Muita " vasta" synnyttäneitä alkavassa vauvakuumeessa
Olen huomannut miettiväni yhä useammin, että tuleekohan meille enää lisää lapsia ja jos tulee, olisi kivaa kun tulisi mahdollisimman pian! Meillä on 3 kk ikäinen vauva, joten vauvakuumeen pitäisi saada lääkitystä kokoajan, mutta silti sitä huomaa jo miettivänsä seuraavaa nyyttiä. Meillä on jo 3 lasta, joten se 4. tekeminen olisi sitten jo isompi päätös ihan ajatellen autoa, asuntoa, hoitoon saamista jne. Mutta sitten toisaalta ajattelee, että nehän on vaan ulkoisia asioita ja se uusi ihminenhän olisi tärkein...
Löytyykö muita vauvan äitejä, jotka jo seuraavaa vauvaa ajattelevat?
Kommentit (17)
Tais olla jo laitokselta tullessa sellanen olo, että lapsia lisää!
Musta mun raskaudet ovat olleet helppoja, synnytyskin on ennakoinut vasta kun on jo synnytys oikeasti käynnissä. Tosin taitaa aika kullata muistot, maha kun on ollut IIISO eikä niin näppärä varsinkaan toisella kertaa esikoisen kanssa juostessa. Esikoinen nyt 2 v, ja kuopus 4,5 kk eikä taatusti homma kerta kerralta helpotu.
Muutamassa viestissä mainittiin myös mies, ja täytyy myöntää että tässä asiassa mies saa vikistä minkä tahtoo, mutta tiedätte miltä tuntuu kun tahtoo lasta, taitaa miehen vikinä jäädä kakkoseksi. Onneksi, onneksi se raukka on myöntänyt vastaantappelun mahdottomaksi, joten mahiksia meillä on. Ja Titan, meillä taitaa olla niin, että toivoisin että saisin muksut ennen kuin täytän 35, joten viisi vuotta me vielä ehditään toimia tässä asiassa. Mitenkäs monta muksua tossa ajassa ehtii ;-). Syynä tähän on se, että jos en mitään rajoja itelleni pistä, niin koittaisin varmaan muksua saada vielä vaihdevuosissakin :-)
Leekolasse
Eli meillä tyttö nyt 7.5kk ja heti tuli niin mulle kun miehellekin vauvakuume! Kun tuon oman lapsen sai syliin niin se oli kyllä maailman ihanin hetki ja kun vielä vauvan kanssa löytyi heti se " yhteinen sävel" niin kuume oli peruuttamaton...
No, meillä oli syksyllä häät joten se vähän hillitsi kuumeilua kun en halunnut raskaana häitä juhlia. Nyt sitten tärppäsi muutaman kierron jälkeen ja lapsille on tulossa ikäeroa 1v3kk.
Toivottavasti kakkosen jälkeen kuume ei ihan heti iske, muuten joudutaan mekin miettimään tosi tarkasti kaikki asumis/autojärjestelyt ym...
Meillä kuopus nyt 4kk ja vaikka välillä tuntuu että hulluko olen että olen yhtäkään lapsosta mennyt hankkimaan, niin silti jostakin se kuume kuitenkin jyrää... ehkäisyasiatkaan ei oo kunnossa ja toisaalta kuukautiset olivat kun vauva oli vähän reilu 7vk ikäinen sen jälkeen ei oo kuulunut.. mutten sentään testailemaan ole vielä ryhtynyt noi hormonit nyt on ennenkin kuukautisten rytmin sekoittaneet.
Ja meillä siis jo nyt 4 alle kouluikäistä...muttei mieskään kyllä vastusta vielä yhtä.
Meidän tyttönen ei ole ihan vielä edes 3 kk ja vähän väliä hiipii mieleen jo toinen. Mutta onneksi suunnitelmissa on häät ensi syksyksi, joten se hillitsee ryhtymistä tuumasta toimeen! mieskin kyseli jo synnärillä että koskas sitten seuraava!
Täytyy tuon esikoisen saada jonkin aikaa olla perheen vauva.
Meidänkin poika on nyt 3 kk, ja viime viikkoina mieleen on yhä useammin noussut uusi raskaus ja toinen lapsi. Toisaalta en kyllä todellakaan haluaisi tulla raskaaksi vielä nyt, en tunne olevani siihen vielä valmis niin henkisesti kuin fyysisestikään. Mutta oishan se ihanaa tehdä positiivinen raskaustesti ja alkaa taas odottaa uutta elämää. Pientä vauvakuumeen poikasta on siis täälläkin ilmassa!! Kyllä se mieli näköjään nopeasti muuttuu, sillä vielä vähän aikaa sitten ajatuskin uudesta vauvakuumeesta tuntui tosi kaukaiselta!
Vauva myös vajaa 3kk ja kovasti pyörii mielessä mahdollinen uusi raskautuminen. Esikoinen aika vaativainen ja välillä tuntuu olevan kädet liiankin täynnä töitä ja sitä miettii, miten ikinä pärjäisimme kahden kanssa, mutta tämä onkin jokin irrationaalinen ihana ailahdus. Kalenteriani katsoessa laskeskelen,että jos tulisin nyt raskaaksi niin....yms. No, täysimetyksellä mennään, ehkäisyä ei olla käytetty, saas nähdä.
Sandy (pilke silmäkulmassa)
Ei ollut vauva vanhakaan vielä, kun ajatus seuraavasta tuntui mukavalta. Nyt tyttö on 4kk ja minun puolestani saisin raskautua koska vaan :)
Ensi syksynä vaan on edessä viikon reissu ulkomaille appivanhempien järkkäämänä, ja viime vuonna se reissu peruuntui meidän osalta raskauden takia, joten ei viitsisi heille tehdä samaa uudestaan, ainakaan mieheni mielestä. Toisaalta, tiedän kyllä oman tärkeysjärjestykseni eli lomat saa odotella, jos vauvan haluaa, sanon minä :) Epsanjaan pääsee koska vaan..
Meillä on nyt 3kk -ikäiset kaksoset, ja mulla on aivan älytön kuumeilu kolmannesta. Sanoohan sen järkikin, ettei todellakaan kannata nyt miettiäkään seuraavaa, kun näissä kahdessakin on niin paljon tekemistä, mutta minkä sitä tunteilleen mahtaa...
Vauvat syntyivät hätäsektiolla, eli vuoteen ei saisi tulla raskaaksi. Saa nähdä, mikä on olotila sen jälkeen. ;)
Vauvakuumetta on meilläkin ilmassa...
MUTTA kun meitin vauva on VASTA 1KK *punastuu*
Taisi olla liian helppo vauva kun heti alkoi haluttamaan uutta...toisaalta
minulla taitaa olla kaipuu raskausaikaan (kasvavaan massuun).
Meille uusi tulokas olisi se 4. lapsi, jotenka autoasiat menisi heti uusiksi.
Tai sitten ajeltaisiin kahdella autolla ihan niin kuin tähänkin asti.
Meillä jarruna on myös taustalla häämöttävä lapsettomuus.
Tää kolmas vauva onkin meitin ensimmäinen luomuvauva, lapsi jota ei lääkäreiden mukaan pitäsi olla olemassakaan...
En kyllä pahastuisi vaikka toinenkin luomuylläri tähän taloon saataisiin ;)
Waimo72 & neiti 1kk
...meilläkin 3 lasta ja nuorin nyt 3kk ja rapiat. Ja... herättelen itseäni useinkin miettimässä " sitten kun seuraava" . Huomaan esim pieneksi jääneitä vaatteita pois laittaessani, että tätä en laita vielä kiertoon/kirpparille tms kun ei tiedä, jos seuraava on samaa sukupuolta, niin voi käyttää vielä aivan hyvin. Hoh hoi. Että missähän se tämänkin äidin järki oikein piileskelee kun kuitenkin usein on tosi väsyksissä arjen pyörittämisen osalta jo tämänkin lapsiparven kanssa - saati, jos pienellä aikavälillä tulisi seuraava. Itsellä tuota ikääkin jo 35, joten ei kyllä voi vuosia jäädä asiaa pohtimaankaan.
Kiva pino, hauska kuulla, että " meitä" on muitakin ;)
Synnytyssalissa mies jo lupasi " yhden vielä" . Mutta kyllä sais pari vuotta tulla väliä. Pienet vaatteet säästän kuitenkin.
Meidän esikoinen on nyt 4kk ja viimeiset pari viikkoa olen ajatellut toisen vauvan hankkimista. Otin aiheen esille miehenikin kanssa ja hän oli sitä mieltä että heti kun minä jaksan, niin voidaan hänen puolestaan hankkia toinen vauva! Ja siitähän se kuume vaan yltyi :) Nyt olen selaillut kalenteria ja suunnitellut että jos tuolloin ja tuolloin tulisin raskaaksi niin vauva syntyisi silloin ja silloin... Parin vuoden ikäero lasten välillä voisi olla meille sopiva vaihtoehto. Ensi vuoden puolella siis mahdollisesti taas yrittämään!
Ihanaa " kärsiä" taas vauvakuumeesta :)
Liljakukka + vauveli 4kk
meillä poika 7vko:nen ja aina välillä hiipii vauvakuume...vaikka minullahan on vauva, joka ei aina ole helpoimmasta päästä ja luulisi sen pitävän kuumeen loitolla, mutta ei.
Synnärillä sovittiin miehen kanssa, että pari vuotta väliä siihen kun seuraavaa ruvetaan yrittämään. Eilen juuri puhuin illalla miehelle, että haluaisin taas jännäillä raskaustestien kanssa, katsella kasvavaa mahaa ja miettiä että millainen kaveri sieltä putkahtaa. Yllätyksekseni mies ei sanonut EI! Saa nähdä mitä tapahtuu...kun esim. kohta kun pitäisi miettiä ehkäisyä jatkossa..!?
Ja vielä pari kuukautta sitten, tukkijalkojen ja ison mahan kanssa aattelin että raskaaksi en halua enää koskaan!! = ) On nuo vauvat niin ihania!!
suzanne ja arttu
meilläkin jo kolme lasta, nuorin vasta 1.5kk ja hirveesti tekis taas mieli uutta vauvaa..
olenkin jo miettinyt että olenko jotenkin " epänormaali" , mutta näkyyhän muitakin kuumeilijoita löytyvän..
mies ei kyllä ole kovin innostunut asiasta..
jos nyt edes vuoden jaksas odotella :)
äippäli&tytöt 6-, ja 2-v. & 1.5kk
esikoinen olis 1v7kk+ ja pienempi tytönen 1,5kk+ ;) Sovittii miehen kanssa et 2 riittäis mutta nyt mieli halajaisi vielä yhden...
Kyllä tämä vauvakuume on ihan älytöntä! Kolme viikkoa synnytyksestä ja nyt jo mietin miten ihanaa ois taas olla raskaana. Ja loppuraskaus ei tosiaan ollu mitään ihanaa, valtava vatsa ja vajaa 2-vuotias pojanviikari jonka perässä sai juosta.
Vauva on ollu tosi ihana, parina yönä vähän masua kaihertanu, mutta muuten rauhallinen tapaus. En tiedän miksi vauvakuume iski näin pian. Esikoisen jälkeen meni sentään vuosi, nyt vauvakuume alkoi jo laitoksella. Osasyy on ehkä ihanan helppo synnytys, jotenkin ajatteli, että tämä täytyy kokoa uudelleen. Niin hienoa se oli.
Tiedän, että nyt ei tosiaan ole kolmannen lapsen aika, ja tuskin itsekään olisin siihen heti valmis, mutta haaveissa se vaan on. Ehkä siten joskus, en usko, että mies ihan heti suostuu.
Ihanaa, että on muitakin ketä vauvakuume meinaa vaivata!
..Poika kohta 3kk ja kuumetta pukkaa = ) Mies on eri mieltä,onnex on joku järkevä meidänkin perheessä... Puhuin just eilen miehelle että mukavampi olis iso ja kiinteä maha kun roiukkuva reppu = ))