suosittele mulle joku koulutus
Nyt on pelkkä peruskoulu käytynä, ja siivoushommat on ainoa, joihin työhön pääsen. Eikä sillä oikeen elä, joudun aina lisäksi hakemaan toimeentulotukea. Pitäisi olla ilmainen koulutus, mulla ei ole varaa maksaa siitä satasia, niinkuin jotkut maksavat.
Kommentit (11)
Korumyyjä - oppisopimuksella?
Ompelija - oppisopimuksella?
Suutari - oppisopimuksella?
Lukkoseppä - oppisopimuksella?
Jos et nyt pärjää palkalla ja toimeentulotuella, niin kunnon shokkihoitoa saat kunhan pääset nauttimaan opintorahasta. Ehdotan opintojen ohessa ilta/vkl-siivousta, niin sitten tulot on jo isommat.
Hae ammattikouluun, niin saat kolmessa vuodessa ammatin itsellesi, ja jos rahkeita riittää, niin lue itsesi samalla ylioppilaaksi. Ammattikouluissa on valinnanvaraa puutarhuri, kampaaja, lähihoitaja (hammashoitajasta vanhustenhoitajaan) jne, jne..
catering tai konditoria-alan koulutus.
Restonomi
Sinne päästääkseen pitää olla yo tai ammattitutkinnon suorittanut sekä kielet hallussa ainakin.
Lääkäri, DI, ekonomi, juristi, siinähän noita
Nyt on pelkkä peruskoulu käytynä, ja siivoushommat on ainoa, joihin työhön pääsen. Eikä sillä oikeen elä, joudun aina lisäksi hakemaan toimeentulotukea. Pitäisi olla ilmainen koulutus, mulla ei ole varaa maksaa siitä satasia, niinkuin jotkut maksavat.
kätilö
ollut kuinka pitkään työelämässä?
Ootko siis töissä nyt ja paljonko sun palkka on?
töissä en ole kovin onia vuosia ollut, mutta siivoustyötä se aina onollut. Ehdotukset on olleet hyviä. Monia vaan kun olen katsonut, maksaa koulutus jonkun 600e. Opiskella kai voisin työmarkkinatuella. ap
Eli useimmat koulutukset eivät maksa, mutta opiskelu aikanakin on elettävä.
Restonomi ei varmaan käy, koska jos sinulla on vain peruskoulu, niin et voi AMK:hon hakea.