kolmen vuoden kognitiivinen terapia loppui
Kommentit (18)
voi koskaan parantua, jos pitäisi itse vaan puhua puhua puhua ja terapeutti vaan nyökyttelee.
tämän hetken suurimpia bullshit-terapioita. Kävin vuoden katselemassa nyökyttelyä eikä siitä ollut mitään hyötyä. Ei sit niin mitään. Täysin turhaa rahanmenoa sekä itselleni että valtiolle.
onko terapeutti siinä aktiivinen, vai enempi kuutelun puolella vain?
tekee havaintoja, kommentoi, oikaiseekin, jos havaitsee jotain ristiriitaisuuksia.
Ideana on, että olen pärjään nyt itse. Terapeutti on auttanut minua ymmärtämään itseäni, reaktioitani ja tunteitani. Koko ajan tavoitteena on ollut, etten tue toisiin vaan kannattelen itse itseäni.
ap
ja hyödyin valtavasti. Kävin kerran viikossa.
ap
lääkkeitä? Siis masennukseen tai ahdistukseen tms.
et ole selvittänyt asioitasi kunnolla kun lääkkeitä tarvitset :) Suosittelen psykodynaamista terapiaa!
nyt tunnistan ajoissa kun pitää levätä ja korjata omaa toimintaa.
psykodynaamisen voi puolestani lykätä minne tykkää ap
Millaisiin ongelmiin hait apua? Onko elämäsi muuttunut ja miten?
Onko perhettä/parisuhdetta ja ovatko muut huomanneet muutoksen sinussa?
perhe koossa, uusi työpaikka.
Parisuhteessa oli paha kriisi terapian aikana, mutta saimme asiat selvitettyä.
Nyt voin sanoa, että olen aikuinen ihminen, seison omilla jaloillani ja on hyvä olla.
ap
Saitko siis Kela-korvauksen? Lääkärin lähetteellä vai miten homma toimii?
etsin itselleni terapeutin ja kela maksoi 2/3 taksasta. Kävin ensin psykodynaamisella alkuhaastattelussa, totesin, että ei ole mun juttuni ja toinen tärppäsi.
ap
kun en itse mennyt kognitiiviselle. Kävin 3 vuotta analyyttisellä, ja se oli paskaa.
kun en itse mennyt kognitiiviselle. Kävin 3 vuotta analyyttisellä, ja se oli paskaa.
Millä tavoin paskaa?
voi koskaan parantua, jos pitäisi itse vaan puhua puhua puhua ja terapeutti vaan nyökyttelee.
Kognitiivisessa terapeutti huutaa haloo isoon ääneen jos puhuu läpiä päähänsä. Siitä on todellista hyötyä.
ap
Muu kun uupumus?