Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teidän n. 11- vuotiaat osaa laittaa ruokaa? Mitä ruokaa ja miten onnistuu?

Vierailija
05.02.2012 |

Meillä 11- vuotias paistelee parhaimmat kananmunat ikinä.

Osaa myös keittää kananmunat. Makaronisörsseli jauhelihaan tai nakkeihin onnistuu, soveltaa itse mukaan mitä milloinkin, sekä makaronilaatikko juuri ja juuri. Perussalaatit tekee myös.

Eli näinä helppojen ruokien päivinä lapsi laittaa ruoan koko perheelle.

Miten muiden tuonikäiset tykkäävät laittaa ruokaa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsiksi meni tämäkin ketju mutta niin taisi olla jo alunperin ap:n avauskin.

Eiköhän ole paras vaan antaa tuon ikäisten olla vielä niinkuin sen ikäiset on, keskittyä kavereihin, kouluun ja omiin harrastuksiinsa (eikä siis vanhempien valitseminen ja pakottamiin).

Hommatkaa kodinhoitaja jos ei kokkaus omille lapsille nappaa.

että joidenkin lapsia kiinnostaa ruoanlaitto.

Sitten kun tulee se aika että viettävät enemmänkin aikaa yksin kotosalla, ei tarvitse tyytyä mikropitsoihin ja muuhun kuraan.

Vierailija
2/12 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa tehdä varsinkin aasialaiset ruoat aivan nam, paljon paremmin kuin minä ikinä!

Osaa tehdä lihapullat, makaronilaatikot, jauhelihakastikkeet, kanakastikkeet, osaa leipoa makeat piirakat, tehdä sämpylät jne.

Mut hän onkin ihan erityinen lapsi, on aina 4v asti halunnut tulla mukaan ruoan laittoon ja olen sallinut :). Ja nyt on kyseessä poika! Joku saa hänestä hyvän miehen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

9v. osaa keittää perunat, paistaa mitä milloinkin, tekee kastikkeen jauhoista suurustamalla ja maustaa oikein, tekee perunamuusin itse ja kyllä se osaa kaiken mitä pitääkin. Jos se sitten 11v. osaisi sitten vieläkin enemmän.

Vierailija
4/12 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin ruoka siis odottaa meitä töistä ja hoidosta tulevia.

Huomenna esim itsetehty hernekeitto, oli 9veen toiveena.

Jauhelihakastike on bravuuri, samoin muusi. Tulee parempi muusi kun mun tekemänä.

Tekevät nyt kun tykkäävät, katsotaan sitten jos kyllästymiskynnys ylittyy, kun en halua pakottaakaan.

Vierailija
5/12 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän vähäiseksi on tuo harjoittelu jäänyt, kun menee vapaa-aika harrastuksen parissa.

Mutta innokas on, joten eiköhän tuo kohta tee muutakin.

Itse olin jo hyvinkin kokenut ruuanlaittaja tuon ikäisenä koska koin sen velvollisuutena. Lapseni taas tekee ihan omasta ilosta.

Vierailija
6/12 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuo meidän lapsukainen on vetäjänä neljässä eri kerhossa ja harrastaa zumbaa, fitnessiä ja aerobigiä, siis on noissakin vetäjänä mutta vielä neljässä kerhossa siis jos joku ei ymmärtänyt. Nyt illalla se leippois kakkuja huomiseksi kun vie opettajalle kiitokseksi siitä että sai olla perjantain pois koulusta kun veti piirimestaruus kisat mallikkaasti voittoon.

Vierailija
7/12 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin ruoka siis odottaa meitä töistä ja hoidosta tulevia. Huomenna esim itsetehty hernekeitto, oli 9veen toiveena. Jauhelihakastike on bravuuri, samoin muusi. Tulee parempi muusi kun mun tekemänä. Tekevät nyt kun tykkäävät, katsotaan sitten jos kyllästymiskynnys ylittyy, kun en halua pakottaakaan.

Mua silti vähän huolettaa, kun 9- ja 10 -vuotiaat lapset säätää lieden ja uunin kanssa. Varsinkin, kun tuo innokkaampi on poika ja melko suurpiirteinen ajoittain puuhissaan.

Saavat toki tehdä ja minusta on ihanaa, että viihtyvät myös keittiöpuuhissa, mutta silti tuo turvallisuusaspekti mietityttää...

Onko teillä pidetty jotkut erityiset paloturvallisuussulkeiset vai luotatko vaan, että muistavat sammuttaa ihan varmasti kaiken?

Vierailija
8/12 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuo meidän lapsukainen on vetäjänä neljässä eri kerhossa ja harrastaa zumbaa, fitnessiä ja aerobigiä, siis on noissakin vetäjänä mutta vielä neljässä kerhossa siis jos joku ei ymmärtänyt. Nyt illalla se leippois kakkuja huomiseksi kun vie opettajalle kiitokseksi siitä että sai olla perjantain pois koulusta kun veti piirimestaruus kisat mallikkaasti voittoon.

olla jauhopeukalona. Varsinainen superkimpuli teillä:D:D

Vierailija
9/12 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä pidetty jotkut erityiset paloturvallisuussulkeiset vai luotatko vaan, että muistavat sammuttaa ihan varmasti kaiken?

ei vaan pelkästään hellan tai uunin kanssa.

Mulla on historia sellainen että lapset tietää miten toimia jos tulipalo iskee.

Vierailija
10/12 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla jauhopeukalona. Varsinainen superkimpuli teillä:D:D

Vierailija
11/12 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetetaan jo tarhassa.

Vierailija
12/12 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsiksi meni tämäkin ketju mutta niin taisi olla jo alunperin ap:n avauskin.

Eiköhän ole paras vaan antaa tuon ikäisten olla vielä niinkuin sen ikäiset on, keskittyä kavereihin, kouluun ja omiin harrastuksiinsa (eikä siis vanhempien valitseminen ja pakottamiin).

Hommatkaa kodinhoitaja jos ei kokkaus omille lapsille nappaa.