Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuosioireena jatkuva halu kuolla pois

Vierailija
30.12.2022 |

Kenelläkään muulla kuolema-ajatuksia?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lääkitystä? Minkä ikäinen olet? Tuo on mahdollista. Miten nukut? Onko aiempaa masennustaustaa?

Vierailija
2/19 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on! Se liittyy syvään uupumukseen; kaikki tuntuu kaatuvan päälle, etenkin tulevaisuudessa. En jaksa vanhenevien vanhempieni ongelmia ja asioiden hoitoa, en halua lastenlapsia enkä jaksa niitä, oma terveys ja talous prakaa. Jaksan hädin tuskin hengittää, enkä todellakaan haluaisi sitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen jo oppinut, että oireet voivat olla mitä vaan. Toki taustalla voi olla muutakin, mutta ko. elämänvaihe tuskin ainakaan parantaa tilannetta. Mene lääkärille ja kerro kaikki totuudenmukaisesti. Turha kärsiä enempää, kuin on pakko.

Vierailija
4/19 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossakin oli artikkeli, jossa arveltiin aika suurenkin osan viisikymppisten naisten itsemurhista johtuvan (osittain) vaihdevuosioireita. Eli kylläpä vaan.

Vierailija
5/19 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estrogeeni korvaushoito vaikuttaa mielialaankin. Olen käyttänyt 7vuotta ensin vahvempia ja sen jälkeen miedompaa laastaria niin kauan kun siltä tuntuu että tarvii. Sen voi puolittaa saksilla ja vaikka käyttää loppu iän. Mammografiassa puhtaat tulokset. Terveyskeskuksen omalääkärille kun tilaa ajan eikä tarvitse kalliille gynelle välttämättä mennä. 

Vierailija
6/19 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estrogeeni korvaushoito vaikuttaa mielialaankin. Olen käyttänyt 7vuotta ensin vahvempia ja sen jälkeen miedompaa laastaria niin kauan kun siltä tuntuu että tarvii. Sen voi puolittaa saksilla ja vaikka käyttää loppu iän. Mammografiassa puhtaat tulokset. Terveyskeskuksen omalääkärille kun tilaa ajan eikä tarvitse kalliille gynelle välttämättä mennä. 

Auttaako se kuolema-ajatuksiin?

Vierailija
7/19 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha kärsiä vaan rohkeasti hakemaan apua. 

Vierailija
8/19 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile. Jos saat mielesi piristymään, valoisammaksi niin nekin ajatukset voi häipyä. 

Vierailija
9/19 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä apua?

Vierailija
10/19 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit hyötyä estrogeenikorvaushoidosta.

Vierailija
11/19 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on! Se liittyy syvään uupumukseen; kaikki tuntuu kaatuvan päälle, etenkin tulevaisuudessa. En jaksa vanhenevien vanhempieni ongelmia ja asioiden hoitoa, en halua lastenlapsia enkä jaksa niitä, oma terveys ja talous prakaa. Jaksan hädin tuskin hengittää, enkä todellakaan haluaisi sitä!

Olisin voinut kirjoittaa tismalleen saman listan. Noita ongelmia ei tosin korvaushoito vie pois.

Vierailija
12/19 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä apua?

Estrogeeni korvaushoito hankaliin vaihdevuosi vaivoihin. Eihän sen vaikutusta mielialaan tiedä jos ei edes kokeile. 

Estrogeenilla on suora yhteys mieleen, sillä se vaikuttaa aivojen hermovälittäjäaineisiin eli muun muassa serotoniiniaineenvaihduntaan. Serotoniini on mielihyvähormoni, joka nostaa mielialaa. Sen puute puolestaan laskee sitä.

https://www.terve.fi/artikkelit/vaihdevuodet-sekoittavat-tunteet-ja-paan

13/19 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä apua?

Hormonikorvaushoitoa. Pilsuja tai laastareita. Nostaa mielialaa.

Vierailija
14/19 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama täällä. En uskalla mitään hormonihoitoja koska en oikein ikinä ole niitä sietänyt. En jaksa sitä kokeile sitä tätä ja tuota kun ne ei vaan sovi ja sivuvaikutukset pahemmat kuin itse niillä hoidettava vaiva.

Olen vaan ja yritän jotenkin pysyä järjissäni.

Vierailija
15/19 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä apua?

Hormonikorvaushoitoa. Pilsuja tai laastareita. Nostaa mielialaa.

Geeliä ja suihketta löytyy myös. Nykyisin voi noiden kanssa lisätä myös testosteronia.

Vierailija
16/19 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat aatokset. Estrogeenintuotantoa on vielä mutta kuukautiset eivät tule spontaanisti. Niihin sain primolut-norria.

Vierailija
17/19 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene läkrin kertoman asiasi ja kuolema ajtukset.Saat kyllä sv- resepti lääkkeet ajatuksillesi myös.Niin kuljet hymyssä suin,huolta huomisesta tai reli -ajasta.

Vierailija
18/19 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolla oli. Äitillä en huomannut. Minulla on jo jonkinlainen luovuttajaolo.

Vierailija
19/19 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ihan hirveä väsymys ja ketutus 24/7/365.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi