Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun mies käännytettiin äänestyspaikalta tänään

Vierailija
05.02.2012 |

koska vaalivirkailijan mukaan ajokortti ei ole riittävä henkilöllisyystodistus. Kyllä mua harmitti kotona, kun mies ei ollut tajunnut nostaa meteliä, oli vaan tyynesti kääntynyt ja ajanut takas kotiin. Siinä menoi yksi ääni hukkaan, montako muuta menee samaa latua? Jääräpäinen mies ei aio toista kertaa autoa lämmittää mokoman takia.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tiesin ettei kuvallinen kela-kortti kelpaa joka paikassa, mutta ajokortti on kelvannut aina ja kaikkialla. Paitsi ulkomaille mentäessä passin asemasta..

Vierailija
22/51 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja missä kunnossa, jos on vanha pahvinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi tuossa miehesi käyttämässä äänestyspaikassa.

Vierailija
24/51 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelpaa ja on virallinen henkkari, joka käy esimerkiksi pankissa.

Miehelläsi taisi olla vanhan mallinen pahviläpyskä? Se ei virallisesti kelpaakaan, mutta tässä tulee asiaa:

VAALITOIMITSIJA SAA ITSE PÄÄTTÄÄ LUOTTAAKO IHMISEEN. Äänestysluvan voi antaa jopa sellaiselle, jolla ei ole ollenkaan henkilöllisyystodistusta, jos virkailija katsoo näin parhaaksi.

Eli Suomeksi: virkailija oli ilkeä ja sinuna tekisin ilmoituksen paikalliseen keskusvaalilautakuntaan.

Olen ollut virkailijana monena vuonna, näissäkin vaaleissa, joten olen lukenut ohjeistukset useita kertoja.

Vierailija
25/51 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavistolle tai ainakin olen siinä onnellisessa käsityksessä. Kyllä mulla pikkasen sisu kuohahti ja etsin jo äänestyspaikalle puhelinnumeroita, mutta ei niitä ollut. Olisin jakanut pari valittua sanaa. On tässä kuitenkin vielä hetki aikaa, jospa saisin miehen koiran kanssa iltakävelylle ja sitä kautta takas äänestyspaikalle. Se mikä tässä eniten mietityttää on se, kuinka monta muuta äänestäjää sieltä kopilta käännytetään.

ap

ap

Vierailija
26/51 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro nyt jo, oliko se ajokortti repaleinen pahvikortti?

Vierailija
27/51 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on ihan sellainen uudenmallinen ajokortti kun joitakin vuosia sitten ajoi kuorma-autokortin vanhan b-korttinsa lisäksi. Ei ole ilmeisesti vaan pärstävärkki miellyttänyt. Luotan kuittenkin vielä siihen, että mies hiipii sinne äänestyspaikalle takaisin ja jyrähtelee jos on tarvetta.

Vierailija
28/51 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen näköinen että aikoo äänestää haavistoa?

Vierailija
29/51 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortti, henkilöllisyystodistus ja passi ovat kaikki vahvoja todistuksia, jotka kelpaavat vaikka pankin tunnusten käyttöönotossa. Se lisäksi on kirjoitettu niihin papereihin käyväksi. Kyllä vaalivirkailijat on koulutettu ja tuo on perusasia.

Vierailija
30/51 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
31/51 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei tarvinnut eduskuntavaaleissa näyttää henkkareita kun vanha opettaja oli virkailijana ja tunnisti. :D mutta siis joo kyllä ajokortti on yleensä kelvannut, jos siis uudenmallinen

Vierailija
32/51 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen näköinen että aikoo äänestää haavistoa?

" Sä näytät siltä et meinaat sitä hemmoo äänestää, tää ajokortti ei nyt valitettavasti kelpaa"

Vierailija
33/51 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä aivan kaikkea usko.

Vierailija
34/51 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikissa äänestyksissä hyväksytty ajokortti. Ei ookkaan muita henkkareita jotka olis voimassa joten aika tiukkaa on jos tuosta on kiinni.

Vierailija
35/51 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sen esittäjä on tunnistettavissa kuvan henkilöksi. Eli ei riitä, että on ajokortti, pitää myös olla se ihminen, jonka se kortti on, näköä myöten.

Vierailija
36/51 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aina on riitänyt.

Vierailija
37/51 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei riitä, että on ajokortti, pitää myös olla se ihminen.

Ei minkään kirjoittavan apinan puolisot ole äänioikeutettuja, vaikka olisi ajokokeetkin läpäissyt.

Vierailija
38/51 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kävi äänestämässä.

Vierailija
39/51 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokorttti on riittävä ja sillä minäkin juuri äänestin.Paitsi jos miehesi ajokortti ei ole suomalainen niin silloin ei käy.

Vierailija
40/51 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei ajokortti ole virallinen henkilöllisyysasiakrja, se hyväksytään äänestyksessä.

silti ihmetyttää ihmisten tietämättömyys virallisista henkilöllisyysasiakirjoista. Onko ihmiset oikeesti näin ummikkoja, vai provoileeko ne vaan?

Yleistieto on aika lähellä nollaa jos ei tommosta(kaan) tiedä.