Tilillä 80teur, huomenna aika pankkiin.
Mitä luulet mitä ne sieltä kauppaavat jotain rahastosijoituksia ja eläkevakuutuksia?
Kommentit (22)
Etkö osaa itse tehdä osakekauppoja? Helppoa kuin heinänteko, jos sulla on nettipankkitunnukset. Ei kannata antaa pankin taluttaa itseään kuin pässiä narussa. Rahastosijoituksiakin voit tehdä ihan itse oman mielesi mukaan, pankin kootut rahastot ovat lähinnä pankkien etuja silmälläpitäen tehty ja eläkevakuutus nyt on kusetus pahimmasta päästä.
vähänkin enemmän rahaa tilillä. en mene keskustelemaan, totean vaan ystävällisesti, että tiedän kyllä itse miten, mihin ja milloin sijoittelen rahojani.
ne haluu pelata sun rahoilla, ei sen kummempaa.
mulla oli noin 65teur. No itse tietysti tiesinkin jo suurinpiirtein mihin sijoittaisin. Mutta rahastoja, indeksilainoja, jo olemassa olevaan omaan eläkevakuutukseen laitoin. niin ja vähän tieysti pahanpäivän varalle ihan tähän arkeen jätin tilille.
herranjumala...
Mul on pussis 150e viikon ruokiin ja loppuviikol tulee elatusmaksut.
En keksi muuta kun että haluavat sijoittaa ne johonkin. Niitä siis todellakin 80teur jollette osaa alkuperäistä viestiä oikein lukea...
Ap
En keksi muuta kun että haluavat sijoittaa ne johonkin. Niitä siis todellakin 80teur jollette osaa alkuperäistä viestiä oikein lukea...
Ap
Haluavat siis keskustella rahoistasi vai raha-asioistasi? Kyllähän jos tilillä on 80 000 euroa, niin varmaan tarjotaan rahastoja, määräaikaistalletuksia ym. Mutta jos keskustellaa yleisesti raha-asioista, niin voivat tehdä vaan kartoitusta, että sulla on pankkipalvelut kunnossa: tili, oikea kortti, verkkopalvelu, säästötili ym.
Kuinka hyvin seuraat itse vai luotatko pelkästään pankin neuvoihin? Entä paljonko maksat pankille kuluja? Eli mitä sinulle jää käteen?
sijoittanut osakkeisiin ja rahastoihin. Eläkevakuutuksiin en luota.
Pankista siis soitettiin että :
Hei, sinulla on tilillä noin mukava summa rahaa. Sovitaan tapaaminen pankkiin että mitä niille voitais tehdä?
Todellakin ne haluaa keskustella rahoistani eikä pankkikortistani =))
No onko tuossa nyt mitään epäselvää? Taatusti kauppaavat jotain oman firman rahastoja.
Mihin sä nuo rahat tarvitset ja milloin? Mitä olet itse ajatellut niiden sijoittamisesta?
Älä anna puhua itseäsi ympäri johonkin älyttömyyteen - sen kyllä tietää, että mihin ne pankissa puhuu. Ihan varmasti siihen, että pankki saa rahaa vaikka sinä häviäisitkin rahaa.
Laskin sitten kotona, että olisivat saaneet meistä hyvät tulot, kolmella pankin rahastot. Ikävä tuottaa pankin neuvojalle pettymys, mutta ei tule kauppoja. Mutta mihin sitä voi sijoittaa pienehkön summan rahaa..? Sitä ei ole nin paljoa, että voisi asuntoa ostaa, edes lainarahalla, mutta enemmän kuin arjessa tarvitaan.
No onko tuossa nyt mitään epäselvää? Taatusti kauppaavat jotain oman firman rahastoja.
Mihin sä nuo rahat tarvitset ja milloin? Mitä olet itse ajatellut niiden sijoittamisesta?
Älä anna puhua itseäsi ympäri johonkin älyttömyyteen - sen kyllä tietää, että mihin ne pankissa puhuu. Ihan varmasti siihen, että pankki saa rahaa vaikka sinä häviäisitkin rahaa.
siis olen niin varpaisillani menossa sinne pankkiin huomenna. En luota enää sijoitusneuvojaan tms kun tuntuu että kaikki vaan oma etu mielessä asiakkaan kustannuksella. Ajattelin että jos täällä sais vinkkiä pankkilaisilta mikä nyt in sijoituksissa.
En varsinaisesti tarvitse rahoja mutta en halua mitään sijoitusasuntoa ja vuokralaista vaivoikseni, niistäkin huonoja kokemuksia. Omakotitalossamme on ihan tarpeeksi huolehdittavaa. Tähän asti rahat olivat määräaikaisella tilillä.
Joskus oli haave kesämökistä mutta ehkä sekin turha rasite...
Seligsonin indeksirahastot ovat hyviä ja kustannustehokkaita pienille rahasummille. Löytyy sekä korkoihin että osakkeisiin.
Ja jos tykkää suorista osakesijoituksista, niin Nordnet on edullinen.
Mä suosittelen sulle, että pistät tuosta summasta nyt alkuunsa vaikka 60t uudelle määräaikaistilille ja sit pistät nyt sijoituksiin 20t.
Jos olet ihan kuutamolla osakesijoittamisesta, niin lue vaikka Erolan Paras sijoitus. Myös Stockan kantistarjouksessa olevat kirjat on hyviä (tai en ole kyllä sitä yhtä nähnyt, mut oletan näin) ja niistä esim. se Saarion kirja on oikea suoriin osakesijoituksiin sijoittavan "raamattu". Erola taas puhuu indeksirahastoista.
Kannattaa miettiä, että mitkä on tietty sun tavoitteet. Jos et kestä sitä, että hetkellisesti osakkeet kyykkää puoleen ja sun omaisuus voi haihtua esim. 70000, niin sit ei voi tietty laittaa osakkeisiin noin paljon. Tuotot ja riskit kun kulkee käsikädessä. Määräaikaistalletuksissa taas yleensä kyllä häviää inflaatiolle, joten sielläkin kyllä se raha häviää.
Jotain valuuttojakin voisi pienessä mittakaavassa miettiä. Esim. 2t jotain ja 2t jotain... Jos tuo euro kaatuu, niin ei olis ihan kaikki rahat euroissa sit.
Niin ja ei se pankin sijoitusneuvoja välttämättä huonoja neuvoja anna. Voi käskeä pistämään tietyllä allokaatiolla sitä omaisuutta. Pistä ne suhteet korvan taa ja mieti, että sopivatko sulle. Itse voit sit ostaa ne sieltä mistä saat halvemmalla - esim. Seligsonilta.
Tuossa muuten pointteja, joita voit sieltä miettiä:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20…
jos haluat ilmaista että sinulla on 80 000e niin kirjoittaisit 80k.
T taas on tera eli 10¹² eli hiukan suurempi summa
siis tarjosivat niitä oman pankin rahastoja ja säästötiliä jossa ne rahat ovat tälläkin hetkellä.
Mitään eläkevakuutuksia ei tarjottu eikä edes määräaikastalletusta kun ei ole tarjousta nyt voimassa.