Ranskalainen sipulikeitto, oletko tehnyt?
Kommentit (9)
Mutta se ei ole ranskalainen vaan nimenomaan pariisilainen sipulikeitto, kotoisin legendaarisilta, jo puretuilta halleilta.
Kolme virhettä on helppo kuitenkin tehdä: kuullottaa sipulit öljyssä, käyttää lihalienntä, ja jättää keiton puoliraa'aksi. Rasvan pitää olla voita, nesteen vettä, ja keittoajan yli tunti. Kun sipuli on todella kypsää, ei ilmavaivojakaan useimmille tule.
Mutta se ei ole ranskalainen vaan nimenomaan pariisilainen sipulikeitto, kotoisin legendaarisilta, jo puretuilta halleilta.
Kolme virhettä on helppo kuitenkin tehdä: kuullottaa sipulit öljyssä, käyttää lihalienntä, ja jättää keiton puoliraa'aksi. Rasvan pitää olla voita, nesteen vettä, ja keittoajan yli tunti. Kun sipuli on todella kypsää, ei ilmavaivojakaan useimmille tule.
30 min ei riitä mihinkään, itse haudutan parikin tuntia. Paranee vaan lämmitettäessä...
Helppo on tehdä, ohje:
kuullota 700g sipulia voissa hitaasti, n 15 min. Sekoita joukkoon 1 rkl vehnäjauhoja, 1l kasvislientä ja 2 dl valkoviiniä sekä laakerinlehti. Hauduta.
Mausta lopuksi suolalla, mustapippurilla ja timjamilla.
30 min ei riitä mihinkään, itse haudutan parikin tuntia. Paranee vaan lämmitettäessä...
Helppo on tehdä, ohje:
kuullota 700g sipulia voissa hitaasti, n 15 min. Sekoita joukkoon 1 rkl vehnäjauhoja, 1l kasvislientä ja 2 dl valkoviiniä sekä laakerinlehti. Hauduta.Mausta lopuksi suolalla, mustapippurilla ja timjamilla.
Korvaisin timjamin lusikallisella konjakkia.
Onko vaikeaa valmistaa?
ole yhtään vaikeaa.
Kokeile ihmeessä tehdä!
Vie enemmän vain aikaa kuin kuvittelisi, mutta
todella hyvää.
Kämppä haisee sipulikeitolta kauan, sen takia teen harvoin.
Eikä sipulinhajukaan haittaa jos siitä tykkää. (niin kuin minä, rakastan sitä keitosta tulevaa ihanan lämmintä tuoksua)
Hyvää,mutta pierettävää