Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Help! Peruna/lanttulaatikko resepti :S

Vierailija
16.12.2011 |

nyt apuja kaivataan. Tarvitsen siis hyvän reseptin perunalaatikkoon, ja janttulaatikkoon myöskin. Idioottina luulin sen tavallisesta kokkikirjasta löytyvän, mutta ei. Ja nyt siis aivan amatööri kyseessä, eli kaikki apu otetaan kiitollisena vastaan!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimässä pidettyä imelletettyä vai siirapilla makeutettua?

Lanttulaatikko on tosi helppo tehdä valmiista soseesta, sekottaa vaan aineet ja uuniin.

Tässä pari ohjetta:

1 kg lanttusosetta

1 kananmuna

2 rkl siirappia

0,5 tl suolaa

2 dl korppujauhoja

1,5 dl kermaa

1,5 dl maitoa

toinen versio:

1 kg lanttusosetta

1-2 kananmunaa

0,5 dl siirappia

0,5 dl vehnäjauhoja

1 dl kermaa

suolaa

Mä oon tehny tolla ekalla, paitsi että laitan siirappia aina vähän reilummin, kun tykkään että laatikosta tulee pehmeän makuista, suolaa ehkä kans vähän sit lisää.

Päälle ripottelen korppujauhoja, vähän kanelia ja voinokareita, uuni 200 astetta ja tunniksi. Vuokiin pitää jättää ainakin pari senttiä tilaa ettei tuu yli.

Vierailija
2/6 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä en ole ainuttakaan joutunut itse tekemään joten en tiedä laatikoista yhtikäs mitään :0. aina jouluna on joku muu minua innostunempi kokkailut.

koitan noita molempia, kaksin aina kaunihimpi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

antanutkin vastauksia en nyt ihan urpo ole. mutta mielummin täältä bongaan jonkun joka tietää vähä mistä juttelee ja puhuu omasta kokemuksesta. ei nyt pahemmin ole aikaa kaikkia googlen reseptejä kokeilla...

ap

Vierailija
4/6 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

antanutkin vastauksia en nyt ihan urpo ole. mutta mielummin täältä bongaan jonkun joka tietää vähä mistä juttelee ja puhuu omasta kokemuksesta. ei nyt pahemmin ole aikaa kaikkia googlen reseptejä kokeilla...

ap

Vierailija
5/6 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen isoäidin tyyliin siirapilla makeutettuna, en voi sietää imelletettyä, musta se maistuu ja näyttää pilaantuneelta perunamuusilta.

Minä teen ensin perunamuusin ihan normaalisti (oikeaoppisesti pitäis keittää perunat kuorineen ja sit kuoria ja muusata, mut mä en jaksa) lisään perunamuusiin sit maitoa reilusti, ruokalusikallinen vehnäjauhoja kattilalliseen, ja sit suolaa ja reilusti siirappia. Perunamuusia ei tarvi olla kauheen paljon, kun se valmis tavara pitää olla tosi löysää, vähän niinkuin jotain lettu tai vohvelitaikinaa, ja kauniin ruskeaa.

Uunissa pitää olla jotain 3 tuntia, aika miedossa lämmössä. Jos saa oikein hyvää aikaiseksi sen pitäisi olla heti kuumana sellaista että kuori on rapea ja kun siitä kauhaisee sisällä on kauniin kiiltävää ruskeahkoa ja notkeaa perunalaatikkoa, sitten kun se jähtyy se jämähtää, niinkuin peruna aina tekee.

Ja päälle tietysti korppujauhoja, kanelia ja voinokareita, ja vuokaan aika paljon tilaa ettei kuohu yli.

Vierailija
6/6 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlasin ja löydin oikein hyvän ruokablogin josta melkein vastaava resepti löytyi. Uskon että tälläkin tekijällä on kokemusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi