton, käytännössä kivuton juttu. Meni "jutellessa mukavia" hoitajan ja lääkärin kanssa. Toinen puoli puolestaan sangen epämiellyttävä kokemus, lisähapella ja hampaita purren mentiin.

Toipuminen erittäin helppoa, käytännössä mitään kipuja ei ole ollut.

Tuoreen kokemukseni perusteella voin ehdottomasti suositella, jos on asiasta aivan varma.

Vierailija
17/66 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 06:36"]

En ymmärrä naisia, jotka painostavat miehiään vasektomiaan. Mies kykenee saamaan lapsia vanhempanakin. Naisilla tulevat paljon aiemmin mailit täyteen. Minä en luopuisi koskaan kyvystäni saada lapsia siksi, että joku nainen perustelisi "siksi kun se leikkaus on sulle helpompi".

Ei. Minulle saattaa aivan hyvin tulla se hetki, että tahdonkin vielä lapsia.

[/quote]

Sitten voinet käyttää kondomia ehkäisynä?

Vierailija
18/66 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatioista naisille tehdään edelleen 60% vaikka sen teko on miehille huomattavasti järkevämpää. Itse kävin julkisella puolella 38 vuotiaana ja nautin nyt huolettomana seksistä. maksoi alle 100 euroa ja olin ns jonotuksessa 2 kk. Operaatio oli lähes kivuton eikä jälkiseurauksia. Pari pienen pientä arpea löytyy kasseista karvojen seasta. Kerran miehen pitää käydä haaroja levittämässä eikä aina naisen. Nainen ei saa kuitenkaan painostaa asiaan. nm. itsestään ylpeä sterilli

Vierailija
19/66 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menossa, mutta aloite oli vaimon ja kesti kyllä pitkään saada se itsellä jotenkin siedettävälle tasolle. Suurin pelko on kolhu miehisyydessä. Tiedän, että vaimo on keskustellut ystäviensä kanssa ja en nyt ainakaan haluaisi, että tieto siitä menee edemmäksi. Periaatteessa asia on minulle yksi ja sama, tuskinpa meille lapsia lisää tulee, vaikka onhan vauvat ihania. Kolme on jo ja en ikinä olisi enempää ajatellutkaan. Toimenpide jännittää ja tuntuu etukäteen iljettävältä. Vaimo menisi vaihtoehtoisesti, mutta mielestäni voisin kyllä hoitaa oman osuuteni tässä kohtaa. Kunhan vain saisi vielä pisteen sille, että mikään ei muuta minua miehenä, tuskinpa tästä uusiin naimisiin kenenkään nuorikon kanssa enää nelikymppisenä meneekään tai jos, niin korkeintaan tragedioiden kautta, suhde kun vaimon kanssa on erinomaisella tasolla. Jotenkin ajatus tuntuu kuitenkin realistiselta, harmittaa kuitenkin tuo yhden kyvyn loppuminen, vaikka sen merkitys loppuelämässä olisi kuitenkin täysin nolla minulle. Sängyssä vehtaaminen toivottavasti muuttuu helpommaksi, on siinä aina säätäminen, että aletaanko vai ei, eikä se kumien ostaminen koskaan mitään luonnollista ole ollut.

Vierailija
20/66 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia kiitos! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi