Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ammattia suosittelisit 38v kotiäiti-omaishoitajalle

Vierailija
05.02.2012 |

Joka aikoo opiskella uutta ja ei voi tehdä vuorotyötä?

Takana kirjava työhistoria - ravintola- ja matkailu- ja kaupan alan töitä. Matkailun AMK-tutkinto. Työkokemusta ei kuitenkaan niin paljon, että noilta aloilta uutta löytyisi ja ravintolaan ei enää haluta mennä takaisin. Se olisi muutenkin melkein vuorotyötä.

Yliopisto-opinnot kiinnostaa, mm. sosiaalityö, kasvatustiede, lastentarhan opettajan koulutus. Kiinnostaa myös erityispedagogiikka. Lasten kanssa on mukava toimia, mutta erityislapset ja vammaiset ovat lähellä sydäntä. Hoitoalakin kiinnostaisi, jos se ei olisi (raskasta) vuorotyötä. Joskus aikoinaan kiinnosti terapeutin työ, mutta enpä tiedä onko soveltuvuutta oikein siihen.

Avoimessa yliopistossa on takana suorituksia sosiaalityöstä (sivuainekokonaisuus), perusopinnot tehtynä ja aineopinnoista n. puolet.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan noita vaihtoehtoja esim. koulunkäyntiavustaja tai kehitysvammaisten ohjaaja ym. jaksaisitko opettajan opinnot vielä tuon ikäisenä?

Vierailija
2/14 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

VTM tai YTM, riippuen missä päin Suomea asut - sinullahan on siitä jo aika paljon tehtynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heistä on huutava pula ja asiakaskirjo on suuri -taaperosta vaariin.

Yhteishaku on tuloillaan...

Vierailija
4/14 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sille käy, jos alat opiskella kokopäiväisesti ja menet myöhemmin töihin?

Sosiaalialan opintoja ehdotan minäkin, mene vaikka vammaispuolelle sitten töihin.

sh, omaihoitaja, kotiäiti

Vierailija
5/14 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä pääsisi toimimaan juuri erityislasten, vammaisten ja muiden kuntoutusta tarvitsevien kanssa ja työ ei ole vuorotyötä. Olen myös käsittänyt, että toimintaterapeuteista on huutava pula varsinkin pienemmissä kunnissa.

Vierailija
6/14 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaishoidon tuki on sosiaalitukea, joka ei vähennä ainakaan työttömyyskorvausta jos voi silti käydä kokoaikatyössä, eikä opintotukeakaan.

Se riippuu ainoastaa hoidettavan omaisen avuntarpeesta.

Sinun sijassasi opiskelisin seuraavaksi avoimessa erityispedagogiikkaa. Käy sivuaineeksi mihin tahansa suunnittelemaasi tutkintoon.

Kun joku ilmaantuu kauhistelemaan ikääsi yliopisto-opiskelijana, muista se että et olisi siellä vanhin vielä viisikymmpisenäkään. Kun sinulla on aiempia opintoja avoimessa, saat sisällyttää ne tutkintoosi ja nopeuttavat valmistumistasi.

Vierailija
7/14 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan noita vaihtoehtoja esim. koulunkäyntiavustaja tai kehitysvammaisten ohjaaja ym. jaksaisitko opettajan opinnot vielä tuon ikäisenä?

Luulen, että näitä alempia tutkintoja en jaksaisi, niissä vaaditaan usein enemmän ja ollaan nipompia, vaikka vaaditaankin "vähemmän". Avustajan ja ohjaajan hommissa saisi vuosikausia tehdä töitä pätkinä, aina lukukausi kerrallaan. Se ei tuntuisi hyvältä ajatukselta.

Vierailija
8/14 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sille käy, jos alat opiskella kokopäiväisesti ja menet myöhemmin töihin?

Sosiaalialan opintoja ehdotan minäkin, mene vaikka vammaispuolelle sitten töihin.

sh, omaihoitaja, kotiäiti

Lapsikin on jo koulussa ja täyttänyt 10v. Olen ajatellut, että hän asuu kotona vielä 5-6v (max) ja sitten alkaa siirtyä laitoshoitoon, niin kurjalle kuin kuulostaa. Saahan hän sitten tulla kotiin kuitenkin lomille.

Vierailija
9/14 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heistä on huutava pula ja asiakaskirjo on suuri -taaperosta vaariin.

Yhteishaku on tuloillaan...

Taitaa olla vain tosi vaikea päästä? Olen kyllä miettinyt sitäkin. Kiitos muuten vinkistä.

Vierailija
10/14 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemään edes silloin tällöin keikkatöitä hengenpitimiksi. Lapste aloittelevat koulunkäyntiä. Meillä edessä sisäoppilaitos jossakin vaiheessa, en silti voi ottaa vastaan kokoaikatyötä. sh-oh

Vierailija
11/14 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähihoitaja oppisopimus

kaupungin henkilökohtainen avustaja vammaisille ja vanhuksille- kurssi

Vierailija
12/14 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaishoidon tuki on sosiaalitukea, joka ei vähennä ainakaan työttömyyskorvausta jos voi silti käydä kokoaikatyössä, eikä opintotukeakaan.

Se riippuu ainoastaa hoidettavan omaisen avuntarpeesta.

Sinun sijassasi opiskelisin seuraavaksi avoimessa erityispedagogiikkaa. Käy sivuaineeksi mihin tahansa suunnittelemaasi tutkintoon.

Kun joku ilmaantuu kauhistelemaan ikääsi yliopisto-opiskelijana, muista se että et olisi siellä vanhin vielä viisikymmpisenäkään. Kun sinulla on aiempia opintoja avoimessa, saat sisällyttää ne tutkintoosi ja nopeuttavat valmistumistasi.

Olen kyllä ajatellut pyrkimistä - mutta sosiaalityöhön vai johonkin muuhun, siinäpä pulma?

"Sukurasite" mulla olisi kyllä tuo toimintaterapeutin tutkinto. Siinä menisi pari kärpästä yhdellä iskulla (meillä on yrittäjän vikaa ja suku pyörii sairaalasektorilla).

Ap (joka melkein aina unohtaa kertoa olevansa ap)

Vierailija
13/14 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemään edes silloin tällöin keikkatöitä hengenpitimiksi. Lapste aloittelevat koulunkäyntiä. Meillä edessä sisäoppilaitos jossakin vaiheessa, en silti voi ottaa vastaan kokoaikatyötä. sh-oh

Mutta myös lapsista itsestään ja tietysti - ja erityisesti! - kuntasi palveluista. Meillä kun tämä hoidettava muuttaa, on enää kaksi "toistaiseksi tavista" pikkukoululaista jäljellä.

Ap

Vierailija
14/14 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähihoitaja oppisopimus

kaupungin henkilökohtainen avustaja vammaisille ja vanhuksille- kurssi

Mutta mä olen näin vanhemmiten alkanut aivan valtavasti innostua opinnoista, kun olen saanut mukavia arvosanoja ja tentit ovat menneet hyvin. Sitten tuntuisi siksi harmilliselta käydä vain joku lyhyempi kurssi. Noita töitä en sinänsä suinkaan halveksi.

Tietysti yksi näkökulma on, että kuinka monta tutkintoa yhteiskunnan on kustannettava...

Ap