Kylpyhuoneremontin kustannusarvio?!
Onko kenelläkään tehty tämän tai viime vuoden aikana kylpyhuoneremonttia? Paljonko tuli maksamaan?
Meillä on tulossa keväällä remontti joka todennäköisesti kilpailutetaan kimpassa taloyhtiön muiden osakkaiden kanssa. Tarjouksia ei olla siis vielä itse kyselty mutta asia on ajankohtainen. Meillä on pienehkö n. 6m2 kylpyhuone johon pitäisi uusia kaikki lattiasta kattoon poislukien vesiputket ja viemärit.
Oletanko oikein, että liikutaan noin 8 000 - 12 000 euron hintaluokassa? Mitään erikoiskallista emme halua, mutta lattiaa joutuu jonkin verran jyrsimään huonon suihkuratkaisun vuoksi.
Kommentit (25)
Meillä tehtiin viime vuonna koko kylppäri remontti. Vertailtiin vähän hintoja ja päädyttiin tähän http://www.rustholli.fi/ kannattaa kysyä tuolta tarjouksia! meille ainakin tekivät hyvää työtä :)
Tässä hyvän oloinen laskuri. En tosin ole tuota käyttänyt ja sitten tehnyt remonttia, mutta luulisi tuolla suuntaviivaa saavan.
http://www.kylpyhuone.com/Kustannusarvio.htm
Tässä tiivis artikkeli aiheesta, mikä kaikki vaikuttaa kylppärirempan hintaan. Ilmeisesti vaihtelua on aikalailla: http://www.rustholli.fi/kylpyhuoneremontin-hinta-mista-koostuu/
kiitos kakkonen, vastauksesi oli minulle ja miehelleni todella arvokas.
Ap
jahka hän palaa kylppäriä rakentamasta, jos et ennen sitä ole saanut jo vastauksia. =)
Kustannusarvio on 16–20 000 e/kylppäri. Tässä siis vaihdetaan myös kaikki putket ja sähköt sen lisäksi että kylppärit puretaan betoniin asti ja rakennetaan uudelleen. Suunnittelu on niin alussa, etten osaa vielä sanoa varsinaisen kylppäriremontin hintaa erikseen.
kuulen mielelläni remontistanne :)
hinta-arviosi on mielestäni oikean suuntainen.
Mutta varsinkin jos asut pääkaupunkiseudulla, eikä taloyhtiössänne osata johtaa hanketta kunnolla, kustannukset voivat karata tuosta pahastikin. Putkiremontin yhteydessäkö teetätte?
kylppäri- ja saunaremppaan. Tähän kuului vanhan kylppärin ja saunan purkaminen, vesieristys, uudet laatat, kaapit, valaistus, paneelit, lauteet, suihku, sekoittaja, lasiovi, lasiseinä, viemärin kansi. Teetettiin itse, niin saatiin verottajalta vielä 3000 euroa takaisin. Vuolukivikiuas oli ostettu aikaisemmin (400 €) ja vielä ostettiin pesutorni (1000 €).
viemäriremontin yhteydessä suht hyvin johdetussa kerrostaloyhtiössä. Mielestäni viemäriremontin kilpailutus toteutettiin hyvin ja nyt sitten valitsemamme firman kautta pyydetään kimppatarjous niiden asuntojen osalta, joissa osakkaat haluavat remontoida pinnatkin samalla. Firmasta ei tosiaan olla oltu vielä henkilökohtaisesti yhteydessä mutta sitä tässä odotellaan.
Ap
kylppäri- ja saunaremppaan. Tähän kuului vanhan kylppärin ja saunan purkaminen, vesieristys, uudet laatat, kaapit, valaistus, paneelit, lauteet, suihku, sekoittaja, lasiovi, lasiseinä, viemärin kansi. Teetettiin itse, niin saatiin verottajalta vielä 3000 euroa takaisin. Vuolukivikiuas oli ostettu aikaisemmin (400 €) ja vielä ostettiin pesutorni (1000 €).
olettaa että päästäisiin jopa alle 10 000 euron sillä saunaa ei meillä tosiaan ole. Meidänkin tapauksessa tullaan saamaan tuo kotitalousvähennys sitten työn osalta.
Kustannusarvio on 16–20 000 e/kylppäri. Tässä siis vaihdetaan myös kaikki putket ja sähköt sen lisäksi että kylppärit puretaan betoniin asti ja rakennetaan uudelleen. Suunnittelu on niin alussa, etten osaa vielä sanoa varsinaisen kylppäriremontin hintaa erikseen.
Miksi ne putket pitää VAIHTAA? Eikö halvempaa olisi jos vanhat putket jätettäis sinne missä ovat ja uudet pinta-asennuksena?
olin näemmä arvioinut huoneen koon hieman yläkanttiin, se onkin vain 3,4m2. Eli normaalia parisänkyä pienempi :O Ilmankos se onkin vähän ahdasta! No tuo varmaankin tietää kohtuullisia remonttikustannuksia.
maksoi noin 10 000 kun laajennettiin vanha vessa (makuuhuoneesta) ja sinne laitettiin suihkukaappi. Kyseessä kaupunki etelä-suomessa. Hinta pitää sisällään kaiken kaapit ja laatat mukaan lukien.
Kaikki uusittu, myös kaivo. Työnosuus 3400+400ja materiaalit noin 1700, jossa on kaikki mahdollinen mm.kylpyhuonekalusteet, laatat,tasoitteet,kromilistat, putkenvetoa wc-istuin,vesieristeet,hanat,uuden patterin, suihkukin tais olla. Viimeinen neljäsataa on putki ja sähkämiehen töihin. Noissa summissa on vielä kuluja jotka sai taloyhtiöltä takaisin. Ulkopuolelle näistä kuluista jäi kaivonvaihdosta aiheutuneet kulut, koska lasku meni suoraan taloyhtiölle.
Ap kysyi hintaa, ei tekniikkaa. Sen takia en ollut työtapapuolessa niin tarkka.
Pinta-asennuksena laitetaan uudet vesiputket, kuten tapana on. Viemärit kylläkin oikeasti vaihdetaan entisille paikoilleen, ei pinnoiteta.
Mulle tuli maksamaaan 2700 .. Vaihdettiin wc-pönttö, laatat, putket, viemäri ym. Vesieristeen kävi tekemässä joku ulkopuolinen (taloyhtiön määräämä tyyppi) ja sen maksoi taloyhtiö.
Kaupanpäälle sain tapetoinnin ja laminaatin asennuksen.
Mulle tuli maksamaaan 2700 .. Vaihdettiin wc-pönttö, laatat, putket, viemäri ym. Vesieristeen kävi tekemässä joku ulkopuolinen (taloyhtiön määräämä tyyppi) ja sen maksoi taloyhtiö.
Kaupanpäälle sain tapetoinnin ja laminaatin asennuksen.
Tuossa summassa tosin oli kylppärintavarat ja työ. Laatat ostin ite ja maksoivat alle satasen.
muovimattojen purku, uusien seinä- ja lattialaattojen asennus, vesieristys, tarkastus, sähkötyöt, kattopaneelinvaihto, uusien putkien laitto pinta-asennuksena, nämä töineen + sähkötyö maksoi 6000e.
Itse sen lisäksi ostettiin laatat, wc-pytty, allas.
Jos ennestään siellä on laatat, purku on työläämpi. Me otettiin pieni 2hkl yritys ja hyvin hoitivat hommansa. Sähkö ja lvi-asentaja olivat eri firmasta.
Riippuu tietenkin ihan siitä minkä kokoinen ja minkälaisen rempan haluaa. Mutta eikö ne yleensä pyöri noin 10 000 euron tienoilla.