Tyttärestämme tulee Ramona Violette, äitini on kauhistunut :-O
Kuulemma omituinen punkkarinimi, kommentoi hän :-D Eiköhän mummo totu! Ja juu, oon nuori äiti ja nuori on isukkikin.
Kommentit (47)
Kun lapsesi hakee töitä ja nimi on Ramona, niin hän ei pääse edes haastatteluun. Valitettavasti maailma on sellainen, että mustalaisia ei haluta palkata minnekään.
Kaunis nimi silti, mutta ottaisin tuon työaspektin ihan vakavasti!
Ramona on mustalaisen nimi. Et jos ootte kovin tummia, mutta ette romaneja, niin en antaisi lapselle tuota nimeksi.
tumma, kun tuo nimi aiheuttaa ongelmia. Siinä on niin vahva mustalaiskaiku, että muodostuu varmasti ongelmaksi juurikin työkuvioiden osalta.
Ramona on kyllä yksi pitkäaikaisista lemppareistani.
ihana nimi, enkä ole edes mikää nuori äiti. Romani tulee mullekin mieleen, mutta tuskinpa se työnsaantiin vaikuttaa, jos Ramonalla on taskussaan vaikkapa maisterin paperit :)
Ja Hermanni on pellenimi, heidän kai on mahdoton työllistyä?
lapselle hankaluuksia sen vahvan romani-sävyn vuoksi :/ Vaikka se sinusta onkin nyt kaunis ja erikoinen ja haluaisit periaattestakin pitää pääsi tässä asiassa. Niin mieti lapsesi etua tulevaisuudessa!
Ihan eri asia.
koska ihmiset ei kammoksu homoja tai pellejä samalla tavalla kun manneja.
Minusta tuo on kiva ja persoonallinen nimi. On korkea aika alkaa avata silmiään maailmalle, ja tottua siihen että nimistä ei voi päätellä ihmisestä yhtään mitään. Miksi kaikkien pitäisi olla Emmoja ja Alekseja ollakseen hyväksyttyjä? Nimiä on maailma täynnä, käyttäkää niitä!
Kun lapsesi hakee töitä ja nimi on Ramona, niin hän ei pääse edes haastatteluun. Valitettavasti maailma on sellainen, että mustalaisia ei haluta palkata minnekään. Kaunis nimi silti, mutta ottaisin tuon työaspektin ihan vakavasti!
Ihan varmasti pääsee haastatteluun jos koulutusta ja osaamista löytyy. Minulla on ulkomaalaisen syntyperän takia myös hyvin erikoinen nimi ja kyllä olen työhaastatteluihin päässyt ja työtä saanut aina. Ihan positiivista kiinnostusta nimi on toisinaan herättänyt, keskustelua syntyperästä ja siitä miten olen Suomeen päätynyt.
Minun korvaan jotenkin kyllä särähtää nuo nimien loppuvokaalit, itse antaisin muodossa Ramona Violetta, se Violette ei minusta jotenkin kuulosta kovin hyvältä mutta ehkä se syntyperäisen suomalaisen korvaan istuu paremmin.
kuvittelette ettei nimi vaikuta työnsaantimahdollisuuksiin. Oikeasti Rosita, Ramona ja Muhamed Moksha eivät pääse työhaastatteluun, koska on muitakin hakijoita.
Kuulemma omituinen punkkarinimi, kommentoi hän :-D
Kavereiden kanssa hän perustaa teini-iässä Ramones-henkisen Ramonas-yhtyeen.
Ja tuleehan tuosta mieleen se Tuomari Nurmion biisi. :)
kauhistuisin alkuun minäkin, jos lapsenlapsestani tulisi Ramona Violette :D
Mutta nimeen tottuu ja ajan kuluessa siitä nimestä tulee mummon korvaan kaunis nimi.
kuvittelette ettei nimi vaikuta työnsaantimahdollisuuksiin. Oikeasti Rosita, Ramona ja Muhamed Moksha eivät pääse työhaastatteluun, koska on muitakin hakijoita.
Tällä en viittaa siihen, että se olisi mielestäni oikein, mutta se vain on niin ja asiaa on myös moneen kertaan tutkittu.
Ra-moo-o-na
sä olet helmi kuuman maan - ramona
milloin sut taas omakseni saan - ramona
Mä annoin sulle kympin vain
ja kanssas hetken tanssia mä sain
unelmien tangotyttönen - ramona
Ei sun mukaan ehdi kukaan - ramona
silloin kun sä innostut - ramona
Ei sulle mahda mitään
ei sua voi kiinni pitää
Sun silmäs hehkuu tummaa tulta - ramona
sä veit melkein järjen multa - ramona
Sä ammuit rakkauden nuolen
suoraan läpi mun sydämen
joka viiltelee itseään. Nimissä ei mitään vikaa tämmöisen mielikuvan vaan saan:)