Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirpputorilla todistettua...

Vierailija
02.02.2012 |

Äiti viiden lapsen kanssa vaateostoksilla. Lapset alle puolivuotias, reilun vuoden (ei vielä kävellyt), n. 5v ja kaksi kouluikäistä. Isoimmat (ehkä eka-tokaluokkalaisia) pitivät huolta pienimmästä, kantelivat pitkin poikin, laittoivat välillä hyllylle makaamaan, välillä kylmälle betonilattialle. Minä katsoin ja pelkäsin, että joku astuu pian päälle tai että vaihtoehtoisesti putoaa hyllyltä. Ei kyllä näyttänyt vielä kääntyvän, mutta kertahan se on ensimmäinenkin. Äiti kierteli rauhassa ja teki ostoksia. Muuten en tohtinut puuttua, mutta poislähtiessä oli pakko sanoa, että veisivät vauvan edes sisälle, kun roikottivat pikkuista -20 pakkasessa ja viimassa ulkona, päässään pelkkä ohut kypärälakki. Toiseksi pienin ryömi/konttasi lattialla, äitinsä voivotteli tämän itkua ja komensi yhden isommista viemään mehupulloa. Syliin kai se reppana olisi halunnut.

Tuli TOSI paha mieli lasten puolesta, mutta en tohtinut puuttua enempää. Olisiko pitänyt?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita ls-viranomaisille, jos tiedät perheen nimen. mutta mitenpä noihin puuttuisi muuten, en minä ainakaan kehtaa ventovieraille päin näköä arvostella lastenkasvatusmetodeja.

Vierailija
2/31 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäis lailla kieltää

monta lasta sulla, ap on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö munkin laittaa avaus "telkkarissa todistettua" Afrikan lapsi näkee nälkää, on paha mieli??

Aivan selvää että Suomessa on perheitä jotka eivät osaa huolehtia lapsistaa. Tuliko sulle yllätyksenä ja sen takia et pystynyt tekemään mitään??

Vierailija
4/31 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi, mitäs sitten? Jos minulla joskus olisi viisi lasta (enhän toki tiedä, olivatko kaikki tämän naisen omia), en laittaisi alakouluikäisiä huolehtimaan pikkuvauvasta tai ainakaan antaisi heidän laittaa vauvaa pötköttelemään ties minne ja viemään ulos pakkaseen päätään jäädyttämään.

Vierailija
5/31 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä, että äidin toiminnasta tuli paha mieli ja jäin miettimään, olisiko tilanteeseen pitänyt jonkun puuttua jotenkin. Ehkä olen elänyt jossain lintukodossa, kun en ole ihan vastaavaa todistanut aiemmin.

-ap

Vierailija
6/31 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla näin itse kirpputorin edessä naisen, jolla oli kainalossa -22c pakkasessa alle vuoden ikäinen lapsi jolla oli myös päässä pelkkä kypärälakki, mutta pahempi oli se että ei ollut käsineitä. Katsoin tarkoituksella pitkään, kuulin kun kysyi mun ohi mentyä lapselta, että onko kylmä, ei vastannut lapsi. olis tullut sisälle. Lisäksi laittoi lapsen seisomaan jalkojaan vasten ja sytytti tupakan.

tuli kyllä paha mieli.

Vierailija
7/31 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toinen paha on se että lapsi/ vauva huutaa hiestä markänä ja nälissään jossain kaukalossa ja sitä sitten yritetään hyssytellä.

Joskus on tehnyt mieli mennä sanomaan että ÄLYKÄÄPIÖ, riisu se lapsi!

Vasta näin kaupassa jonkun uusavuttoman pariskunnan joiden lapsella oli sellainen kumimainen toppapuku ja lakki tiukasti päässä. itse olivat ottaneet takkinsa ostoskärryyn. Lapsi huusi kaikki kamppeet päällä. Voi että mulla alkaa keittää kun kuuntelee sitä touhua. Tekee mieli ojentaa pillimehu sille lapselle.

Vierailija
8/31 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa puuttua. Koko kylä kasvattaa -mentaliteetti on niin kadonnut, että huudot saat, kun menet sanomaan vieraille lapsille esim. siitä, etteivät pudottaisi takkiasi ja talloisi sitä kahvilassa juostessaan (kuten minä erehdyin tekemään viikonloppuna). Jotenkin luulen, ettei tuo näkemäsi äiti olisi edes välittänyt, vaikka olisitkin puuttunut.

Vierailija
9/31 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitävät toisistaan huolta. ja tapahtuiko jotain, sattuiko jotain? kypärämyssy suojaa ihan hyvin, jossei tuule.

itkikö vauva?

vitun kyttääjät, pitäkää niistä ainoista herrantertuista hyvä huoli ja antakaa muiden olla

Vierailija
10/31 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitävät toisistaan huolta. ja tapahtuiko jotain, sattuiko jotain? kypärämyssy suojaa ihan hyvin, jossei tuule.

itkikö vauva?

vitun kyttääjät, pitäkää niistä ainoista herrantertuista hyvä huoli ja antakaa muiden olla

muksuilla (edes tuolla pienimmällä) ole kuin ohut kypärämyssy/lakki eikä välttämättä hanskojakaan. Ihan johtuen siitä, että autossa tulee kuuma saati sitten kaupassa. Pääsevät suoraan lämpimään autoon joten en näe syytä pukea kauheaa kerrastoa vaatetta tuon kymmenen metrin kävekymatkan takia.

Vierailija
11/31 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun huomaan millasia kyttääjiä muut on. Mitä tossa nyt sitten tapahtui, ei siis mitään? Isosisarukset huolehti pikkuisistaan. Äiti shoppaili. Perhe lähti tyytyväisenä kotiin. Ihan hirveetä!!!!

Vierailija
12/31 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkikö vauva?

kirjoitin, ulkona oli -20 ja viima. Itselläni oli kaulahuivi naaman ympärillä, kun kävelin n. kilometrin matkan kirpparille, muita ulkoilijoita ei paljon näkynyt...

Mitään ei sattunut, mutta se oli lähinnä hyvää tuuria. Sano vaan hysteeriseksi, mutta eihän 7-8-vuotiasta voi laittaa huolehtimaan n. 3kk vauvasta!? Äiti ei tosiaankaan voinut pitää silmällä lapsia, sillä ko. kirppari on tosi sokkeloinen ja tavaroita on kahdessa erillisessä tilassa.

-ap

Vierailija
13/31 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin t-paita talvipakkasella. Ei todellakaan riitä ulkona, vaikka olisi vain lyhyen aikaa.

itkikö vauva?

muksuilla (edes tuolla pienimmällä) ole kuin ohut kypärämyssy/lakki eikä välttämättä hanskojakaan. Ihan johtuen siitä, että autossa tulee kuuma saati sitten kaupassa. Pääsevät suoraan lämpimään autoon joten en näe syytä pukea kauheaa kerrastoa vaatetta tuon kymmenen metrin kävekymatkan takia.

Vierailija
14/31 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teistä äidin puolustelijoista haluaa antaa vauvansa mun 7-vuotiaan muksun hoitoon, niin ilmoitelkaa, tulee varmaan mielellään. Mikäs sen mukavampaa kuin elävä nukke leikkeihin. Ihan aiheesta huolestuit, ap!!

Vierailija
15/31 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teistä äidin puolustelijoista haluaa antaa vauvansa mun 7-vuotiaan muksun hoitoon, niin ilmoitelkaa, tulee varmaan mielellään. Mikäs sen mukavampaa kuin elävä nukke leikkeihin. Ihan aiheesta huolestuit, ap!!

itselläni viisi lasta, enkä koskaan ole hoidattanut lapsilla sisaruksiaan. Tiedän tuon tyyppiset äidit.Titysti eri asia on jo sitten 14-15v. jolle uskaltaa vauvan antaa kannettavaksi.

Vierailija
16/31 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun huomaan millasia kyttääjiä muut on. Mitä tossa nyt sitten tapahtui, ei siis mitään? Isosisarukset huolehti pikkuisistaan. Äiti shoppaili. Perhe lähti tyytyväisenä kotiin. Ihan hirveetä!!!!

Mun nähdäkseni kirpputorilta lähti kylmissään oleva vauva, itkuinen taapero ja kolme isompaa lasta, joilta vaadittiin (tuossa tilanteessa, en tiedä miten muuten) vähän turhan paljon ikäänsä nähden sekä äiti (hänen hyvinvointiaan en ala arvailla...).

Mutta hei, mähän olenkin vain yksi hysteerinen kyttääjä...

-ap

Vierailija
17/31 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoisin itsekin pitkään jos äitillä ei ollut näköyhteyttä pikkuvauvaan, ei ala-asteikäinen osaa -eikä sen ikäisen vastuulle saa jättää - pienen vauvan turvallisuudesta huolehtimista. Eli jos lapset esim. ulkona vauvan kanssa ja äiti silloin sisällä pläräämässä vaatteita, niin vois eukko vähän tsempata. Se on yks kerta kun vauva tipahtaa ja sitten syytetään isompia sisaruksia ja esitetään uhria.. näitä on valitettavasti nähty.

Vaatetuksesta sen verran, ettei vauvallaakaan tartte sisätiloissa olla toppaa, hiki tulee turhaan.

Vierailija
18/31 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällä palstalla saa arvostella monilapsisten perheiden äitejä. He ovat arjen sankareita, ja me yhden lapsen äidit säälittäviä kaikesta valittajia ja kyllä - aina yhtä hysteerisiä. Katso vaikka ketju yksilapsisten perheiden älyttömistä vaatimuksista perhepäivähoitajalle. Suurperheiden äidit eivät koskaan sortusi moiseen. Isompien perheiden alakouluikäiset ovat vähintään yhtä hyviä lapsenvahteja kuin sinä, ap ;)

Vierailija
19/31 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus ei ollut arvostella suurperheiden äitejä. Mistäs minä tiedän, olivatko kaikki lapset edes hänen omiaan. Tarkoitukseni oli herättää keskustelua siitä, huolestuinko turhasta ja olisiko minun tai jonkun muun pitänyt puuttua tilanteeseen jotenkin. Joku kirjoitti, ettei Suomessa enää uskalla puuttua toisten lastenkasvatukseen, mikä taitaa olla taivahan tosi näiden vastausten perusteella. Itse kaipaisin vähän sitä koko kylä kasvattaa -ajattelua ja yhteisvastuuta...

Vierailija
20/31 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tosta vaatetuksesta, ehkä tää perhe ei kävellyt sitä kilometriä vaan autolta ovelle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi