Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ja taas on Helsinkiläiset pulassa kun lunta tulee.

Vierailija
03.02.2012 |

On se kumma kun vähän tulee lunta niin ei osata suhtautua siihen. Lähdetään aikaisemmin niin keretään töihin. Kummasti täällä pohjoisessa pärjätään vaikka lunta tupruttaa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet naurettava. Katsohan uutisista, miten Isossakyrössä paloauto ja traktori on kolaroinut ja yksi loukkaantunut.

Joten samaa voisi sanoa teistä malaisista.

Vierailija
22/29 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen että näissä nytkin lehdissä kerrotuissa ketjukolareissa on suurin osa muita kuin helsinkiläisiä.

Ap, laitatko linkin uutiseen, jossa helsinkiläiset ovat pulassa lumen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla on tullut lunta ihan tuutin täydeltä ainakin 4 tuntia. Tiet ovat kapeita ja jäävät auraamatta, parkkipaikkoja ei näin ollen ole, täällä on liikennettä noin 1000 kertaa enemmän kuin siellä pohjoisen käpykylässä mistä ap ilmeisesti kirjoittelee. Tule itse tänne ajamaan, jos olet niin etevä. Täällä saa jo hyvälläkin kelillä "lähteä aikaisemmin", koska tiet ovat aina tukossa, oli lunta ja pakkasta tai ei. Näillä keleillä pitäisi lähteä varmaan 3h aikaisemmin, niin saattaisi keretä.

Että mua kyrsii tällaiset aloitukset, enkä edes ole alkuperäinen helsinkiläinen. Ei ku siis Helsinkiläinen.

Vierailija
24/29 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä siellä pohjosessa osataan ratikkakiskot pitää puhtaana lumesta että ratikat pääsee kulkemaan... eiku.. :D

Vierailija
25/29 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohjoisempana on tullut käytyä niin en kyllä siellä päin asuvana aukoisi päätäni yhtään mistään asiasta...

Ei jestas mitä junttilaa valtaosa Suomesta on!

Vierailija
26/29 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

bussi, jolla olen mennyt töihin, on usein myöhässä. Monetkin myöhästelevät töistään huonon ajokelin vuoksi.

Viime vuonna, kun lunta oli paljon, oli hankala saada autoa parkkiin, kun oli tien laidalla jättimäiset lumivallit. Yleensä kun nämä parkkaajat saivat sen autonsa sinne kadunvarteen, osa noista parkatuista autoista olikin ratikoiden tiellä siten, että ratikat eivät päässeet kulkemaan kiskoja pitkin. Lisää myöhästelyä monelle ihmiselle.

Katuja on poikki kantakaupungissa lumenpudotuksen vuoksi. Jalankulkijana joutuu menemään ensin yhtä puolta katua ja vaihtaa sitten toiselle puolelle katua, ja sitten takaisin. Tämän lisäksi kadut on tällä hetkellä jäiset ja liukkaat. Jos ei ole kiire minnekään niin siinä tapauksessa tuollaisesta hitaasta kulkemisesta ei ole haittaa.

Viime vuonna lunta oli niin paljon, että lumen määrä suhteessa pieneen alueeseen oli todellinen ongelma. Lunta olisi pitänyt kuljettaa pois kuorma-autoilla ja silti ongelma ei ollut ratkaistu.

Luntahan olisi viety pois jos olisi siihen ollut aikaa ja kalustoa käytössä.Viimme talvina kaikki kalusto on ollut aurauksessa kiinni ja auraajat tekivät ympäripyöreitä päiviä.Eli silloin kun lunta ei tullut sitä vietiin pois mutta ongelma tulikin vastaan viimmeistään lumenkaatopaikalla kun 40 kuorma-autoa jonottaa tyhjentääkseen kuormansa useita tunteja.

ja pitäähän näidenkin supermiesten jotka auraa niin nukkua välillä...

Terveisin Pk-seudulla auraavan miehen vaimo talvisin yh

Vierailija
27/29 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesh! Ja hulluinta tietenkin on, että tälläisiä ap:n kaltaisia ihmisiä ihan oikeasti on olemassa av:n ulkopuolellakin. Omissa sukulaisissani näitä helsinkivihaajia riittää.

Vierailija
28/29 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen että näissä nytkin lehdissä kerrotuissa ketjukolareissa on suurin osa muita kuin helsinkiläisiä.

Ap, laitatko linkin uutiseen, jossa helsinkiläiset ovat pulassa lumen kanssa?

Totta kai Helsingissä ja isoissa kaupungeissa yleensä ollaan pulassa lumen kanssa, koska aurauskalustoa ei ole tarpeeksi, lumen varastointi on hankalaa ja liikenne on semmoista (sitä on paljon), että huoltotöitä on vaikea toteuttaa.

Tuo, että PK-seudulla kolareita aiheuttavat ulkopaikkakuntalaiset, on jo aika kaukaa haettua.

Ja tässä linkkiä:

http://www.hs.fi/kotimaa/Helsinki+lumikaaoksessa+Kolarit+tukkivat+tiet+…

Vierailija
29/29 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän tule äiteetä ikävä..

Minä en ole koskaan pilkannut muualla Suomessa asuvia, en kesällä enkä talvella, mutta muualla asuvat näköjään eivät voi olla pilkkaamatta meikäläisiä. Onko sinulla alemmuuskompleksi vai muuten vaan huonot käytöstavat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi