Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Se tapahtui - vaihdan ehdokasta

Vierailija
02.02.2012 |

OMG, en olisi ikinä uskonut että minä, vannoutunut kokoomuslainen (siis äänestäjänä), joka EN KOSKAAN äänestä vihreitä. En edes hyvää ystävääni, koska en halua antaa ääntäni Vihreille.

Olen riemuinnut Niinistön menestyksestä ja valmistauduin äänestämään toisellakin kierroksella. Jo ekalla kierroksella tosin puhuin ääneen, kuinka fiksu Haavisto on.

No, keskiviikkona se tapahtui. Käännös. Muutin mieleni ja päätin äänestää Haavistoa. Sittenkin. Syynä pehmeät arvot -mut on justiinsa lempattu pihalle isosta yrityksestä. Töitä olis kyllä, mutta kun yrityksen voittomarginaali on pienentynyt (yritys ei tee tappiota, mutta kun ei tee riittävästi voittoa niin jengi pihalle). Olen parhaassa työiässä (35v), koulutettu ja osaava. Mulle olisi töitä -siis jätän jälkeeni valtavan kasan työtä, joka jää nyt työkavereideni niskaan.

Mutta kun pitää irtisanoa niin pitää irtisanoa.

Mulla on pienet lapset, ihana perhe ja ihan sikana asuntolainaa. Uskon kyllä, että töitä löytyy mutta mua on alkanut ottaa päähän tämä työelämän kovuus ja raakuus. Ärsyttää kun ukot telkkarissa paasaa työurien pidetämisestä ja lässyn ja lässyn ja samaan aikaan porukkaa potkitaan pihalle senku keretään -ei sen takia, että yritykset olisi kaatumassa (jolloin ymmärtäisin) vaan sen takia että TILAPÄISESTI menee huonosti.

Päätin antaa ääneni ehdokkaalle, joka edustaa inhimillisempää maailmaa. Musta tuntuu, että Niinistön arvot on liian kovat ja hänen heikkoudekseen ovat useat hänen kanssaan työskenneelleet sanoneet ihmissuhdetaidot. Että Sauli ei ole hyvä ihmisten kanssa. Ja hitto sehän sen presidentin tehtävä on -tavata ja kokoustaa ihmisten kanssa.

Lisäksi Haavisto puhuu pehmeistä arvoista; suvaitsevaisuudesta, kestävästä kasvusta, inhimillisestä työelämästä... tuskin se tähän hulluuteen saisi muutosta. Mutta ainakin tunnen, että tein hyvän ratkaisun kun sunnuntaina äänestän kakkosta.

Onko muita, jotka olivat vannoneet äänestävänsä Saulia, mutta ovat tässä kampanjan aikana muuttaneet mielensä?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion laittaa äänestyslappuun Haaviston numeron mutta väitän tietyissä piireissä äänestäneeni Niinistöä...en jaksa selitellä läheisilleni valintaani, siksi näin.

On epämuodikasta äänestää Niinistöä minun lähiympäristössäni. Jos äänestän Niinistöä, sorran köyhiä, olen ökyrikas, vastustan homoja ja olen rasisti. Niin, ja tietysti myös himoshoppaaja ja tehokuluttaja. En kannata demokratiaa (Haavisto totesi juuri jossain haastattelussa, että toivottavasti demokratia voittaa?????), kannatan kovia arvoja ja olen kylmä, kova ja iäkäs. Koska siis Haavistohan on niin nuori, että häntä juuri nuoret äänestävät.

Minun näkökulmastani (olen kolmikymppinen) Niinistön 63 vuotta ja Haaviston kohta 54 vuotta eivät tee Niinistöstä eläkeläistä ja Haavistosta nuorta. Molemmat ovat mielestäni vanhoja (toinen äitini ikäinen ja toinen isäni ikäinen) ja sopisivat toistensa kumppaneiksi ikänsä puolesta huomattavasti paremmin kuin heidän nykyisensä. Puolisoiden 29 ja 20+ vuoden ikäerot taas tekevät näistä puolisoista paljon paremmin toisilleen sopivat, kun ikäeroa heilläkin on alle 10 vuotta.

Olen kokenut viimeisen kahden viikon aikana sellaista suvaitsemattomuutta mielipiteitäni kohtaan, että jo sen takia koen, etten voi mitenkään muuttaa mieltäni ja äänestää Haavistoa. Alun perin äänestin Niinistöä siksi, että hänellä oli vankkaa poliittista osaamista ja näyttöä. Haavisto oli minulle sellainen taivaanrannan maalari kaikkine epämääräisine kriisitöineen, joista ei oikein tuloksia ole näkynyt.

Kiinnostuin Haavistosta ekan kampanjan aikana. Hän loisti keskusteluissa älykkyydellään ja jopa charmillaan. Ennen toista kierrosta mietin, että voisin ehkä jopa vaihtaa Haavistoon. Olin iloinen, kun hän pääsi toiselle kierrokselle. Kunnes alkoi suvaitsemattomuus. En voi ilmaista mielipiteitäni enkä kertoa, ketä äänestin ensimmäisellä kierroksella, koska olen saanut niskaani haukkumisia, ilkeilyä, halveksuntaa ja vihjailuja. En käsitä, miten tässä demokraattisessa yhteiskunnassa ihmiset ovat sitä mieltä, että Haavisto olisi demokraattisempi valinta, suvaitsevaisempi valinta ja moraalisempi valinta. Koen tällä hetkellä, että Haavisto on noista arvoista kaukana - tai oikeammin hänen kannattajansa ovat. En ymmärrä Haaviston persukosintaa ja lässytystä siitä, että persut ovat niin väärinymmärrettyjä ja meidän pitää ymmärtää heitä. Kuka persuja haukkui toiselle kierrokselle saakka? Kuka syytti rasismista ja ymmärtämättömyydestä? Miksi nyt kelpaa rasistin äänet, kun aiemmin ei? Koen, että Haavisto kalastaa ääniä eikä uskalla seistä topakasti minkään takana. Ei siis uskalla olla oma itsensä. JO se, että hän vihjailee olevansa demokraattinen valinta, on mielestäni törkeää. Mitä tapahtui sille fiksulle ja charmantille ekan kierroksen ehdokkaalle? Kusi nousi hattuun niin kuin kannattajillaankin.

Minä äänestän suvaitsevaisen Suomen puolesta. Haluan, että voin sanoa mielipiteeni ääneen ja perustella ne eikä kukaan hauku minua homofoobikoksi, rasistiksi, kapitalistiksi tai ökykuluttajaksi. Ylipäätään haukkuminen on rumaa. Äänestän siis miestä, joka ei ole väittänyt olevansa suvaitsevaisempi valinta mutta joka sitä selvästi on. Kerron suvaitsemattomalle ystäväpiirilleni ja Haaviston vankkumattomalle kannattajajoukolle, että äänestän Haavistoa. Ei tarvitse kuunnella loan heittoa. Olisi pitänyt tajuta, että persuloanheiton takana oli tämä sama joukko, joka nyt heittää lokaa Niinistön kannattajien niskaan. Olisiko aika opetella suvaitsevaisuutta ja oman ideologiansa takana pysymistä?

Vierailija
22/43 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouspoliittinen näkemys on arvo siinä missä muutkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pyhä turvallinen ja pehmeä pekka. Jep. Ja minulla on hyvä olla ja olen osaltani pelastanut maailmaa.

Lukekaa tämä.

<a href="http://suomenkuvalehti.fi/blogit/megafoni/somen-presidentti-pekka-haavi…" alt="http://suomenkuvalehti.fi/blogit/megafoni/somen-presidentti-pekka-haavi…">http://suomenkuvalehti.fi/blogit/megafoni/somen-presidentti-pekka-haavi…;

Tämähän on vihreiden ongelma muutenkin: ovat kaikista fanaattisinta ja suvaitsematonta porukkaa, koska HE ja VAIN he ovat aina ja oikeassa, kaikki muut ihmiset ovat A.) suvaitsemattomia B.) luontoa vastaan C.) huonoja ihmisiä ylipäätään.

Ja tosiaan vielä tekopyhiä kaiken lisäksi, koska yrittävät kampittaa Niinistöä todella mauttomilla pilakuvilla

Vierailija
24/43 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sortunut vihjailemaan ja mustamaalaamaan toista. Kun ei tarvitse, pätevyyttä ja kokemusta riittää.

Vierailija
25/43 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut viimeisen kahden viikon aikana sellaista suvaitsemattomuutta mielipiteitäni kohtaan, että jo sen takia koen, etten voi mitenkään muuttaa mieltäni ja äänestää Haavistoa. Alun perin äänestin Niinistöä siksi, että hänellä oli vankkaa poliittista osaamista ja näyttöä. Haavisto oli minulle sellainen taivaanrannan maalari kaikkine epämääräisine kriisitöineen, joista ei oikein tuloksia ole näkynyt. Kiinnostuin Haavistosta ekan kampanjan aikana. Hän loisti keskusteluissa älykkyydellään ja jopa charmillaan. Ennen toista kierrosta mietin, että voisin ehkä jopa vaihtaa Haavistoon. Olin iloinen, kun hän pääsi toiselle kierrokselle. Kunnes alkoi suvaitsemattomuus. En voi ilmaista mielipiteitäni enkä kertoa, ketä äänestin ensimmäisellä kierroksella, koska olen saanut niskaani haukkumisia, ilkeilyä, halveksuntaa ja vihjailuja. En käsitä, miten tässä demokraattisessa yhteiskunnassa ihmiset ovat sitä mieltä, että Haavisto olisi demokraattisempi valinta, suvaitsevaisempi valinta ja moraalisempi valinta.

että tällaista tapahtuu. Riippunee millaisissa piireissä liikkuu kumman puolen lokaa saa niskaansa. Minun tuttavapiirissäni lähes kaikki äänestävät Niinistöä, ja minä olen saanut vastaavanlaista kohtelua Niinistö-leiriläisiltä ilmaistessani äänestäväni Haavistoa. Olen kuulemma lesbo, kommari, syväitseväinen pelle, puunhalaaja, semmoinen joka haluan heittää suomen rahat mamuille ja afrikkaan...

Enpä usko että kumpikaan kannattajaporukka koostuu pelkästään fiksuista ihmisistä. Se vaan minkä puolen loka osuu itseeän riippuu tosiaan siitä mikä on oma mielipide suhteessa lähipiirin mielipiteisiin. Itse en kyllä anna typerien "kannattajien" mielipiteiden vaikuttaa äänestyspäätökseeni mihinkään suuntaan. Ei se ehdokkaiden vika ole jos tukijoinaan on myös käytöstavattomia kiusaajia.

Vierailija
26/43 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se näkyy vaalityössä ja lobbaamisessa, ollaan niin radikaaleja ja on kova tarve tehdä pesäero omiin vanhempiin. Ts. siihen hyvinvointiyhteiskunnan rakentaneeseen suureen ikäluokkaan, joka kehtaa viedä murot kolmekymppisten lastensa pöydästä.

Vierailija
27/43 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämä on niin yksi yhteen omien ajatusteni kanssa, että en voi kuin kompata täysillä:

En käsitä, miten tässä demokraattisessa yhteiskunnassa ihmiset ovat sitä mieltä, että Haavisto olisi demokraattisempi valinta, suvaitsevaisempi valinta ja moraalisempi valinta. Koen tällä hetkellä, että Haavisto on noista arvoista kaukana - tai oikeammin hänen kannattajansa ovat. En ymmärrä Haaviston persukosintaa ja lässytystä siitä, että persut ovat niin väärinymmärrettyjä ja meidän pitää ymmärtää heitä. Kuka persuja haukkui toiselle kierrokselle saakka? Kuka syytti rasismista ja ymmärtämättömyydestä? Miksi nyt kelpaa rasistin äänet, kun aiemmin ei? Koen, että Haavisto kalastaa ääniä eikä uskalla seistä topakasti minkään takana. Ei siis uskalla olla oma itsensä. JO se, että hän vihjailee olevansa demokraattinen valinta, on mielestäni törkeää. Mitä tapahtui sille fiksulle ja charmantille ekan kierroksen ehdokkaalle? Kusi nousi hattuun niin kuin kannattajillaankin.

Minä äänestän suvaitsevaisen Suomen puolesta. Haluan, että voin sanoa mielipiteeni ääneen ja perustella ne eikä kukaan hauku minua homofoobikoksi, rasistiksi, kapitalistiksi tai ökykuluttajaksi. Ylipäätään haukkuminen on rumaa. Äänestän siis miestä, joka ei ole väittänyt olevansa suvaitsevaisempi valinta mutta joka sitä selvästi on. Kerron suvaitsemattomalle ystäväpiirilleni ja Haaviston vankkumattomalle kannattajajoukolle, että äänestän Haavistoa. Ei tarvitse kuunnella loan heittoa. Olisi pitänyt tajuta, että persuloanheiton takana oli tämä sama joukko, joka nyt heittää lokaa Niinistön kannattajien niskaan. Olisiko aika opetella suvaitsevaisuutta ja oman ideologiansa takana pysymistä?

Vierailija
28/43 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoomuksen ehdokasta enkä varsinkaan Niinistöä.

Vierailija
29/43 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistaa läpi kuin päivä. Mutta hyvä yritys :).

Vierailija
30/43 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta presidentti lähinnä edustaa, vie ja näyttää arvojamme muualle. Ei mua häiritse talouselämän tuntemus, se on varmasti riittävää tällä tasolla ja onhan presidentillä omat neuvonantajansa.

Mä olen myös sitä mieltä että taloudenkasvuodotukset eivät ole inhimillisiä työntekijöille. Haavemaailmassani olisi myös lyhyemmät työpäivät, tai jopa viikot! Eihän Pekka noille asioille juuri mitään voi tehdä, mutta olisi se ainakin alku ja vahva mielenilmaus siitä mitä suomalaiset haluaa. En halua että Suomea johtaa piinkova bisnesmies, vaan mielummin pehmeitä arvoja kannattava ihminen. Pekka on sanonutkin, että hän ei aja Suomen talouskasvua vaan sen kustannuksella ihmisten hyvinvointia. Se on mulle kolmen lapsen äitinä iso asia. Jos voin vaikuttaa lasteni parempaan tulevaisuuteen äänestämällä, sen myös teen.

Ai niin, itse olemme hyvätuloisia joten tilanne on tällä hetkellä loistava. Mutta entäs kun jäämme eläkkeelle, joudumme hoitokotiin vaippoihin tuntemattomien pestäviksi ja lapsemme on näännyksissä työelämän oravanpyörässä. Ei kuulosta loistotulevaisuudelta.

Vierailija
31/43 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä äänestin Niinistöä ekalla kiekalla. Mun mies äänesti Haavistoa ekalla kiekalla.

Mun sisarukset äänesti Haavistoa ekalla kiekalla.

Mun mieli on myös muuttunut. Äänestän Haavistoa!!

Vierailija
32/43 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mielenkiintoinen termi Haaviston suusta, koska Vihreät ovat kaikista suvaitsemattomin puolue.

Muistatteko vielä, kuinka vihreillä meni pupu pöksyyn Perussuomalaisten eduskuntavaalivoitosta ja persujen äänestäjiä pidettiin suunnilleen henkisesti vajaina neanderthalilaisina??? Kuinka DEMOKRATIA kärsi, kun vihreiden kannalta väärä jengi voitti vaalit.

Eli demokratia tarkoittaa vihreille sitä, että heidän idealogiansa on voitolla. Aina kun se ei ole, demokratia on suunnattomassa vaarassa, kun väärässä olevat, tyhmät ja yksinkertaiset ihmiset ovat tehneet valintansa....

Vierailija
33/43 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pyhä turvallinen ja pehmeä pekka. Jep. Ja minulla on hyvä olla ja olen osaltani pelastanut maailmaa. Lukekaa tämä. <a href="http://suomenkuvalehti.fi/blogit/megafoni/somen-presidentti-pekka-haavi…" alt="http://suomenkuvalehti.fi/blogit/megafoni/somen-presidentti-pekka-haavi…">http://suomenkuvalehti.fi/blogit/megafoni/somen-presidentti-pekka-haavi…;

Jokaisen Haavisto-uskovaisen on ihan hyvä lukaista tuo blogin teksti...

Vierailija
34/43 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on vihreiden ongelma muutenkin: ovat kaikista fanaattisinta ja suvaitsematonta porukkaa, koska HE ja VAIN he ovat aina ja oikeassa, kaikki muut ihmiset ovat A.) suvaitsemattomia B.) luontoa vastaan C.) huonoja ihmisiä ylipäätään. Ja tosiaan vielä tekopyhiä kaiken lisäksi, koska yrittävät kampittaa Niinistöä todella mauttomilla pilakuvilla

Kuten on tuo tekstikin. Toki tuollaisiakin Vihreitä varmasti on, ja voivat olla joskus äänekkäitä, mutta enemmistö ei ole tuollaisia. Haaviston kannattajia ei lisäksi voi samaistaa Vihreisiin, koska häntä kannattaa huomattavasti suurempi joukko ihmisiä kuin Vihreää puoluetta tai aatetta. Itsekin olen sos. dem. ja Haaviston kannattaja.

Ne pilakuvat taas ovat tainneet lähinnä pilkata Haavistoa itseään ja hänen homouttaan. Niissähän on niitä juttuja joissa mies suihkussa pyytää taivaalta jotain merkkiä kumpaa äänestää, ja sitten kun hän kumartuu ottamaan saippuan maasta niin vesihana menee anukseen, ja sitten hän tietää että KAKKONEN se on ;) Ei kai niissä Haaviston virallisissa tukisarjakuvissa ainakaan Niinistöä pilkata, en ole nähnyt ainakaan? Se on sitten eri mitä jotkut ihan riippumattomat olevinaan Haaviston tueksi piirtelee, sille ei Haaviston organisaatio voi mitään.

Vierailija
35/43 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vannoin äänestäväni Niinistöä jos Soini olisi ollut toisella kierroksella. Nyt kuitenkin saatoin vaihtaa ehdokasta vieläkin parempaan. Siis Haavistoon.

Vierailija
36/43 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavisto puhuu mitä puhuu, tilanteen mukaan, eikä mielestäni ole oikeastaan mitään mieltä, eli on siis mielestäni "kaikkien kaveri".

Jos en äänestä Haavistoa olen suvaitsematon. Varmaan olenkin joo, mutta en minä ole ääneen huudellut mielipiteitäni. Se kun aina nähty että suvaitsevaisimmat ovat lopulta niitä kaikkein suvaitsemattomampia, ja minulla on oikeus äänestää ketä haluan.

Niinistö on vakuuttavampi ja mielestäni on koko esillä olonsa ajan ollut aika samanlainen, välillä äreä ja juro, ja välillä yllättääkin olemalla jopa lämmin. Hän ei korosta itseään, vaan pitää sen oman linjansa. Ei aina tarvitse esittää mukaavaa ja hyvän tuulista, kun ei kukaan sellainen jatkuvasti ole.

On antanut sen mitä on luvannut hyväntekeväisyyteen, ja iso plussa oli se että hänen aloitteestaan myös kansanedustajat säästävät.

Näistä syistä minä äänestän Niinistöä, pidän häntä parempana ehdokkaana.

Vierailija
37/43 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinistö korostaa kokemustaan perinteisen politiikan saralla ja kontaktejaan ylimmällä tasolla.

Pekka Haavisto edustaa politiikan teossa uutta sukupolvea, joka uskoo suoraan demokratiaan ja välittömään vaikuttamiseen. Kaikenlainen kansalaisliikehdintä on hänelle tuttua ja ongelmat pyritään ratkomaan siellä, missä ne esiintyvät. Sosiaalinen media on paitsi vaalityökalu myös väline käytännön politiikan tekemisessä.

Haavisto korostaa kansainvälisen kokemuksensa ohella heikkojen ja syrjäytyneiden asiaa, johon hän on törmännyt vaalikentällä kiertäessään.

Aiheesta aiemmin

Mikä erottaa ehdokkaat?

24.1.2012 11.26

Ehdokkaiden ero näkyy myös heidän aiemmissa kansainvälisissä tehtävissään. Siinä missä Niinistö on hankkinut kokemuksensa Euroopan keskuspankin yläkerroksessa ja eduskunnan puhemiehenä, on Haavisto työskennellyt suoraan kriisipesäkkeissä eri puolilla maailmaa.

Siitä, kummalla tavalla hankittu kokemus auttaa enemmän presidentin tehtävien hoidossa, en ole ihan varma. Haaviston tapaa kuitenkin arvostan enemmän.

Vierailija
38/43 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän meillä on onneksi kaksi ihan hyvää vaihtoehtoa - saamme joka tapauksessa jonkun muun kuin vasuri/demaripresidentin.

MUTTA:

Molemmat ovat ihan fiksuja miehiä - Niinistö vain fiksumpi. Niinistön asiantuntemus on Haavistoon verrattuna selkeästi pari astetta korkeammalla ja ennen kaikkea laajemmalla tasolla. Tokihan pressan valta on esim. talousasioissa rajallinen, mutta olisi niissäkin hyvä asiantuntija olla toisin kuin Haavisto. Ei minulla ole mitään Haavistoa vastaan - tällä kerralla vain Niinistö on yksiselitteisesti parempi ehdokas. Ja jos Haavisto on niin hyvä kuin hän nyt heränneet kannattajansa sanovat, niin ei muuta kuin kuuden vuoden päästä uudestaan. Tässä on hyvin seuraavat kuusi vuotta antaa näyttöjä pätevyydestään, joka on nyt vielä hieman ohut.

Vierailija
39/43 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on todella hyvä esimerkki siitä, miten yhteiskunnan hyvinvointi ei ole juurikaan liitoksissa siihen, miten hyvin markkinatalous pyörii. Tuota ajatusta pitäisi miettiä, että tuollaisi yrityksiäkö me haluamme vai sellaisia, joissa kunnioitetaan työntekijää ja maksimoidaan voittoa ihan vähän vähemmän (Haaviston degrowth-ajattelu)?

Saulin ja Kokoomuksen perusoletus on, että kunhan talouskasvua saadaan aikaan, siitä seuraa automaattisesti hyvinvointia kansalle. Ihmetyttää, että eikö ihmiset nyt ole vieläkään huomanneet että aina kovakaan talouskasvu ei tosiaan hyödytä kaikkia kansanryhmiä, ellei kasvun hedelmiä jaeta oikeudenmukaisesti, ja jos kasvu saadaan liian kovalla hinnalla (esim. yrityksen tulos hyvä koska aina heti kun vähänkin on hiljaista potkitaan porukkaa ulos ja sitten taas palkataan kun tarvitaan, tai työntekijät kiristetään liian tiukoille töissä).

AINA.

Katsokaa tilastoja.

Vierailija
40/43 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pyhä turvallinen ja pehmeä pekka. Jep. Ja minulla on hyvä olla ja olen osaltani pelastanut maailmaa.

Lukekaa tämä.

&lt;a href="<a href="http://suomenkuvalehti.fi/blogit/megafoni/somen-presidentti-pekka-haavi…" alt="http://suomenkuvalehti.fi/blogit/megafoni/somen-presidentti-pekka-haavi…">http://suomenkuvalehti.fi/blogit/megafoni/somen-presidentti-pekka-haavi…;" alt="<a href="http://suomenkuvalehti.fi/blogit/megafoni/somen-presidentti-pekka-haavi…" alt="http://suomenkuvalehti.fi/blogit/megafoni/somen-presidentti-pekka-haavi…">http://suomenkuvalehti.fi/blogit/megafoni/somen-presidentti-pekka-haavi…;"&gt;<a href="http://suomenkuvalehti.fi/blogit/megafoni/somen-presidentti-pekka-haavi…;" alt="http://suomenkuvalehti.fi/blogit/megafoni/somen-presidentti-pekka-haavi…;">http://suomenkuvalehti.fi/blogit/megafoni/somen-presidentti-pekka-haavi…;

Tämähän on vihreiden ongelma muutenkin: ovat kaikista fanaattisinta ja suvaitsematonta porukkaa, koska HE ja VAIN he ovat aina ja oikeassa, kaikki muut ihmiset ovat A.) suvaitsemattomia B.) luontoa vastaan C.) huonoja ihmisiä ylipäätään.

Ja tosiaan vielä tekopyhiä kaiken lisäksi, koska yrittävät kampittaa Niinistöä todella mauttomilla pilakuvilla

heh, ja toi kirjottaja ei sitten ollut itse yhtään fanaattineN?

Sinut on yhtä helppo vetää tuon kirjoittajan taakse, kun haaviston kannattaja Haaviston taakse.

get the point