Jos AJOKORTTI otetaan pois ylinopeudun takia, miten työmatka
hoidetaan jos julkista ei ole sinne.
Haetaanko sairaslomaa jollain verukkeella, taksi-ei riitä edes päivän palkka kustannuksiin...
Mies ajoi ylinopeutta ja kortti pois. Kamala riita kotona, minä kotona työttömänä ja nyt mies varmaan menettää työpaikkansa
Kommentit (88)
VJos oot työtön niin sulla ei oo velvotteita enää siellä missä nyt asutte. Lapsetkaan ei vielä koulussa. Muutatte siis lähemmäs miehen työpaikkaa. Nimittäin puolen vuoden karenssi ei ole ollenkaan hauskaa jos nyt työt loppuu.
Mielenkiinnosta kysyn tosta julkisesta sen,että eikö edes sinne lähelle menis bussia tai junaa? Eli kuinka lähellä on lähin pysäkki?
Tietysti mies voi ottaa riskin ja jatkaa ajamista,mutta kiinni ei saisi jäädä tai seuraukset on vakavat.
Jos sillä konstilla ei menis työt alta. Tekee etänä jotain jos voi.
Säästöt kehiin siksi aikaa.
Kyllä jos korttinsa kaahaa ni se on ihan omaa tyhmyyttä. Tyhmyydestä ja toisten ihmisten hengen arvostamattomuudesta sietää saada rangaistuksen.
Mä tiedän, mun mies oli kolme viikkoa ilman korttia...
niin mies ajatteli, että se oikeuttaa ajamaan jotain sataakuuttakymppiä. Ja sit kun oli tuossa jo valinnut väärän tien, niin seuraavaksi ajatteli selvitä valheellisella sairaslomalla... Mitähän sitten keksii vielä.
Yleensä miehet kyllä hidastaa vauhtia jos vaimo jo hermostunut ja tietää että on koliikkivauva parkumassa kotona.
Tuttuni ajoi 40km/h alueella 80km/h. Poliisit pysäytti ja antoi yli 500e sakon. Kortti olis tietenki lähteny pois mutta tuttuni sanoi poliiseille että milläs mää sakon maksan ku huomenaamuna pitää olla 40km pääsä töisä tienaamasa rahaa sakkoihin?
Kortti jäi.
NO onpa ollut hööveli poliisi kun noin teki.
itse ajan taksia ja muutama vuosi sitten mulla oli kortti pois ylinopeuksien takia 5 viikkoa.
ihan itse sain kärsiä tyhmyydestäni, eikä palkkaa tullut. pääasia olihan lomaa. ylinopeus sakot oli kaikki rikesakkoja ei päiväsakkoja
Ei kannata asua huitsin kuusessa, etenkään jos molemmilla ei ole ajokorttia. Aina pitäisi olla mahdollisuus päästä töihin myös julkisilla, ainakin "hätätilanteessa".
oikeesti se on mun vika...huusin puhelimessa miehelleni että vauhdilla kotiin, meillä 4kk koliikkivauva ja 2v uhmis sekä 4v jääräpää...
No voi vitun höpönlöpö. Äläpä nyt missään tapauksessa ota miehen omia mokia kontollesi. Aikuinen ihminen kun kuitenkaan osaa tehdä ihan itse omat ratkaisunsa ja olla kaahaamatta autollaan siihen malliin, että kortti lähtee.
Ikävä juttu teille, mutta kärsiköön ja oppikoon. Se oli sentään hyvä juttu, että ei mitään pahaa sattunut, se kun ei ole ihan yksi tai kaksi kertaa kun joku viaton on henkensä heittänyt idioottien aivottoman autoilun takia.
kun ajaa ilman korttia.
Kun sen pari kuukautta ajaa vaan nätisti niin ei kukaan huomaa mitään.
Kunhan vaan ei sano kellekään ettei kukaan kyylääjä pääse ilmiantamaan.
Kyllä -ajan itse aina ylinopeutta ja nautin siitä.
löydän tähän kaksi vaihtoehtoa.
a) Sinä ajat ripeästi ajokortin ja alat kuskata miestä töihin
b) Miehesi ostaa mopon/skootterin tms. ja ajaa sillä töihin
kun ajaa ilman korttia.
kun ajaa ilman korttia.
Ilman tuota kusipäistä ja lapsellisen provosoivaa viimeistä lausetta viestissä voi olla perää.
Eli jos ajaa nätisti niin milloin korttia joutuisi näyttämään? Ei puhallusratsioissa eikä muulloinkaan. Korttia ei itseltäni ole kysytty tiellä koko 20 vuotisen ajourani aikana.
Ja jos jää kiinni kortitta ajosta niin ei siitä hirveitä rapsuja tule, ajokielto toki pitenee ja rahaa palaa.
Ei kysymys ole välttämättä aina kaahailusta. Neljä rikemaksua ylinopeudesta riittää/2 vuotta ja vauhtia ei tarvitse olla paljoa. Minä sain rikesakon ajaessani päätähuimaavaa 44 km vauhtia tuossa joulun jälkeen ja jälkeenpäin sitten selvisi, että kadunpätkälle oli vaihdettu 30 km/h rajoitus! Pieniä ylityksiä tulee helposti, koska nopeusrajoitukset muuttuvat ja kuvittelee ajavansa ihan rajoitusten mukaan. Paikoitellen nopeusrajoituksia asetetaan varsin epäjohdonmukaisesti.
Ikävä juttu tuollainen työnteon hankaloituminen. Työnantaja voisi tietysti antaa pakkolomaa kortittomalle ajalle taloudellisten ja tuotannollisten syiden takia. Tällöin ehkä saisi ansiopäivärahaa.
Mä ajelisin ilman korttia. Vaihtaisin vaan autoa äidin kanssa, niin en jäisi niin helpolla kiinni :) (se uusi rekisterikilpi-valvontalaite on vissiin koekäytössä jo joissakin poliisiautoissa?)
.
Ei ole kertakaan kysytty ajokorttia näiden neljän kortillisen vuoden aikana, ja ajan PALJON. Tuskinpa sitä parin ajokieltokuukauden aikana kyseltäisi sittenkään. Ne kuukaudet kuitenkin ehkä ajelisin rajoitusten mukaan.
.
Ja siinähän alapeukuttelette tätä viestiä, ettepä mahda mitään, ajelen motarilla 140 jatkossakin hehee.
Kaaharit saa mun puolesta ajaa vaikka ojaan heti seuraavassa mutkassa. Jos kunnon säikäytys toisi vähän järkeä päähän, tai mielummin pelon ettei enää koskaan hyppää rattiin
no voi sitä ajaa ilma sitä pahvin palaa. ei ongelmaa
Joku kaveri ajaa miehen autoineen työpaikan lähistölle (työpaikan parkki?). Mies asuu autossa ja käy sieltä töissä. Viikonloppuisin voi aina pyytää jonkun kaverin kuskaamaan mies viikonloppulomalle perheen luokse.
Mulla on työmatka 50km. Ajan sen 35-40 minuutissa. Välillä on pieni kylä jonka läpi kannattaa ajella vähän hiljempaa. Muu matka menee 90km/h. Hyvin ehtii.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 01:46"]
Ei ole kertakaan kysytty ajokorttia näiden neljän kortillisen vuoden aikana, ja ajan PALJON. Tuskinpa sitä parin ajokieltokuukauden aikana kyseltäisi sittenkään. Ne kuukaudet kuitenkin ehkä ajelisin rajoitusten mukaan.
.
Ja siinähän alapeukuttelette tätä viestiä, ettepä mahda mitään, ajelen motarilla 140 jatkossakin hehee.
[/quote] Tosi harvoinhan sitä kysytään, mutta Murphyn laki... Ja motarilla varsinkin voi aika huolella ajella. Ärsyttää nää monin paikoin ihan idioottimaisen alhaiset rajoitukset, ja just esim. se että alamäessä vaihtuu rajoitus alhaisemmaksi ja sit siinä heti peltipoliisi.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:46"]
---Syksyllä latasin puhelimeen jonkun älyjutun ja paras keskinopeus mitä sain 25km työmatkalle oli 176kmh ja tuossa on vielä 40kmh rajoitusta jonkun matkaa, 200kmh on kovin nopeus mitä 40kmh alueella tullut ajettua.
[/quote]
Tän kuskin autossa ainoa älyllinen siis on puhelin. Tosin, siellä Kainuun perämettissä tuskin on poliisejakaan. Urpo mikä urpo.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2012 klo 19:41"]
Tuttuni ajoi 40km/h alueella 80km/h. Poliisit pysäytti ja antoi yli 500e sakon. Kortti olis tietenki lähteny pois mutta tuttuni sanoi poliiseille että milläs mää sakon maksan ku huomenaamuna pitää olla 40km pääsä töisä tienaamasa rahaa sakkoihin?
Kortti jäi.
NO onpa ollut hööveli poliisi kun noin teki.
itse ajan taksia ja muutama vuosi sitten mulla oli kortti pois ylinopeuksien takia 5 viikkoa.
ihan itse sain kärsiä tyhmyydestäni, eikä palkkaa tullut. pääasia olihan lomaa. ylinopeus sakot oli kaikki rikesakkoja ei päiväsakkoja
[/quote]
? Minun mies sai kyllä päiväsakkoa viime kesänä, kun ei oudolla alueella huomannut 60 km/h rajoitusta. Vauhtia oli 82 km/h ja päiväsakkojen puolelle meni. Mihin perustat väitteesi? N. 500 euroa tuli tuosta maksettavaa. Ei mennyt kortti.
Eikun telttailemaan tai mies vuokraa matkailuvaunun. Parin kuukauden ero tekee terää.
on se, että sen pitää jossain tuntuakin. Mitä mieltä olisi rangaistuksessa, joka ei haittaisi mitään?
Miehesi voi vaikka vuokrata huoneen jostain työpaikan läheltä ja käydä sieltä käsin töissä. Ja kyllä 22 km suuntaansa pyöräileekin, iso mies! Tai kulkee sieltä hotellista käsin julkisilla.