Haaviston kannattaja-ystäväni FB:ssä (koulutusasiaa)
Minulla on 22 ystävää FB:ssä, jotka ovat ilmoittautuneet Haaviston kannattajiksi. Tässä heidän koulutuksensa:
TkT
TaM
Tradenomi
KTM
FM
DI
FM
FT
FT
FM
Yrittäjä
FM
TkT
FM
FM
YTM
TaM
FM
FM
Sairaanhoitaja
Yrittäjä
FM
Ainoastaan kahdella (molemmat yrittäjiä) ei ole koulutusta, muut ovat suorittaneet vähintään AMK-tasoisen tutkinnon. Selvästi valtaosa on ylopistoporukkaa. Kertooko tämä enenmmän minun kaveripiiristäni vai Haaviston kannattajista?
Kommentit (27)
vähän väliä hihkua Niinistöstä FB:ssä. Aika moni maisteri ei edes tiedä, mikä on Haaviston ulkopoliittinen strategia. Haavisto on pääkaupunkilaisten presidenttiehdokas, jolla ei ole mitään käsitystä siitä, mitä on elää ja tehdä töitä muualla kuin Helsingissä.
Se on jännä, kun iän karttuessa on maailmankuva laajentunut. On oppinut ymmärtämään että maailmassa on hyvinkin erilaisia tapoja elää ja erilaisia mielipiteitä, eikä mikään ole automaattisesti parempi tai oikeampi kuin toinen. Ja mikä parasta, saa ajatella itse eikä tarvitse toistaa samaan mantraa kuin omat vanhemmat/suku ovat hokeneet ainoana oikeana.
Vakavasti: Mun Fbookissa taas Niinistöä tuntuisi kannattavan ne, jotka tekee säännöllisesti töitä. Koulutus ei ole se pointti vaan työnteko, usein vielä yksityisellä sektorilla. Haavistoa kannattaa taas pätkätyöläiset, yliopistolla roikkuvat apurahatutkijat ja muuten vaan "itseään parempana koulutuksen takia pitävät", mutta aika hyödyttömät yhteiskunnan kannalta.
Tiivistettynä:
- yhteiskuntaa hyödyttävät ja työtä tekevät - > niinistö
- hörhöt -> Haavisto
- Haavistoa hehkuttaa ihminen, jolla on about 1000 opintopistettä, koska pakoilee töitä akateemisessa ilmapiirissä ja hakee apurahojaan mitä hyödyttömämpiin tutkimuksiin. Aikansa kuluttaa elitistisesti ruotien junttien ja tyhmien persujen tekemisiä oluen ääressä samanlaisten tyhjäntoimittajien kanssa.
- Niinistöä hehkuttaa tavallinen kuormurikuski. Tyyppi herää joka aamu pyörittämään tätä yhteiskuntaa kello kuusi ja saa paskaa niskaansa tuolta toisen kohdan ylimieliseltä typerykseltä.
Yleisesti voisi sanoa: helsinkiläiset ja humanistit -> Haavisto. muualta suomesta ja esim DI:t -> Niinistö.
samoin. Niinistöä ei kannata kuin korkeintaan lukion tai opiston käyneet. Siis korkeintaan :)
Ainoastaan kahdella (molemmat yrittäjiä) ei ole koulutusta, muut ovat suorittaneet vähintään AMK-tasoisen tutkinnon. Selvästi valtaosa on ylopistoporukkaa. Kertooko tämä enenmmän minun kaveripiiristäni vai Haaviston kannattajista?
Vaikuttaa että sulla on paljon fiksumpia "kavereita" kuin itse olet.
Aloituksesi kertoo tyhmyytesi.
on tuollainen vähemmistöön kuuluva ajattelutapa.
Vakka kantensa löytää.
Vai luuletko ettei Niinistöä äänestä koulutetut?
En ymmärrä, mitä tyhmää tässä aloituksessa oli. Tein havainnon, että Haavistoa kannattavat ovat kovin koulutettuja ihmisiä ja toin tämän teidän tietoisuuteenne. Samalla kuitenkin kyseenalaistin havaintoni yleistettävyyden Haaviston kannattajiin ja pohdin, josko syys olisi vain vinoutuneessa otannassa.
AP
Onko ne todellisia ystäviä?
Ainoastaan kahdella (molemmat yrittäjiä) ei ole koulutusta, muut ovat suorittaneet vähintään AMK-tasoisen tutkinnon. Selvästi valtaosa on ylopistoporukkaa. Kertooko tämä enenmmän minun kaveripiiristäni vai Haaviston kannattajista?Vaikuttaa että sulla on paljon fiksumpia "kavereita" kuin itse olet.
Aloituksesi kertoo tyhmyytesi.
ei kuulu kuin pari akateemisesti koulutettua, loput ovat käyneet ammattikoulun ja/tai lukion. Mitä nyt on tuossa tullut katseltua niin nuo pari kaveria kannattavat Niinistöä, loput Haavistoa. Eli juurin toisin päin kuin ap:lla.
toinen on työtön myyjä, toinen kotipalvelussa töissä. molemmat asuvat nk. ökytalossa, mies kun on suurituloinen.
muut kaverit ovat äärestä laitaan.
Ne kavereista, jotka ottavat kantaa ovat haavistolaisia lukuunottamatta uskovaista diplomi-insinööriä ja perussuomalaisia kannattavaa merkanttia. Jälkimmäinen jaksaa revitellä Haaviston ansioluettelolla ja parisuhteella siinä määrin, että pistin piiloon vaalikampanjan ajaksi.
Haavistoa kannattavat kaltaiseni akateemiset ja sitten taiteilijat, joilla koulutus on usein se yliopisto tai amk. Vähiten kouluttautuneista tiedän, että osaa ei kiinnosta äänestäminen lainkaan. Niinistöä äänestävät ne naiset, joiden mies on DI ja joiden elintaso on noussut avioliiton myötä.
ehkäpä edes kerro fb:ssä, ketä äänestävät.
*huoh* sentään näitä ihmeellisiä johtopäätöksiä tällä palstalla...
Meinaat sitten omien fb-tuttujesi kautta vetää johtopäätöksiä Haaviston kannattajista? Sä et sitten kovin korkeasti koulutettu ole. Jos olisit, niin tietäisit, ettei tuosta voi päätellä yhtään mitään.
ehkäpä edes kerro fb:ssä, ketä äänestävät.
*huoh* sentään näitä ihmeellisiä johtopäätöksiä tällä palstalla...
Haaviston kannattajat ovat ehkä alttiimpia tälle "joukkohypnoosille" mitä Jouni Hynynenkin epäili yli-innokkaan Facebook-kampanjoinnin syyksi.
Jos ap:n otantaa haluaa verrata todelliseen äänestystilastoon, kaiva esiin esim. Espoon äänestyskäyttäytyminen eri kaupunginosittain.
Erittäin fiksu aloitus ap:ltä. Meinaat sitten omien fb-tuttujesi kautta vetää johtopäätöksiä Haaviston kannattajista? Sä et sitten kovin korkeasti koulutettu ole. Jos olisit, niin tietäisit, ettei tuosta voi päätellä yhtään mitään.
aloituksessaan havaintonsa yleistettävyyden Haaviston kannattajiin? Ja vielä tuossa yhdessä kommentissakin toi esiin vinoutuneen otanna. Lukutaito kunniaan, kiitos!
Erittäin fiksu aloitus ap:ltä. Meinaat sitten omien fb-tuttujesi kautta vetää johtopäätöksiä Haaviston kannattajista? Sä et sitten kovin korkeasti koulutettu ole. Jos olisit, niin tietäisit, ettei tuosta voi päätellä yhtään mitään.
aloituksessaan havaintonsa yleistettävyyden Haaviston kannattajiin? Ja vielä tuossa yhdessä kommentissakin toi esiin vinoutuneen otanna. Lukutaito kunniaan, kiitos!
Mä en kutsuisi otannaksi yhden ihmisen pariakymmentä fb-tuttua. Tuo ei kerro mitään myöskään ap:n tuttavapiiristä. Hän nosti sieltä esiin parikymmentä ihmistä ja heidän ehdokkaansa - ja sen perusteella ei kyllä voi sanoa yhtään mitään mistään :)
ja KT ja äänestän Niinistöä, mutta en ole julkaissut sitä facebookissa. Aika harva yliopistotyötutuistani on myöskään ilmoittanut kannattavansa jompaa kumpaa ehdokasta. Ne, jotka ovat kantansa ilmoittaneet, ovat kannattaneet Niinistöä ja parin epäsuorista tykkäämisistä ja muusta on voinut päätellä heidän kannattavan Haavistoa.
Tästä näkökulmasta näyttäisi, että ap:n kaveripiiri on poikkeuksellisen aktiivisesti lähtenyt ilmaisemaan poliittista kantaansa facebookissa ja että kaveripiiri on aika paljon Haaviston takana.
akateeminen äänestä Haavistoa, emmekä mekään. Olemme akateemisesti koulutetut.
Äänestämme kaikki Niinistöä, mutta emme rieku asiaa FB:ssa.
Niinistöä hehkuttaa vain muutama vähemmän koulutettu tyyppi ja yksi umpirasisti. Hänen ykkösvaihtoehtonsa ei ole kakkoskierroksella mukana, mutta Niinistö lienee hänelle pienempi paha kuitenkin.
Voi elämän kevät mitä yhteenvetoja =S