Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette tästä asunnosta? Entä itse ilmoituksesta?

Vierailija
03.02.2012 |

Mitä mieltä olette asunnosta, entä itse ilmoituksesta? Huom! Asunnosta on tulossa kunnon pohjakuva, kun se saadaan isännöitsijältä.

Kiitos kaikista parannusehdotuksista etukäteen.

http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6205691

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun ensimmäinen ehdotukseni:

käyttäkää kuvankäsittelyohjelmaa. Kuvat vinossa, mikä itseäni häiritsee valtavasti. Kuvien väriä kannattaa myöskin parannella. Ottakaa uusiksi kuvat, joissa ikkunasta tuleva valo pilaa kuvan.

Keittiökuvasta matto pois ja tasolle esim. kukkia. Ja rajaa kattolamppu pois kuvasta.

Eteiskuvaan jotain eloa tuohon peilin eteen, vaikka kivat lasten saappaat tms.

Samoin vessakuvaan joku nalle tms lattialle oikealle puolelle seinän lähelle lämpöä tuomaan.

Saunakuva vähän alempaa, alalaudettakin näkymään, ja kiulu ja löylykauha. Kodikkaamman näköistä.

Saunan jälkeisessä kuvassa häritsee ikkunasta tuleva valo. Ota enemmän vinoon.

Ruokapöytäkuva- valo ikkunasta tummentaa kuvaa liikaa. Samoin seuraavassa huono valo.

Kannattaa laittaa vielä joku talvikuva ulkoa.

Tekstiä en jaksanut lukea kokonaan, jotenkin minua häritsevät mm. sellaisten sanojen kuin päättyvän, lenkkipulkuinheen (tai mikä tahansa vastaava sana huoneineen, kissoineen tai eväineen). Itse sanoisin monet asiat käyttäen enemmän pilkkuja tai pisteitä kuin pilkuttomia pitkiä lauseita, olisi helppolukuisempaa. Samoin verbejä käyttäisin enemmän.

Mutten kivalta näyttää asunto :) .

Vierailija
42/88 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jaaritellut kaikki mahdolliset myyntilauseet tekstissä ja kokonaisuus ei toimi. Poista tekstistä ainakin puolet, samoin kuvista. Kaikkea ei tarvitse kuvilla näyttää ja samasta tilasta eri suunnista otettuja kuvia on liikaa. Talo on kiva mutta teksti ja kuvat ei myy...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvissa liikaa roinaa. Eteisen naulakon pursuavat vaatteet pois.kaikki vessan/kylppärinkaapin päällä olevat pesuainepullot ym piiloon,pyyheet tms. mitä siinä hyllykössä oli niin laita pelkkää yhtä väriä, oikein siististi ja muille vaikka jotain kauniita saippuapulloja/kynttilötä tms. lasten leluja minimiin sieltä huoneesta ja siitä (ilmeisesti teidän makkarista) lelut kokonaan pois. Sille parisängylle (missä tumma päiväpeitto) kauniisti tyynyjä päätyyn, että näyttää kutsuvalta, nyt on tyhjän näköinen. Ja tosiaan ei turhia yksityiskohtakuvia, ei kukaan halua nähdä ilmoituksessa pelkkää vessanpönttöä. :)

Tässä myös hyviä vinkkejä! kiitti. :)

Vierailija
44/88 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

roinat pois, nukkeja ei tarvitse esitellä. Ne kun varmaan otatte mukaan.

Mua häiritsi puutarhan hoitamattomuus, mutta kesäkuva on tietenkin parempi kuin talvikuva.

Sitten siitä yhdestä pensaasta oli monta kuvaa, ainakin toinen pois. Puutarha ei ole myyntivaltti tässä tapauksessa.

Vierailija
45/88 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni pisti silmään roinat takan päällä, ahtaaksi kalustettu tytön huone (iso sohva ainakin pois sieltä) ja se hoitopöytä wc:ssä, jos sen viitsisi kuvauksen ajaksi poistaa, niin olis enemmän tilan tuntua. Saunassa vahaisin joko seinät tai lauteet tummemmiksi ja kylppäreitä/wctä piristämään värikkäät pyyhkeet. Pikkuasioita, tosin nämä.

Kyseinen lasten leikkihuone sijaitsee alakerran ainoassa makuuhuoneessa, emmekä sitä isoa sohvaa saa sieltä nyt valitettavasti siirrettyä yläkertaan.

Itsekkin mietin tuota hoitotasoa, se varmaan poistetaan.

Onko jotain ideoita, mitä voisi laittaa takan päälle? :)

t. aloittaja

Vierailija
46/88 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon edessä sijaitsevat vastikkeeseen sisältyvät kaksi autopaikkaa: sähköistetyt katos

Asunnon edessä olevaan vastikkeseen... Asunnon edessä on vastike? äidinmaidonvastike???

Sähköistetty katos -saako siitä sähköiskun kun koskee?

Sanajärjestys ja tarkkuutta sanontaan!

Hyvä huomio, korjataan :)

t. aloittaja

Vierailija
47/88 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun ensimmäinen ehdotukseni:

käyttäkää kuvankäsittelyohjelmaa. Kuvat vinossa, mikä itseäni häiritsee valtavasti. Kuvien väriä kannattaa myöskin parannella. Ottakaa uusiksi kuvat, joissa ikkunasta tuleva valo pilaa kuvan.

Keittiökuvasta matto pois ja tasolle esim. kukkia. Ja rajaa kattolamppu pois kuvasta.

Eteiskuvaan jotain eloa tuohon peilin eteen, vaikka kivat lasten saappaat tms.

Samoin vessakuvaan joku nalle tms lattialle oikealle puolelle seinän lähelle lämpöä tuomaan.

Saunakuva vähän alempaa, alalaudettakin näkymään, ja kiulu ja löylykauha. Kodikkaamman näköistä.

Saunan jälkeisessä kuvassa häritsee ikkunasta tuleva valo. Ota enemmän vinoon.

Ruokapöytäkuva- valo ikkunasta tummentaa kuvaa liikaa. Samoin seuraavassa huono valo.

Kannattaa laittaa vielä joku talvikuva ulkoa.

Tekstiä en jaksanut lukea kokonaan, jotenkin minua häritsevät mm. sellaisten sanojen kuin päättyvän, lenkkipulkuinheen (tai mikä tahansa vastaava sana huoneineen, kissoineen tai eväineen). Itse sanoisin monet asiat käyttäen enemmän pilkkuja tai pisteitä kuin pilkuttomia pitkiä lauseita, olisi helppolukuisempaa. Samoin verbejä käyttäisin enemmän.

Mutten kivalta näyttää asunto :) .

Kiitos vinkeistä! Täällä on kyllä niin paljon lunta, että kaikki on hautautunut niin suuriin kinoksiin, että mitään käsitystä alueesta ei nyt saa, siksi otin jo kesällä paljon kuvia.

Yritin noihin kuviin saada nähtäville myös sen, mitä ikkunoista näkyy ulos. Siksi osasta tuli tummia sisältä.

Vierailija
48/88 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äsken kokeeksi laajakulmapokkarilla valokuvia. Tulipa paljon parempia kuvia, ja sain vangittua ihan eri tavalla isoja kokonaisuuksia samasta kohtaa kuvattuna. Eli kiitokset vain vinkistä, että pitäisi olla laajempi kuvakulma. Voin kyllä suositella laajakulmakameraa muillekkin asuntomyynti-ilmoitusta väsääville.

t. aloittaja

Vierailija
49/88 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta roinat pois, niin huonekuvat on selkeät.

Pesukoneen päältä tavarat pois,

makkari kori tavaroineen pois ja samoin lastenhuoneen verho ja tavarat lattialta pois.

Paljoa ei tarvi tehdä, mutta vähän.

Vierailija
50/88 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kolhoosissa vailla omaa rauhaa. Ilmoitus on sekava - kuvat pitäisi ryhmitellä selkeästi ja teksti tiivistää ainakin neljännekseen.

Ja kartta, kiitos. Ei hajuakaan, missä on Nissas.

Vierailija
51/88 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmia oikeinkirjoituksen kanssa. Esim. pilkkua ennen EI TULE väliä, pilkun jälkeen ei laiteta isoa alkukirjainta!

Kivoja kuvia, mutta laajakulma olisi parempi. Ahdasta! Ja jos tosiaan haluaa stailata, niin romua ja kirjavia kuoseja vähemmäksi.

Vierailija
52/88 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kolhoosissa vailla omaa rauhaa. Ilmoitus on sekava - kuvat pitäisi ryhmitellä selkeästi ja teksti tiivistää ainakin neljännekseen.

Ja kartta, kiitos. Ei hajuakaan, missä on Nissas.

Kuvat ryhmittelin saapumisjärjestyksessä: eka ulkopuolelta, eteisestä, alakerran makkarista, sitten portaat, portaat ylhäältä ja yläkerta, takaisin alas, jossa olkkari, keittiö ja piha.

Onko muita ideoita ryhmittelyyn?

Varsinaiseen asuntomyynti-ilmoitukseen tullee automaattisesti karttalinkki. Tuohan on nyt vielä ns. hiljainen myynti.

t. aloittaja

Vierailija
53/88 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei sitä kannata sellaiseksi väittää, kun kuvat jo puhuvat muuta...

Samaten kaikki sellainen ärsyttää tekstissä, minkä pässikin osaa itse katsoa kuvista.

Myykää asuntoa toimivana perheasuntonsa pienten lasten perheelle. Ei siitä sen kummempaa saa kuitenkaan.

Vierailija
54/88 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmia oikeinkirjoituksen kanssa. Esim. pilkkua ennen EI TULE väliä, pilkun jälkeen ei laiteta isoa alkukirjainta!

.

Mitä tarkoitat tällä?

Tarkoitatko varsinaisen myynti-ilmoituksen jälkeen olevia listauksia asunnon ominaisuuksista?

Oikotien asunnonmyynti-pohjassa on valmiit teksit, joista piti valita ruksittamalla, mitkä sopivat asuntoon. Ne tuli tuolleen hölmösti, juuri noin, että pilkun jälkeen iso kirjain ja ennen pilkkuakin väli.

Kyse ei ole omasta tekstistäni siis, vaan valmiista tekstivalikosta napatuista kuvauksista.

t. aloittaja

Vierailija
55/88 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta niitä ei todellakaan tarvi lisätä kuviin. Itse en tykkää ollenkaan viherkasveista, joten mulle on vaan plussaa, jos kasveja ei näy.

Vierailija
56/88 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katson tarkimmin juuri sellaiset ilmoitukset tarkemmin, missä paljon kuvia!

Hyvä ilmoitus, varsinkin kuvien suhteen :)

Vierailija
57/88 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan liikaa tekstiä, samat asiat ensin esittelytekstissä ja sitten uudelleen siinä tarkemmassa kuvauksessa. En jaksanut edes lukea kaikkea, oleellinen hukkuu. Kuvia ei sinänsä voi olla liikaa, ne kertovat paljon jos ovat hyviä. Tässä oli tosiaan turhiakin, kuten takkakuva (ei turha mutta siinä pitäisi näkyä muutakin esim takan sijainti). Terassikuvia oli liikaa samanlaisia, esim siitä keinusta monta kuvaa. Miksi kaikki kuvat otettu kesällä? Nythän on keskitalvi, tuosta tulee vaikutelma että asuntoa yritetty kaupata kesästä asti eli siinä on jotain vikaa kun ei mene kaupaksi. Hinta tuntuu kovalta sijaintiin nähden, toisaalta neliöhinta ei ole kova huomioiden asunnon rakennusvuoden. Mutta en itse kyllä noin paljon maksaisi sijainnin vuoksi. Olen helsinkiläinen ja hyvin perillä hintatasosta.

Vierailija
58/88 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä sekä kuvia että tekstiä oli liikaa. Valitse mielummin 8-10 kuvaa tärkeimmistä kohteista ja yritä saada niistä mahd. tarkat ja selkeät. Esim. pohjapiirustus kuva oli kovin epätarkka. Ja tekstiin vain oleelliset asiat. Kyllä ne kiinnostuneet ottaa yhteyttä pienemmälläkin sepustuksella. Onnea asunnon myyntiin!

Vierailija
59/88 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuvissa oli ällöttäviä nalleja ja nukenvaunuja yms. Kaikki turha roina pois, kuvilla ei tarvitse alleviivata, että sopii lapsiperheelle. Roina tekee huoneet vaan ahtaan näköisiksi ja toisten mielestä jopa luotaantyöntäväksi.

Pesuainepullot kylppäristä ehdottomasti pois ja pois myös turhia yksityiskohtakuvia (kuka haluaa katsoa lapsen vaipanvaihtoalustaa!)

Täytyisi muistaa, että kuvilla myydään asuntoa, ei sisustusta. Siis vaikka kotisi olisi mielestäsi kuinka sievä tahansa, mahdollinen ostaja voi pitää aivan eri tyylistä ja koristeesi vain estävät häntä näkemästä asunnon sellaisena kuin se on.

Vierailija
60/88 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan liikaa tekstiä, samat asiat ensin esittelytekstissä ja sitten uudelleen siinä tarkemmassa kuvauksessa. En jaksanut edes lukea kaikkea, oleellinen hukkuu. Kuvia ei sinänsä voi olla liikaa, ne kertovat paljon jos ovat hyviä. Tässä oli tosiaan turhiakin, kuten takkakuva (ei turha mutta siinä pitäisi näkyä muutakin esim takan sijainti). Terassikuvia oli liikaa samanlaisia, esim siitä keinusta monta kuvaa. Miksi kaikki kuvat otettu kesällä? Nythän on keskitalvi, tuosta tulee vaikutelma että asuntoa yritetty kaupata kesästä asti eli siinä on jotain vikaa kun ei mene kaupaksi. Hinta tuntuu kovalta sijaintiin nähden, toisaalta neliöhinta ei ole kova huomioiden asunnon rakennusvuoden. Mutta en itse kyllä noin paljon maksaisi sijainnin vuoksi. Olen helsinkiläinen ja hyvin perillä hintatasosta.

Ilmoitus on ns. hiljainen myynti-ilmoitus, jonka olemme kohta puoliin muuttamassa myynti-ilmoitukseksi. Kuvat on otettu kesällä, koska jo silloin oli tiedossa tuleva muutto. Ja kesäkuvista saa jonkun käsityksen pihasta ja ympäristöstä. Nyt piha ja ympäristö on täynnä lunta, että siitä ei saa muuta kuin lumikasakuvia, joista ei saa mitään käsitystä :)

Hinta-arvio on käypä hinta tälle alueelle, jopa hieman alempi kuin jotkut muut ovat olleet. Vajaa vuosi sitten tästä taloyhtiöstä oli samalla pohjalla asunto ja hintapyyntö oli 337 000 €.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi