Otatko pipon tai muun päähineen pois, kun menet äänestyskoppiin?
Kommentit (28)
Tänään on kolminkertainen juhlapäivä. Runeberg, kynttilänpäivä ja presidentinvaalit. Voiko juhlallisempaa päivää paljoa olla?
+ syntymäpäivä:)
Silti ei syödä Runebergin torttua, kun ei tykätä. Vaalipaikalle kävellään, joten sinne mennään kyllä arktisessa varustuksessa vaikka onkin nelinkertainen juhlapäivä.
Mieheni ei ottanut, oli sitä mieltä, että ei kirkkoon olla menossa.
Vuokrasin frakin. Olin kyllä vähän pettynyt. Ei se nyt niin ihmeellistä ollut. Se äänestäminen. Ja kesti tuskin paria minuuttia.
Äänestyskopissa kuuluu riisuutua alasti. Ette te kanssa mitään tiedä.
Outo pipo päähän ja äänestyskoppi heilumaan.
Minä riisuin housuni. Vaalivirkailijoina toimineet kypsemmät naiset antoivat minun äänestää kaksi kertaa.
Kävimme saunassa, pyhävaatteet on nyt päällä. Söimme Runebergin tortut ja luimme kynttilänpäivän tekstin kahvipöydässä. Sammutimme kynttilät, kun koti jää koiran vahdittavaksi ja lähdemme äänestämään. Varmasti otamme pipot pois päästä, kun äänestämme. Sillä ei ole väliä, miten muut pukeutuvat, meille se on juhlatilaisuus. Vaalirauhaa ei kuitenkaan kukaan häiritse, siitä virkailijat pitävät huolen.
Ja olemme nuorehko lapsiperhe. Vähän pitää kuitenkin juhlapäiviä kunnioittaa, lapsetkin oppivat perinteitä. Tänään on kolminkertainen juhlapäivä. Runeberg, kynttilänpäivä ja presidentinvaalit. Voiko juhlallisempaa päivää paljoa olla?