Jos AJOKORTTI otetaan pois ylinopeudun takia, miten työmatka
hoidetaan jos julkista ei ole sinne.
Haetaanko sairaslomaa jollain verukkeella, taksi-ei riitä edes päivän palkka kustannuksiin...
Mies ajoi ylinopeutta ja kortti pois. Kamala riita kotona, minä kotona työttömänä ja nyt mies varmaan menettää työpaikkansa
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 01:21"]
Ei kysymys ole välttämättä aina kaahailusta. Neljä rikemaksua ylinopeudesta riittää/2 vuotta ja vauhtia ei tarvitse olla paljoa. Minä sain rikesakon ajaessani päätähuimaavaa 44 km vauhtia tuossa joulun jälkeen ja jälkeenpäin sitten selvisi, että kadunpätkälle oli vaihdettu 30 km/h rajoitus! Pieniä ylityksiä tulee helposti, koska nopeusrajoitukset muuttuvat ja kuvittelee ajavansa ihan rajoitusten mukaan. Paikoitellen nopeusrajoituksia asetetaan varsin epäjohdonmukaisesti.
Ikävä juttu tuollainen työnteon hankaloituminen. Työnantaja voisi tietysti antaa pakkolomaa kortittomalle ajalle taloudellisten ja tuotannollisten syiden takia. Tällöin ehkä saisi ansiopäivärahaa.
[/quote]
Siksipä kannattaakin aina ajaessaan tarkkailla liikkennenopeusrajoituksia, siis niitä merkkejä tien reunassa, joissa on joku kymmenluku keltaisella pohjalla, eikä kuvitella ja ajaa vanhasta muistista. Vai ajatko aina risteykseenkin suoraan katsomatta, koska ei sieltä ennenkään ole ketään tullut?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 05:32"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:46"]
---Syksyllä latasin puhelimeen jonkun älyjutun ja paras keskinopeus mitä sain 25km työmatkalle oli 176kmh ja tuossa on vielä 40kmh rajoitusta jonkun matkaa, 200kmh on kovin nopeus mitä 40kmh alueella tullut ajettua.
[/quote]
Tän kuskin autossa ainoa älyllinen siis on puhelin. Tosin, siellä Kainuun perämettissä tuskin on poliisejakaan. Urpo mikä urpo.
[/quote]
Lappeenranta.
Nuorena kun kävin eri paikassa töissä tuli joka aamu vedettyä jossain kohdassa niin kovaa kuin auto kulki, jos ei muuta niin siinä lpr moottoritien pätkällä mikä oli ennen uuden tien rakennusta, 10v aikana ei kertaakaan ollut tutkaa kun meni töihin klo7.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2012 klo 19:06"]
hoidetaan jos julkista ei ole sinne.
Haetaanko sairaslomaa jollain verukkeella, taksi-ei riitä edes päivän palkka kustannuksiin...
Mies ajoi ylinopeutta ja kortti pois. Kamala riita kotona, minä kotona työttömänä ja nyt mies varmaan menettää työpaikkansa
[/quote]On ajetava ilman korttia, sääntöjen mukaan. Hyvällä tuurilla voi selvitä ajokiellon yli. Aika harvoin poliisi korttia kyselee, jos ei töpeksi.
No jos sä olet kotona, vie ja hae se mies sieltä töistä. Ei sitä autoa tosiaan ajeta jos kortti on pois.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2012 klo 19:13"]
ja se o ihan vapaaehoista, että kyllähän sen tietoisen ratkaisun tekee kun kaasujalkaa painaa, että haluaa ottaa ison riskin ... sen kanssa elelee nyt sitte
[/quote]
Tai useammaasta pienestä, rikesakon puitteissa menevästä, ylityksestä 5 vuoden sisällä.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2012 klo 19:15"]
kiwa ehdotan miehelle fillarointia. matkaa 45min verrna autollakin. Ongelmana on se että kukaan ko. työpaikasta ei asu meidän suunnassa.
LÄhin hotelli 22km päässä työpaikasta.....
kai se on sitten loppu.
Lomia ei ole kertynyt aloitti lokakuussa.....saatana
[/quote]
Lomia on kertynyt 12 päivää eli kaksi viikkoa
Positiivista, voitte miehenne kanssa työstää parisuhdeasioita yhdessä ja kasvaa ratkaisemaan niitä. Elämässä tulee vastaan kaikenlaista. Kun tämän olette yhdessä käsitelleet niin jatkossa selviätte kriiseistä helpommin. Teillä on malli toimia yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2012 klo 20:07"]
löydän tähän kaksi vaihtoehtoa.
a) Sinä ajat ripeästi ajokortin ja alat kuskata miestä töihin
b) Miehesi ostaa mopon/skootterin tms. ja ajaa sillä töihin
[/quote]
Yksi tuttu mies ajeli skootterilla kesän töihin, kun oli ajanut reipasta ylinopeutta uudella prätkällään. Ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan hänen kesänsä, kun menopeli muuttui moottoripyörästä skootteriin. Pakko oli, koska työmatka oli niin pitkä, että pyörällä olisi kestänyt liian kauan.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 05:19"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 01:46"] Ei ole kertakaan kysytty ajokorttia näiden neljän kortillisen vuoden aikana, ja ajan PALJON. Tuskinpa sitä parin ajokieltokuukauden aikana kyseltäisi sittenkään. Ne kuukaudet kuitenkin ehkä ajelisin rajoitusten mukaan. . Ja siinähän alapeukuttelette tätä viestiä, ettepä mahda mitään, ajelen motarilla 140 jatkossakin hehee. [/quote] Tosi harvoinhan sitä kysytään, mutta Murphyn laki... Ja motarilla varsinkin voi aika huolella ajella. Ärsyttää nää monin paikoin ihan idioottimaisen alhaiset rajoitukset, ja just esim. se että alamäessä vaihtuu rajoitus alhaisemmaksi ja sit siinä heti peltipoliisi.
[/quote]
Nopeusrajoituksia on laitettu jostain hyvin perustellusta syystä. Peltipoliisi taas paikkoihin missä ihmiset eivät ollenkaan välitä nopeusrajoituksista. Pikkuisen ottaa päähän lähiristeys. Siinä on päätiellä pitkä suora ja alamäki. Risteysalueelle on nopeusrajoitus. siinä on suojatiet ja bussipysäkit. Aika harva hidastaa siinä vaan paahtaa täysillä. Vei pitkään, että uskalsin edes koululaisia päästää bussille yksinään.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 10:13"]
Positiivista, voitte miehenne kanssa työstää parisuhdeasioita yhdessä ja kasvaa ratkaisemaan niitä. Elämässä tulee vastaan kaikenlaista. Kun tämän olette yhdessä käsitelleet niin jatkossa selviätte kriiseistä helpommin. Teillä on malli toimia yhdessä.
[/quote]
Et sitten katsonut koska ketju on avattu ennen kuin nostelit ja annoit hyvän neuvosi? :D
[quote author="Vierailija" time="04.02.2012 klo 19:09"]
töihinsä menee. Sairauslomaa ei ole mahdollinen, sillä eihän mies ole sairas. Joskus pitää vaan kantaa vastuunsa. Jos auto on pakollinen niin sitten ei paranis kaahailla.
[/quote]
Voihan sitä masentua kun menettää kortin ja masennuksen vuoksi saa pitkän saikun.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 06:58"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2012 klo 19:41"]
Tuttuni ajoi 40km/h alueella 80km/h. Poliisit pysäytti ja antoi yli 500e sakon. Kortti olis tietenki lähteny pois mutta tuttuni sanoi poliiseille että milläs mää sakon maksan ku huomenaamuna pitää olla 40km pääsä töisä tienaamasa rahaa sakkoihin?
Kortti jäi.
NO onpa ollut hööveli poliisi kun noin teki.
itse ajan taksia ja muutama vuosi sitten mulla oli kortti pois ylinopeuksien takia 5 viikkoa.
ihan itse sain kärsiä tyhmyydestäni, eikä palkkaa tullut. pääasia olihan lomaa. ylinopeus sakot oli kaikki rikesakkoja ei päiväsakkoja
[/quote]
? Minun mies sai kyllä päiväsakkoa viime kesänä, kun ei oudolla alueella huomannut 60 km/h rajoitusta. Vauhtia oli 82 km/h ja päiväsakkojen puolelle meni. Mihin perustat väitteesi? N. 500 euroa tuli tuosta maksettavaa. Ei mennyt kortti.
[/quote] Minkä väitteen?
Menisin skootterilla tuossa tilanteessa. Matkaan menee tietysti kauemmin eikä moottoriteillä tietenkään voi ajaa.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2012 klo 19:06"]
taksi-ei riitä edes päivän palkka kustannuksiin...
[/quote]
Siitä huolimatta tuo voi olla prempi vaihtoehto kuin työpaikan menettäminen, vaikka tilapäisesti meneekin "miinukselle". Tekee sopimuksen jonkun taksin kanssa, että hoitaa kaikki kyydit ajokiellon ajan, niin saa varmasti alennusta.
Miehesi kannattaa kulkea taksilla tai vuokrata kämppä tilapäisesti työpaikan läheltä. Vaikka taksilla kulkemisesta jää tappiolle, säästää pitkällä aikavälillä kun ei menetä duuniaan.
Ja mikä tärkeintä, oppii toivottavasti olemaan kaahaamatta jatkossa. Kun olin itse lapsi, luokkatoverini kuoli suojatielle älytöntä ylinopeutta kaahanneen kuskin auton alle. Hyvä siis että näiltä idiooteilta lähtee kortti ennenkuin joku pääsee hengestään...
Rangasitusken (kortin hyllyttämisen) käyttö rangaistuksena ei kohtele kansalaisia tasa-arvoisesti; toiselle asia on melko saman tekevä, toisella on toimeentulo ajokortista kiinni.
Minun korttini hyllytettiin juuri ja tietysti ylinopeuden vuoksi. Toisella kerralla ajoin 43 km/h ja toisella 74 km/h. Syynä ylinopeuteen oli kummallakin kerralla oli luulo, että rajoitus oli jotain muuta kuin oli. 74 km/h rikemaksu tuli kohdassa, jossa keskellä metsää valtatie 12:n nopeusrajoitus alamäessä vaihtuu 60 km/ nopeuteen, liikennemerkki oli lumen peittämä ja mäen alla peltipoliisi. Kaupunkialueella oli 40 km/h rajoitus, paitsi sillä lyhyellä pätkällä, jossa poliisi oli pistoolitutkan kanssa. Olin jonon kolmantena eikä mieleen edes tullut, että tässä olisi poikkeava rajoitus (vieras kaupunki).
Ei kaikki ylunopeudet johdu kaahailusta. Pieniä ylinopeuksia voi syntyä vahingossa ja seuraukset ovat kohtuuttomat, jos toimeentulo on ajokortista kiinni. Perhe kärsii.
No, jos on terveet jalat tai polkupyörä, niin niillä matkaan sitten. Hopi hopi vaan, jos jalkaisin pitää mennä. Tai jos pyörällä, niin sitten ei muuta kuin jalat pyörän polkimia polkemaan. Ei sitä sinne työmatkan päässä olevaan työpaikkaan itsekseen päästä, vaan jotakin on sen eteen tehtäväkin.
Se menee sitten vaikka fillarilla tai kimppakyydillä jos ei taksiin riitä rahat.
eiköhän ap.n mies ole jo korttinsa takaisin saanut.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 05:32"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:46"]
---Syksyllä latasin puhelimeen jonkun älyjutun ja paras keskinopeus mitä sain 25km työmatkalle oli 176kmh ja tuossa on vielä 40kmh rajoitusta jonkun matkaa, 200kmh on kovin nopeus mitä 40kmh alueella tullut ajettua.
[/quote]
Tän kuskin autossa ainoa älyllinen siis on puhelin. Tosin, siellä Kainuun perämettissä tuskin on poliisejakaan. Urpo mikä urpo.
[/quote]
Luonto korjaa onneksi näitä aina välillä pois. Harmi vaan, että toisinaan saa sivullisetkin osansa. Itse ajan aika paljon ja monta törppöä on säästynyt kolarilta siksi, että itse olen ollut se valpas osapuoli. Viimeksi sunnuntaina sain väistettyä tarpeeksi reunaan tyyppiä, joka ajoi vastaan tosi kovaa ja väisti sitten tiellä olevaa lintua kaistalleni, onneksi ei ollut ketään pyöräilijää tai kävelijää kohdalla. Joku päivä kohdalle sattuu se, joka miettiin rekan eteen ajamista ja ei väistä, jos tilaisuus tulee kohdalle, tai pappa, jolla ei ole reaktionopeus enää samaa luokkaa kuin esim. minulla.