Muita, jotka ovat katsoneet vaan sivusta, kun toiset menevät eteenpäin
Kaikissa mun työpaikoissakin vakituiset paikat ja ylennykset on menneet muille. Viimeisimmässä olin 6 vuotta enkä päässyt ruohonjuuritasolta mihinkään vaikka mulla on kyseisen alan korkeakoulututkinto ja loppuvaiheessa aloin olla jo todella kokenut siinä hommassa.
Sama onni on tosin kaikilla muillakin elämän osa-alueilla. Mä jään ilman ja muut saa.
Kommentit (19)
Mä, mutta mulla vielä kurjempi tilanne siinä mielessä, että mä tiedän että mä ANSAITSEN sen etten ole edennyt. Minä olen suoraan sanoen huono työssäni. Nyt kun olen jo keski-iässä, hävettää tehdä junnujen hommia ja samalla pelätä potkuja koko ajan. Mutta kun muuhun ei vaan kyvyt riitä.
Ehkä sitä sisältöä elämään löytyisi muualta kuin työstä? Itse nautin siitä ettei tarvitse havitella ylennyksiä ja nuoleskella...no tiedät kai.
Vierailija kirjoitti:
Vakipaikat ja ylennykset menee "hyville tyypeille", ei vetojuhdille, valitettavasti. Vaikka ne muutamat vetojuhdat voivat tehdä jopa 4/5 kaikista hommista (Pareton periaate).
Onni olla it-alalla. Mä olen autistina äärihuono tyyppi, erakko jolla ei ole ollut yhtään kaveria työelämässä, joka käyn syömässä ja kahveilla yksin, ja olen tällainen työjuhta. Olen päässyt etenemään aina, jos olen vaan tavoite- ja kehityskeskusteluissa ilmaissut halua muuttaa työnkuvaani johonkin suuntaan. Samoin palkankorotuksia on annettu hyvin, kunhan vaan on perustellut loogisesti muuttuneen tehtävänkuvan tai vaativuuden avulla.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sitä sisältöä elämään löytyisi muualta kuin työstä? Itse nautin siitä ettei tarvitse havitella ylennyksiä ja nuoleskella...no tiedät kai.
Joo, mutta se työ vaikuttaa elämään aika paljon joka tapauksessa. Lattianlakaisijana joutuu menemään töihin silloin kuin muut käskevät eikä mitään joustoa ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vakipaikat ja ylennykset menee "hyville tyypeille", ei vetojuhdille, valitettavasti. Vaikka ne muutamat vetojuhdat voivat tehdä jopa 4/5 kaikista hommista (Pareton periaate).
Sehän on hiton tyhmää tappaa lypsylehmä.
Kannattasko sit katella toista työpaikkaa??
ahkeroi kunnolla.
punavihreän vasemmistolaisen politiikan seurauksena on Suomessa noin lähes miljoona työikäistä ihmistä jättäytynyt työelämän ulkopuolelle. jotka edelleen ovat työelämässä mukana, ovat joutuneet raskaan Verona rasituksen kohteeksi.
nykyinen hallituksemme on tehnyt oikean suuntaisia toimenpiteitä mutta ihan laimeita joilla ei asioita ole saatu korjattua.
sdp:n johdon käsityksen mukaan nykyinen tilanne voitaisiin taas korjata lisäämällä kaksinkertainen verotus yrittäjille, varsinkin pienillä osakeyhtiöille. nyt tämä valtava työelämän ulkopuolelle jättää tulee näiden lauma yrittää epätoivoisesti tukeutua SDP ja he hölmöyttään luottavat sdp:n tolikkajohtoon, joka on ajamassa Suomen taloutta suohon ja anarkiaan.
työttömyys usein johtuu siitä että kun joskus on päässyt töihin ei sitä hoideta kunnolla ja uutta työpaikkaa haettaessa uusi työnantaja soittaa entiselle jos saa negatiivisen lausunnon on turha haaveilla työpaikasta. Yle ottaa usein esiin ihmisiä jotka ovat käyneet useita kursseja ja parhaimmillaan jopa 500 hakemusta eri työpaikkoihin eikä työpaikkoja löydy ja kysymys on juuri tällaisista ihmisistä jotka eivät ole aikaisempaa työtään hoitaneet kunnolla ja ajautuneet tämmöiseen tilanteeseen. Ylen punavihreä kommunistinen johto sairastuttaa koko Suomen ja Ylen kommunistille johtajille pitäisi antaa pikaisesti kalossikuva perseeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattasko sit katella toista työpaikkaa??
Sama juttu on ollut jokaisessa työpaikassa.
Ap
Juu, eteenpäin ovat menneet monet, mutta minä olen jurnuttanut vuosia samassa.
Elän kuitenkin toivossa, että tänä vuonna ei asiat mene samoin. Ainakin jo kieltäydyin yhdestä asiasta, joka olisi taas sitonut minut yli puoleksi vuodeksi samaan hommaan, jossa olen jo parina vuonna jumittanut vastentahtoisesti.
Toivottavasti tulee lisää muitakin muutoksia. 🙏💞 Olisi jo aika minunkin saada uutta ja nostetta elämään.
En minä ole katsonut vain sivusta vaan yrittänyt ja taas ja nyt jälleen js sitten taas saada itsekin paikan.
Toki useimmiten sellaisen paikan, johon omaan mm.soveltuvan koulutuksen.
Tällä tavoin paikan täyttäjäm työ helpottuu, kun hakemukseni on mukana niin monta kertaa on jäänyt mielikuva että samalla on tehty ensimmäinen rajaus kun on minut pudotettu pois ensimmäisenä hakijoiden joukosta.
Vierailija kirjoitti:
En minä ole katsonut vain sivusta vaan yrittänyt ja taas ja nyt jälleen js sitten taas saada itsekin paikan.
Tällä tavoin paikan täyttäjäm työ helpottuu, kun hakemukseni on mukana niin monta kertaa on jäänyt mielikuva että samalla on tehty ensimmäinen rajaus kun on minut pudotettu pois ensimmäisenä hakijoiden joukosta.
Tottakai mäkin olen yrittänyt! Olen hakenut kaikkiin sisäisessä haussa oleviin paikkoihin enkä koskaan tullut valituksi.
Ap
Oma hinkuni päästä eteenpäin sammui opiskeluaikana eikä ole syttynyt uudestaan. Jotenkin vaan tuli selkeäksi, että elämässä on muutakin kuin jatkuva eteenpäin pyrkiminen.
Määräaikainen on taas katkolla ensi viikon jälkeen, enkä ole kysellyt jatkosta. Jatkuu jos jatkuu ja jos ei jatku, elämä jatkuu ja alan hakea töitä. Vakituisia paikkoja en tosin enää nykyään hae muuten kuin painostuksen alla, jolloin todennäköisyys tulla valituksi kaikkien suurta intoa pursuavien joukosta ei ole kovin todennäköistä, vaikka muuten olisinkin sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai mäkin olen yrittänyt! Olen hakenut kaikkiin sisäisessä haussa oleviin paikkoihin enkä koskaan tullut valituksi.
Ap
Sittenhän meitä on kaksi. - Tosin olen yrittänyt hakra myös muualta kun omassa paikoissa tullut niin harvoin paikloja, joita voisin hakea muuta kuin kulloisellekin pätkälläleni jatkoa. - Läheskään aina ei ole sekään onnistunut vaan välillä olen ollut työttömänä.
Joo mut lohduttaa kun miettii että mullan alle kaikki päädytään sama miten menestyttäisiin. Itse asiassa voisi ottaa enemmän päästä jos olisi rakentanut aivan mahtavan elämän ja sitten vain kuolis pois.
Ole ap kiitollinen siitä että sinulla on terveys tehdä töitä. Itse olen sivustakatsoja kun toiset porskuttaa työelämässä. Ovat menestyneitä. Itse syrjäytynyt mielenterveysongelmien takia. Ja niihin on todella vaikea saada oikeanlaista apua. Käynti psykiatrisella sairaanhoitajalle juttelemassa säästä ja sitten lääkepurkki kourassa kotiin. Nostetaan annostusta jos tuntuu pahemmalta sanotaan perään. Tätä on hoito nykypäivän Suomessa. Eivät päästä kuntoutuspsykoterapiaan, josta varmasti hyötyisin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Joo mut lohduttaa kun miettii että mullan alle kaikki päädytään sama miten menestyttäisiin. Itse asiassa voisi ottaa enemmän päästä jos olisi rakentanut aivan mahtavan elämän ja sitten vain kuolis pois.
Jotenkin vaan pitää elämä kuluttaa. Vapaa-ajastaan saa päättää itse realismin rajoissa mutta kyllä minua harmittaa kuluttaa iso osa elämästä tylsässä ja huonosti palkatussa työssä huonoilla työajoilla josta ei pääse etenemään mihinkään kun tilaisuudet menee muille. Harmittaa että hassasin opiskelumahdollisuudetkin väärään koulutukseen ja nyt uuden hankkiminen näyttää mahdottomalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin vaan pitää elämä kuluttaa. Vapaa-ajastaan saa päättää itse realismin rajoissa mutta kyllä minua harmittaa kuluttaa iso osa elämästä tylsässä ja huonosti palkatussa työssä huonoilla työajoilla josta ei pääse etenemään mihinkään kun tilaisuudet menee muille. Harmittaa että hassasin opiskelumahdollisuudetkin väärään koulutukseen ja nyt uuden hankkiminen näyttää mahdottomalta.
Aina se yleisesti hyvänä pidetty koulutuskaan ei auta. - Itse olen maisterina hävinnyt paikan haussa opiskelijalle.... Ja tiedän, että en ole ainoa, mutta harmitti silti aikas paljon.
Tarkennus Paikka oli tuolloin sellainen, jossa monesti koulutusta pidetään hyvänä asiana, eikä merkkinä siitä, että tuo taatusti lähtee/ jättää paikan ottamattakin, jos vain saa, jonkun muun, jossa voi edes jonkiin verran hyötyä koulutuksestaankin.
Vierailija kirjoitti:
Ole ap kiitollinen siitä että sinulla on terveys tehdä töitä. Itse olen sivustakatsoja kun toiset porskuttaa työelämässä. Ovat menestyneitä. Itse syrjäytynyt mielenterveysongelmien takia. Ja niihin on todella vaikea saada oikeanlaista apua. Käynti psykiatrisella sairaanhoitajalle juttelemassa säästä ja sitten lääkepurkki kourassa kotiin. Nostetaan annostusta jos tuntuu pahemmalta sanotaan perään. Tätä on hoito nykypäivän Suomessa. Eivät päästä kuntoutuspsykoterapiaan, josta varmasti hyötyisin enemmän.
Millä perusteella eivät päästä?