Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eskarilainen ennen vauvan syntymää omaan huoneeseen nukkumaan?

Vierailija
04.02.2012 |

Miten onnistunut?

Onko lapsi ollut mustasukkainen, kun vauva saa nukkua äidin kanssa samassa huoneessa?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tää vaan nyt kuulostaa siltä, että lapsi pompottaa teitä täydellisesti. Nukutatte joka ilta, vain sinä kelpaat nukuttajaksi, toinen teistä nukkuu lapsen huoneessa. Onko teillä muissakin tilanteissa vaikeuksia rajata lapsen tekemisiä, esim. ruokailut tai pesut yms? Tää kuulostaa vaan niin kertakaikkiaan curlingilta.

meillä ole vaikeuksia. Elämme lapsentahtista elämää.

Keskustelen lapsen kanssa ja yleensä hän tottelee ihan sitten ihan hyvin.

Ap

Vierailija
22/41 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites vanhempien seksielämä?

Onko lapsi vaativa, vai haluaako äiti väkisin tehdä itsestään korvaamattoman?

lapsiperheen seksielämä on vaisumpaa kuin lapsettomilla pareilla. Olen hyväksynyt sen asian. Mieskin ymmärtää hyvin, että lapset menee etusijalle.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisempiakin juttuja huudellaan provoksi...

Vierailija
24/41 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lapsi on sitä mieltä, että joutuu pois vauvan takia eli ei auta kuin nukkua samassa huoneessa koko perhe ellet saa eskarilaista "uskomaan" että isot lapset haluaa aina nukkua omassa sängyssä ja huoneessa. Meillä lapset ovat siirtyneet n. 1-2v. omaan huoneeseen nukkumaan...ensin päiväunet ja sitten ovat pikku hijaa halunneet itse nukkua myös yöt "ison tytön tai pojan sängyssä".

Vierailija
25/41 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites vanhempien seksielämä?

Onko lapsi vaativa, vai haluaako äiti väkisin tehdä itsestään korvaamattoman?

seksielämä se on hyvä veto. Harvemmin sitä perhe yhdessä huoneessa asuu niin että kyllä niitä naimapaikkoja on.

Vierailija
26/41 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kummoiset sisarusvälit tulossa. Tuollainen curlingvanhemmuus on tehnyt jo lapsen tulevaisuudelle isoa hallaa, jos tämä ei ole provo.

Lapsi tulee olemaan mustasukkainen, sille ette voi mitään enää. Kannattaa tarkkailla, ettei satuta pikkusisartaan. Olen kuullut, että tuollaisessa tapauksessa sisarus on yrittänyt jopa tukahduttaa pienemmän tyynyllä.

Varmaan hoidetaan muutenkin kuin vauvaa, joten lapsen shokki tulee olemaan melkoinen, kun ei enää olekaan perheen vauva.

tämä ole mikään provo. Olisin vain halunnut kuulla muiden kokeumuksia, mutta sain vain haukut.

En todellakaan usko, että lapsemme tekisi mitään pahaa vauvalle. Olemme keskustelleet vauvan tulosta lapsen kanssa, ja hän on iloinen asiasta.

Minkä sille voimme ettemme saaneet aiemmin lapselle sisarusta, ja hän on saanut tähän saanut tähän asti olla ainokainen.

Ap

Vierailija
27/41 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä elämä sitten on, kun vauva tulee...

aikaa onkin paljon vähemmän, kun vauva vie aikaa, ja se vauva kaiken lisäksi nukkuu vanhempien kanssa. Kysypä vauvan syntymän ja arjen alkamisen jälkeen samaa, voi olla, että vastaus on vähän eri, kuin "kivaa"

Vierailija
28/41 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessan oven ja menevät sisäpuolelle panemaan. Kyllä 6v ymmärtää, että toisinaan vanhemmat käyvät yhdessä "asioilla".

Vierailija
29/41 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ei voi muuta kuin MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAAHHHAHAAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHA!!!!!!!!!!!!!!!!!! :DDD Onnea vaan seuraavan(kin) lapsen kanssa!

Vierailija
30/41 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutte koko perhe siellä vain kunnes lapset muuttaa kotoa!

Vierailija
31/41 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä ole järkeä, että kuukausitolkulla totutatte nukkumalla lapsen huoneessa? Samoin ihmeelliset nukuttamisrituaalit? Eihän lapsi sellaisia ymmärrä. Kun on jo 6-vuotias ja kertomasi mukaan ymmärtää, kun hänen kanssaan keskustelet, niin keskustele nyt siitä, että eskarilaiset nukkuvat jo omissa huoneissaan. Samoin kerrot siitä, että eskarilaisia ei enää nukuteta, vaan heille luetaan iltasatu, toivotetaan hyvää yötä ja jätetään itsekseen rauhssa nukahtamaan.

Tokihan se omaan huoneeseen siirtyminen olisi pitänyt tehdä hyvissä ajoin niin, ettei lapsi yhdistä sitä vauvan syntymään.

Niin ja ota nyt ap tästä oppia, etkä toista samoja virheitä kuopuksenne kanssa. (Minäkin kannatan järkevässä suhteessa lapsentahtisuutta, mutta tässä ei taida olla kyse siitä, vaan vanhemman tarpeista.)

Vierailija
32/41 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän tuon ikäinen vielä käsitä sitä, mitä elämä sitten on, kun vauva tulee...

aikaa onkin paljon vähemmän, kun vauva vie aikaa, ja se vauva kaiken lisäksi nukkuu vanhempien kanssa. Kysypä vauvan syntymän ja arjen alkamisen jälkeen samaa, voi olla, että vastaus on vähän eri, kuin "kivaa"

lapsihan on päivät päiväkodissa eskarissa, ja siellä saa touhuta muiden lasten kanssa. Kotona sitten rauhoitutaan ja ollaan vauvan kanssa.

Ap

Vierailija
33/41 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se teidän lapsi on tähän asti saanut olla se perheen vauva, jota paapotaan! Ja joka nukutetaan ihan joka ilta ja jonka kanssa äiti nukkuu...

mustasukkaisuutta... mitäs luulet?

Vierailija
34/41 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette pitäneet esikoista vauvana näin pitkään? Eihän siinä ole järkeä, että kuukausitolkulla totutatte nukkumalla lapsen huoneessa? Samoin ihmeelliset nukuttamisrituaalit? Eihän lapsi sellaisia ymmärrä. Kun on jo 6-vuotias ja kertomasi mukaan ymmärtää, kun hänen kanssaan keskustelet, niin keskustele nyt siitä, että eskarilaiset nukkuvat jo omissa huoneissaan. Samoin kerrot siitä, että eskarilaisia ei enää nukuteta, vaan heille luetaan iltasatu, toivotetaan hyvää yötä ja jätetään itsekseen rauhssa nukahtamaan.

Tokihan se omaan huoneeseen siirtyminen olisi pitänyt tehdä hyvissä ajoin niin, ettei lapsi yhdistä sitä vauvan syntymään.

Niin ja ota nyt ap tästä oppia, etkä toista samoja virheitä kuopuksenne kanssa. (Minäkin kannatan järkevässä suhteessa lapsentahtisuutta, mutta tässä ei taida olla kyse siitä, vaan vanhemman tarpeista.)

halusin itse nukkua lapsen kanssa samassa huoneessa. En halua nukkua yksin, jos mies on pois kotoa. Menimme samaan aikaan nukkumaan, luin iltasadut ja sitten nukuttiin. En kuitenkaan kovasti "nukuttanut" lasta, kuten vauvoille tehdään.

Lapsemme on ollut suvun ainokainen, ja saanut siitä syystä niin paljon rakkautta osakseen. Ja nyt hän saa sisaruksen, mistä olen niin iloinen.

Ap

Vierailija
35/41 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt. Ihan ilman psykologisointeja neuvoni on tämä:

Nukkukaa koko perhe samassa huoneessa. Sitten kun esikoinen itse on valmis, niin nukkuu omassa huoneessaan, vaikka se tapahtuisi kymmenen vuoden päästä!

Suomi on täynnä tunteellisesti vajaasti kehittyneitä ihmisiä juuri siksi kun meillä lapsen odotetaan olevan kuin pieni aikuinen.

Liiallisesta rakkaudesta ja läheisyydestä ei vielä kukaan ole mennyt pilalle, ei aikuinen eikä lapsi.

Vierailija
36/41 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt. Ihan ilman psykologisointeja neuvoni on tämä:

Nukkukaa koko perhe samassa huoneessa. Sitten kun esikoinen itse on valmis, niin nukkuu omassa huoneessaan, vaikka se tapahtuisi kymmenen vuoden päästä!

Suomi on täynnä tunteellisesti vajaasti kehittyneitä ihmisiä juuri siksi kun meillä lapsen odotetaan olevan kuin pieni aikuinen.

Liiallisesta rakkaudesta ja läheisyydestä ei vielä kukaan ole mennyt pilalle, ei aikuinen eikä lapsi.

Meillä nukutetaan lähes 9 vuotiasta... ja sai koulustakin kahta lukuunottamatta kiitettävät arvioinnit. (Esim toimii itsenäisesti ja toimii oma-aloitteisesti olivat erinomaiset todistuksessa.) Mikä ihanin tapa antaa läheisyyttä, meidän tyttö ei oikein sylissä ole istunut piiiitkään aikaan.

Samassa huoneessa nukkui 7v .asti, sitten ajottain omassa huoneessaan. Sopeutui mun raskausaikana yhdessä yössä omaan huoneeseen. Kävikin sitten vaan niin että eihän meidän uniongelmainen isäntä osannut nukkua kuin makuuhuoneessa ja minä halusin imettää rauhassa öisin, vapaasti sytytellä yövaloja jne. Tytär muutti sitten isän kanssa puoleksi vuodeksi makkariin ja minä nukuin levottoman vaavin kanssa tyttären huoneessa.

Tytärtä nukutetaan siis edelleen, nyt muutti tyytyväisenä omaan huoneeseensa kun vaavi oppinut suht nukkumaan yöt.

Nukutan siis niin kauan kuin tykkää, meidän vaavi taas sit ei nukutuksesta piittaa.

Eli meillä nukutetaan 8 vuotiasta ja puol vuotiasta ei. lapset on yksilöitä. ja Läheisyys on tutkitusti mielenterveyttä suojaava tekijä niin lapselle kuin nuorellekin.

Anteeksi etten vastannut aloitukseen vaan heitin tällasen kannanoton... nyt pitää ehtiä kylvettää vaavia... ;)

Vierailija
37/41 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi tyytyväinen kun hänestä oli tullut "iso poika" eikä enää tarvinnut nukkua äitin ja isän huoneessa.

Tosin pojalla on aina ollut oma huoneensa, mutta helpommin aina nukahti meidän viereen.

Vierailija
38/41 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oikea syy tuolla tullutkin, eli ap ei halua nukkua yksin. Ja sen takia lasta ei ole siirretty nukkumaan omaan huoneen.

Vierailija
39/41 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että opettaisin lapsen nyt nukkumaan yksin omassa huoneessa, mutta jos vauvan syntymän jälkeen se ongelmallista niin ottaisin eskarilaisen takaisin vanhempien huoneeseen nukkumaan. Voihan sen sitten myöhemmin siirtää takaisin omaan huoneeseen kun on siihen valmis. Meillä 5-vuotias alkoi nukkumaan omassa huoneessa, mutta 6-vuotiaana kun pikkusisko syntyi, alkoi uniongelmat, joten eskarilainen otettiin noin kuukaudeksi takaisin vanhempien huoneeseen. Sitten halusi taas omaan huoneeseensa takaisin. Nyt taas kun talossa vauva niin välistä isommatkin lapset haluavat tulla nukkumaan vanhempien huoneeseen, laitan sitten heille patjan tai tulevat vaikka jalkopäähän nukkumaan. Niin sitten lapsillakin on turvallinen ja hyvä olo nukkua ja vanhempienkaan ei tarvitse rampata lastenhuoneessa lapsia rauhottelemassa.

Vierailija
40/41 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa nukkua halutessaan teidän kanssa mutta virallinen sänky omassa huoneessa. Siirtyy sinne kun valmis. Mun isosisarus nukkui kanssa kouluiässä väli vanhempieni makkarassa mutta kyllästyi mun itkuun ja halusi itse omaan huoneeseen:) molemmat ollaan ihan hyvinvoiva aikuisia:)

Meilläkin lapset on saaneet nukkua vanhempien makkarassa vauvasta huolimatta mahdollisuuksien mukaan. Miksi lapsen pitää oppia nukkumaan yksin jos vanhempienkaan ei tarvitse?

Ja sitä seksiä voi harrastaa varmaan muuallakin kodissa kuin siellä missä nukutaan, vai mitä;D