Uskotko että monet lasten allergiat ovat hysteeristen äitien
kuvitelmaa? Toki suurin osa ei ole, anteeksi oikeasti allergisten lasten vanhemmat! Mutta tunnen monia hysteerisyyteen kaikissa lapsiinsa liittyvissä asioissa taipuvaisia äiti-ihmisiä, joiden lapsilla on muka kaikenmaailman allergiat. Ehkä on sattunut olemaan yksi näppy nenässä juuri sen jälkeen kun jois maitoa niin maidonjuonti lopetetaan kokonaan ja muuta vastaavaa.
Ei voi olla ajattelematta näin. Kun seuraa heidän touhujaan muuten niin kaikessa sellaista yliylihössöttämistä.
Kommentit (27)
Ei oo allergioita näkynyt lapsilla, vaikka itse olen kovastikin allerginen ollut lapsena, normaalin äidin lapsi oon ihan joo. Että tiiä sitten?
kun yritti saada selvää mihin lapsi reagoi. Ja pakko oli yrittää saada jotain selville, koska vauvan iho oli yhtenä isona märkivänä ihottumana. Ja kun kokeilut eivät tuoneet asiaan selvyyttä, niin lopulta jätin lähes kaiken pois ja aloin lisäämään ruokia vähitellen.
Ei siinä ulkopuoliset pysyneet perässä, että mitä milloinkin sai syödä ja mitä ei. Ja kun sitten päästiin testeihinkin, niin sili sieltä tuli vielä yllätyksenä maidolle herkistyminen. Ja altistukseen ollaan menossa vielä, joten tilanne elää edelleen.
ei teidän tarvi hyökätä tänne itteänne puolusteleen, joiden lapsilla ollut selviä oireita allergiasta! Ei se ole hysteriaa, ja silloin ei aina miedä mistä allergia johtuu.
Mutta ne mammat, joiden lapset saa syödä herkkuja joissa esim. kananmunaa, mutta muuten ei kananmunaa saa syödä. Niin vois lopettaa.
Muistan myös kun erään pienen synttärivieraan mm. pähkinöille "erittäin" allerginen äiti, popsi 2 palaa itsetekemääni marsipaanikakkua.
Satuin olemaan toisessa huoneessa kun hän oli käynyt kakun kimppuun. Pähkinäallergiselle se kakku on vaarallinen.
Minä olen pähkinöille _erittäin_ allerginen mutta pystyn silti syömään marsipaania. Ei marsipaanissa ole pähkinää vaan mantelia!
Vaikeasti allergisena kyllä minuakin ärsyttää ne tekoallergiset jotka sitten pilaavat meidän muidenkin maineen.
Olen itse allerginen ja olen aina viitannut kaikille höpötyksille kintaalla ja saanut monen lääkärin vihat. Oikea totuus on se, että lapseni pahat allergiat ja todella vaikea astma todettiin sen takia vasta neljännellä luokalla ja oma astmani todettiin siinä samassa, koska hui hai, hengästyminen on normaalia.
Nyt elelemme lääkityksillä molemmat ja pakko oli ottaa lusikka kauniiseen käteen ja lopettaa välinpitämätön pelleily.
Lapsi rauhoittui huomattavasti saatuaan lääkityksen. Pidin lasta jopa kahelina jossain vaiheessa, kun raivarit olivat niin mielettömiä. Kyse oli vain siitä, että lääkitys kohdalleen.
En nyt jaksanut kahlata koko ketjua, mutta aika usein noilla "näppynenillä" on kyse jonkin sortin yliherkkyydestä, eikä allergiasta, mutta termistö on hukassa. Sama juttu kuin luullaan, että maidoton ja vähälaktoosinen ovat sama asia jne.
Ihmettelen, miksi joku ehdoin tahdoin alkaa vältteleen lapsen ruoka-aineita jos ei ole todistetusti allergiaa tai selviä oireita?!
Minä, itse monelle pahasti allergisena olen itse kyllä arka kokeilemaan lapselleni uusia makuja.
mutta haluan,että sen mitä itse pystyn vaikuttamaan lapseni allergia-asioihin, pyrin kaikkeni tekemään, että ei tulisi allergiaa.
Vaikka siihen ei välttämättä voi itse mitenkään vaikuttaa. Mutta hysterioimaan ja ruokia rajoittamaan en ala.
Ja toivon sydämeni kyllyydestä, että lapsellemme ei ikinä tulisi allergiaa, tai jos tulee, että saataisiin siedätettyä pois.
Tunnen erään joku on "erittäin pahasti allerginen kananmunalle", noh tehtii hänelle erikseen sitten juhliin leivonnaiset. Joo, hän tulee ja sanoo, että näyttää niin herkulliselle tuo täytekakku, otanpa sitä, siinähän ei paljoa ole kananmunaa!
Kyllä kiehahti!
Hänellä on myös pitkä lista mille lisäaineille hän on allerginen ja mille muillle ruoille.