Tyttärestämme tulee Ramona Violette, äitini on kauhistunut :-O
Kuulemma omituinen punkkarinimi, kommentoi hän :-D Eiköhän mummo totu! Ja juu, oon nuori äiti ja nuori on isukkikin.
Kommentit (47)
Ramona/Ramon näyttäisi useiden Internet -sivustojen ja mm. Pentti Lempiäisen "Suuri etunimikirjan" perusteella olevan espanjalainen versio saksalaisesta (ns. Old High German) nimestä Reimund. Reimundista on useita erikielisiä versioita ja se tarkoittanee neuvokasta suojelijaa. Alkuperäinen nimi on kaksiosainen(rein, ragin = neuvo ja mund = suojelu, suojelija).
Nämä on näitä ikuisuusväittelyjä:)
Kun lapsesi hakee töitä ja nimi on Ramona, niin hän ei pääse edes haastatteluun. Valitettavasti maailma on sellainen, että mustalaisia ei haluta palkata minnekään. Kaunis nimi silti, mutta ottaisin tuon työaspektin ihan vakavasti!
Ihan varmasti pääsee haastatteluun jos koulutusta ja osaamista löytyy. Minulla on ulkomaalaisen syntyperän takia myös hyvin erikoinen nimi ja kyllä olen työhaastatteluihin päässyt ja työtä saanut aina. Ihan positiivista kiinnostusta nimi on toisinaan herättänyt, keskustelua syntyperästä .
Ulkomaisessa nimessä ei ole mitään ongelmaa, jos on suomenkielinen. Mutta leimallisesti romaninimi tai vaikka somaliaaiselta kuulostava nimi voi olla merkittävä. SAmoin kuin joku selvästi arabinimi (Mohamad, Saif, Aisha jne). Niin se maailma vain valitettavasti nyt makaa.
Ei nuo estä työnsaantia, mutta on yksi tekijä.
Oudolta aikanaan kuulosti kun tuttavani nimesi lapsensa Teresaksi. Sehän myös mustalaisnimiä.
Ap, sinä valitset lapsesi nimen, ei tämä hullu palsta.
Ramona nimi varmasti tulee tuomaan ennakkoluuloja, mutta ehkäpä on juuri nyt se aika teidän niitä rajoja rikkoa. Toivon että lapsesi on oikein vaalea ja sinisilmäinen, sillällailla varsinkin saisi moni pitkän nenän.
Itsellä on aikuinen lapsi, jonka nimi on Jasmin. Siihen aikaan Jasmin oli harvinainen nimi ja minä pidän luonnosta ja halusin tytölle kukan nimen. Tänä päivänä Jasmin luokiteltu tämän palstan mielestä lähiönimeksi. Siitä viis, tyttö rakastaa nimeään ja sitä ylpeästi kantaa. Jos vielä tyttölapsen saan, nimeän hänetkin erään kasvin nimellä.
Jos ton nimi tulis vastaan papereissa niin kuvittelisin olevan maahanmuuttaja latinalaisesta amerikasta.
Minusta tuo on kiva ja persoonallinen nimi. On korkea aika alkaa avata silmiään maailmalle, ja tottua siihen että nimistä ei voi päätellä ihmisestä yhtään mitään. Miksi kaikkien pitäisi olla Emmoja ja Alekseja ollakseen hyväksyttyjä? Nimiä on maailma täynnä, käyttäkää niitä!
Juuri näin!
Niin se maailma vain valitettavasti nyt makaa.
Miettikää vähän hyvät ihmiset. Ramona lähtee työnhakuun vasta noin 20 vuoden päästä. Ai ei maailma muutu siinä ajassa? Millainen Suomi olikaan vuonna 1992?
Nimi on mikä on mutta kaikkeen tottuu.
ja mitä tulee manne-leimaan. toivon että esim 18-vuoden päästä kun Ramona V on täysi-ikäinen maailma on jo niin paljon suvaitsevampi ettei nimessä ole enää silloin "manne-kaikua"
Kun on paljon yhtä päteviä hakijoita, haastatteluun kutustaan mieluummin se Anna tai Elisa kuin Ramona. Niin se vain menee.
Niin se maailma vain valitettavasti nyt makaa.
Miettikää vähän hyvät ihmiset. Ramona lähtee työnhakuun vasta noin 20 vuoden päästä. Ai ei maailma muutu siinä ajassa? Millainen Suomi olikaan vuonna 1992?
Silloin on työnantajatkin näitä nykyajan parikymppisiä tai päälle, ja ehkäpä he painottavat oleellisempia asioita työnhaussa kuin mikä on työnhakijan nimi. :) Sitä paitsi työkavereina on sitten Emmaa, Väinöä, Jesseä, Pyryä, Viljaa jne.
Olen aivan samaa mieltä. Nimeni on ramona ja olen romani. Voin todellakin kertoa että helppoa ei ole vaikka itselläni on kaksi ammattia niin nimen kuullessaan menee luuri hyvin nopeasti kiinni sama myös sähköpostissa nähdessään nimen lentää suoraan roskakoriin.
Mitäs romaneissa sitten on vikana?
Haluan nähdä miten 2012 jaksaa taas kiinnostaa
Olenko ainut jolle ei tullut mustalaiset ekana mieleen tosta? Tuli mieleen vaan joku ulkomaalainen. Siis kansainvälinen nimi. Tosin nyt kun sanoitte niin joo ehkä mustaisilla on tuota nimeä mutta jos miettii ns. punkkarinimenä niin tykkään kyllä. Entä jos ois vielä kolmas nimi. Joku Ramona Violette. ja se eka ois kutsumanimi.
Eipähän tytön tarvi aikuisiän kynnyksellä valita taitelijanimeä aikuisviihdebisnekseen kun oma nimi on täydellinen huoralle.
Ramona on ääni joka syntyy kun vittua hangataan raastinraudalla...
Mielestäni nuo nimet eivät sovi yhteen
Mutta eipä sitä kaikki tykkää toisten valitsemasta nimestä.