Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä tarjosi vieraille sipulikeittoa ja leipää illanistujaisissa

Vierailija
05.02.2012 |

Keittoa oli laitettu sen verran, että jokainen sai lautasellisen ja yksi vähän yli. Leipää oli 1-2 palaa kaikille. Jälkiruuaksi kahvit vieraiden tuoman kuivakakun kanssa. Rahasta ei pitäisi olla pulaa.

Ja tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun heillä pihisteltiin. Voiko tuollaisesta edes vihjaista? Nolotti ystäväni puolesta.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli varmaan järkyttyisit, kun tarjolla olisi vain kotitekoisia sämpylöitä, levitettä, juustoa, kinkkua, kurkkua ja tomaattia tms. todella olematonta vatsantäytettä. Meillä ei syöminen ole pääasia.

silti kauempaakin tuleville, että ruokaa on sit tarjolla?

Vierailija
42/59 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttusi on kuitenkin varmaan ikävä lukea tämä ketju, kannattaako joskus vaan pitää mölyt mahassa.

Niin olen itse ajatellut kun olen ollut vastaavilla keittokutsuilla, lähdetään sit pois hesen kautta kun nälkä yllättää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meillä tuollainen ruoka saisi ketään kunnolla kylläiseksi kotioloissakaan, ja vieraille yleensä tarjotaan sentään paremmat sapuskat kuin tavallinen arkiruoka kotona. En itse ainakaan voisi edes syödä sipulikeittoa riittävästi nälkääni, vaikka sitä olisi ollutkin, sen verran huonosti sulavaa tuo sipuli. Vähintään keiton kanssa olisi pitänyt olla jotain erilaisia leipiä, levitteitä ja leikkeleitä. Tai vaikka jokin itse koottava salaatti erilaisista vaihtoehdoista.

Vierailija
44/59 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan tavallinen annoskoko lounaalle. Mutta jos kutsuu ihmisiä kotiinsa iltaa istumaan, täytyy sitä tarjottavaa olla runsaasti. Kevyen dinnerin jälkeen pitäisi olla jälkiruokaa ja myöhemmin suolaisia naposteltavia. Riittävästi. Eikö tuo nyt kuulu ihan normaaleihin sosiaalisen kanssakäymisen sääntöihin. Todella noloa, kun jotkut eivät vaan ymmärrä...

Ihana tavallinen annoskoko on lautasellinen keittoa ja leipä tai kaksi. Vai paljonko ap syöt?

Meille jos joku kutsutaan iltaa istumaan, on tarjoiluna kahvia/teetä ja kolmioleipiä. Ja niitäkin niin vähän, että vieras tajuaa, että ei tänne syömään tultu. Jos itse menen illanistujaisiin, syön kotona ennen lähtöä enkä odota tarjoilua lainkaan.

Vieraille oli sanottu, että tarjolla on ruokaa. Ruokatarjoilu on mielestäni ruokatarjoilu eikä kahvitarjoilu. Kaukaa tullut vieras ei ainakaan voinut käydä Hesessä. Hänet haettiin bussilta ja isäntä vei hänet illan päätteeksi bussille. Ei siinä tilanteessa oikein voi sanoa, että poiketaanko Hesen kautta. Juttelin tämän kaukaa tulleen kanssa ja siksi tiedän, että hänellekin jäi nälkä.

En usko, että ystäväni tätä lukee, mutta jos lukee, niin ei voi mitään. Minusta jo kotikasvatukseen kuuluu, kuinka vieraita kestitään, mutta jos ei ole kuulunut, niin sitten voisi vanhemmiten opetella. -ap

Vierailija
45/59 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi ystävä, niin etkö olisikin avoimesti puhunut hänen kanssaan asiasta. Ehkäpä ystäväsi ei ole niin suuriruokainen ja ahne kuten sinä, eikä näin ollen tajunnut, ettei sipulikeitto vie nälkää.

Vierailija
46/59 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä vikaa tuossa oli? Miten älyttömän paljon teidän aikuisten ihmisten sitten pitää aina saada ruokaa kerralla, että pärjäätte?

Juuri eilen tein itselleni illalliseksi sipulikeittoa. Söin yhden lautasellisen, laitoin mukaan paahtoleivän ja vähän juustoraastetta. Olin ihan kylläinen, eikä ollut edes kakkukahveja jälkiruuaksi!

Ei aina tarvitse ahmia niin paljon kerralla. On terveellisempääkin syödä kohtuullisia tai jopa pieniä annoksia kevyttä ruokaa kuin mättää sankokaupalla läskiä.

Vierailija
47/59 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi ystävä, niin etkö olisikin avoimesti puhunut hänen kanssaan asiasta. Ehkäpä ystäväsi ei ole niin suuriruokainen ja ahne kuten sinä, eikä näin ollen tajunnut, ettei sipulikeitto vie nälkää.

En todellakaan ole ahne. En käy ahmimassa juhlissa, jätän monesti jopa kekkerit väliin, jos ei lastenhoito järjesty. Viihdyn ihan hyvin kotona. Olen myös liian hienotunteinen, että valittaisin tarjoiluista. Ehkä ystäväni ei edes ole pihi, vaan ennemminkin uusavuton, mutta siitäkin on vaikea mennä sanomaan suoraan. -ap

Vierailija
48/59 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kirjoittaa uudelleen edellisiä viestejäni. :) -ap

Vierailija
49/59 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse muistan olleeni hämmästynyt, kun menin suoraan töistä kahville ystäväni luokse. Olin nälkäinen, kun kello oli jo viisi, ja olin syönyt lounasta yhdentoista maissa. Ajattelin, että varmaan hän sen vuoksi tarjoaa vaikka voileipää tms. kahvin kanssa, mutta tarjolla oli todellakin vain kahvia.

Eräs toinen ystäväni kyllä tarjoaa synttäreillä yms. kaikenlaista, mutta ne loppuvat aina kesken niin, että viimeiset eivät saa mitään. Hän on hyvin pieniruokainen ja ei ilmeisesti tajua, että jos on kolmea sorttia pöydässä, useimmat ottavat kaikkea, eikä niin että valitaan vain yksi ja otetaan se pikkupala sitä.

Itse en haluaisi sitä tilannetta, että vieraillani ruoka loppuisi kesken, tai joku jäisi nälkäiseksi. Laittaisin ruokaa varmasti riittävästi.

Vierailija
50/59 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka ei ole pääasia, mutta minusta se on oleellinen osa illanistujaisia. En käsitä, miksi joku kutsuu vieraita, eikä huolehdi, että syötävää on tarpeeksi. Vaikea kuvitella, että kauempaa tullut raavas mies olisi tyytyväisenä annoksella sipulikeittoa ja muutamalla leivällä. Kun kutsun vieraita, laitan tarjolle useaa lajia. Jos jokin loppuu kesken, aina löytyy kuitenkin jotain sorttia.

Ja tähän loppuun piti sitten ilmeisesti lisätä, että en ole YLIPAINOINEN. Ikäänkuin kukaan söisi itsensä ylipainoiseksi kavereiden luona illanistujaisissa...

Vierailija
51/59 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ajattelee rahaa koko ajan, se menee kaiken yli. Minä olen antelias ja vieraanvarainen ja siksi minulle ei olekaan päässyyt kertymään juurikaan omaisuutta.

Vierailija
52/59 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas ongelmat, voi kuttu. Toi on ihan ok tarjottava, kai te meette tapaamaan ystäviä ettekä ahmimaan karjalanpaistia???? Ens kerralla älä mene, jos noin paljon ahistaa.

Vierailija
53/59 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa tyypillinen päivällinen.

Itse osallistuin eilen juhliin, joissa yksi vieras ei osallistunut nyyttäri-periaatteeseen vaan toi omat eväät, joista muut eivät saaneet ottaa. Toki muiden tuliaiset maistuivat sitten senkin edestä.

Vierailija
54/59 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun mies kieltäytyi lähtemästä sinne uudestaan, sanoi ettei noin nuukien ihmisten kanssa ole missään tekemisissä.

Mä olen rouvan kanssa vanhoja ystäviä, ala-asteelta saakka ja seuraavalla kerralla kun oli selvästi tarkoitus piikitellä ja kysyttiin miksi mun mies ei tullut sanoin siitä muitten vieraitten läsnäollessa että mun mies inhoaa tilannetta kun ruoka loppuu kesken ja pitää nälkäisenä istua ja vatsa kurnivana lähteä kotiin. Tää isäntä veti hirveet herneet siitä ja mä sitten kysyin mitä olette ajatelleet nyt tarjota ja sama homma, jotain veteen keitettyä soppaa oli, ei leipää, ei jälkiruokaa. Mutta kuitenkin tulee aina isot mielipiteet mitä tuliaisia pitäis tuoda ja jokaisen odotetaan tuovan pullo viiniä per pää oli autolla tai ei. jos on 5 vierasta, tulee 5 pulloa viiniä, niistä max 2 avataan ja kun joku kysyy voisko avata jotain pulloa tarjotaan pokkana vettä.

Eli idea on rahastus eikä mitään muuta.

Mä en tämän jälkeen enää ole heillä käynyt. Ja ystävän kanssa ei enää voi käydä kahviloissakaan, koska maksaa liikaa. Nuuka mies muutti ihmisen täysin.

Vierailija
55/59 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan ap kemut oli?

Vierailija
56/59 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut tulkitsee että ap olisi ahne. Aika erikoista (ahnetta?) on enemminkin tuo että kerätään vierailta rahaa.

Vierailija
57/59 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin mennyt nakarille.

Vierailija
58/59 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika tuhtia syotavaa jos se on leivan ja juuston kanssa uunissa kuorrutettu.

Vierailija
59/59 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsutaan ihmisiä illanistujaisiin tai syömään, niin jokainen täysjärkinen hoksaa varautua vähän enempään kuin oman perheen kesken iltapalalle. Noloa se on, jos ruoka loppuu kesken.

Ihmettelen näitä taivastelijoita, jotka miettivät mässyttääkö ap normaalia enemmän. Jos ei tahdo kestitä, miksi kutsua vieraita?