Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jee, kuulun edistykselliseen sukuun, kun äitini 61v. ja mummoni 84 v.

Vierailija
02.02.2012 |

äänestävät molemmat Haavistoa :)

Kun täällä parjattiin, että tuon ikäluokan keskuudessa Haaviston kannatus hyvin vähäistä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiksu ja filmaattinen :) hyvä kasvuympäristö.

tai no filmaattisuudesta en tiedä...

Vierailija
2/17 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen edistyksellinen uskovainen, koska äänestin Haavistoa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman vuoden kuluttua toi voi jo hävettää, naisilta tosin en muuta uskalla odottaakaan

Vierailija
4/17 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voi ymmärtää, että joku voi äänestää miestä, joka ihan tosissaan sanoo, että talouskasvua ei tarvita ja voidaan elää velaksi. Siis ihan tosissa???!!! Ilmeisesti pidätte Kreikan mallia esimerkillisenä..

Vierailija
5/17 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun vanhemmat 65 v. ja 67 v. äänestävät Haavistoa. Eivät ole koskaan olleet mitenkään vanhoillisia tai uskonnollisiakaan eikä mitään esim. homoutta vastaan. Oikeistolaisia vastaan niillä sen sijaan on paljonkin vaikka itse ovatkin onnistuneet työllä ihan hyvän elintason rakentamaan köyhistä alkulähtökohdista, joten Niinistö ei ole niiden valinta sitten millään.

Vierailija
6/17 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun vanhemmat 65 v. ja 67 v. äänestävät Haavistoa. Eivät ole koskaan olleet mitenkään vanhoillisia tai uskonnollisiakaan eikä mitään esim. homoutta vastaan. Oikeistolaisia vastaan niillä sen sijaan on paljonkin vaikka itse ovatkin onnistuneet työllä ihan hyvän elintason rakentamaan köyhistä alkulähtökohdista, joten Niinistö ei ole niiden valinta sitten millään.

Vierailija
7/17 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavistoa äänestävät omatkin vanhempani.

Köyhistä lähtökohdista lähtivät, hankkivat hyvän koulutuksen ja ammatit ja ovat nyt hyvinkin varakkaista, mutta silti muistavat mistä ovat kotoisin. Porvareita eivät ole äänestäneet koskaan, eikä olla tietääkseni kukaan meistä neljästä lapsestakaan.

Vierailija
8/17 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se haavisto nyt muotia

2000-luvun vastine 70-luvun oransseille seinätapeteille

Vierailija
9/17 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voi ymmärtää, että joku voi äänestää miestä, joka ihan tosissaan sanoo, että talouskasvua ei tarvita ja voidaan elää velaksi. Siis ihan tosissa???!!! Ilmeisesti pidätte Kreikan mallia esimerkillisenä..

on kyllä taas ymmärretty aivan väärin. Haaviston mielestä talouskasvu on hyvä, mutta vain KUN se saavutetaan sosiaalisesti ja ekologisesti kestävästi. Eli otetaan huomioon myös työntekijöiden ja luonnon kantokyky ja hyvinvointi.

Velasta taas, Haavisto kannattaa Keynesiläistä klassista näkemystä että hyvänä aikana laitetaan rahaa sukanvarteen ja huonona sitten loivennetaan pudotusta käyttämällä sitä sieltä. Jos on tehty jo se virhe ettei rahaa ole hyvänä aikana säästetty niin maltillinen velanotto on ihan ok, kunhan sitten heti suhdanteiden parantuessa se velka maksetaan pois eikä eletä jatkuvasti velaksi hyvänäkin aikana mitä monessa maassa on tehty valitettavasti - hyvänä aikana on paisuteltu elintasokuplaa velkarahalla eikä todellakaan tajuttu että suhdanteet vaihtelee aina ja pitäisi varautua huonoon aikaan.

Vierailija
10/17 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme isovanhempaa, kaikki yli 80-vuotiaita ja äänestää HAavistoa.

Isoisälle tosin oli kova pala ja meinasi jo jättää äänestämättä, ihan sen homojutun takia, mutta juteltiin ja nyt ymmärtää vähän naitä "nykyajan kotkotuksia"....

Vierailija
11/17 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muukin on opiskellut yhteiskuntatieteitä ;) Komppi!

on kyllä taas ymmärretty aivan väärin. Haaviston mielestä talouskasvu on hyvä, mutta vain KUN se saavutetaan sosiaalisesti ja ekologisesti kestävästi. Eli otetaan huomioon myös työntekijöiden ja luonnon kantokyky ja hyvinvointi.

Velasta taas, Haavisto kannattaa Keynesiläistä klassista näkemystä että hyvänä aikana laitetaan rahaa sukanvarteen ja huonona sitten loivennetaan pudotusta käyttämällä sitä sieltä. Jos on tehty jo se virhe ettei rahaa ole hyvänä aikana säästetty niin maltillinen velanotto on ihan ok, kunhan sitten heti suhdanteiden parantuessa se velka maksetaan pois eikä eletä jatkuvasti velaksi hyvänäkin aikana mitä monessa maassa on tehty valitettavasti - hyvänä aikana on paisuteltu elintasokuplaa velkarahalla eikä todellakaan tajuttu että suhdanteet vaihtelee aina ja pitäisi varautua huonoon aikaan.

Vierailija
12/17 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(äiti tappais jos tietäisi että sanon vanhus) ovat haavistolaisia.

Vierailija
13/17 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näissä Haavisto-Niinistö keskusteluissa on se, ettei suurin osa keskustelijoista ymmärrä tasan yhtään siitä, mistä puhuu. Talouskasvu ja velanotto ja Kreikka, kaikki suloisesti sikin sokin. Vaikeita asioita, myönnän, mutta kamalan jyrkkiä mielipiteitä en uskaltaisi ilmoille huudella, jos en asiasta kovinkaan paljon tietäisi.

Talousasiat eivät ole todellakaan yksinkertaistettavissa muutamaan lauseeseen.

Vierailija
14/17 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelijoille Niinistö = Suomi taloudelliseen nousuun

Kansantaloustieteestä väitelleenä ihmetyttää kovin ns. kansanmiehen tietämys taloudesta

Vierailija
15/17 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinistövastaisuudessa on kyse herravihasta.

Oikeistolaiset on leimattu ansiotta sydämettömiksi rahan ja vallan tavoittelijoksi.

Ei ymmärretä, että hyvinvointia ja palveluja ei voi olla, ellei jostain sitä rahaa tulekin.

En ymmärrä, miten Haavisto kehtaa arvostella Niinistöä laman hoidosta, kun hän itse istui samaan aikaan ministerinä samassa hallituksessa. Ihmetyttää, miten moinen kaksinaamaisuus menee kehenkään läpi...

Vierailija
16/17 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtiin virheitä ja niitä ei saa toistaa. N puolestaan sanoi, että jos noita -90 luvun leikkauksia jne ei olisi tehty Suomesta olsi käynyt kuin Kreikalle.

Vierailija
17/17 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelijoille Niinistö = Suomi taloudelliseen nousuun

Kansantaloustieteestä väitelleenä ihmetyttää kovin ns. kansanmiehen tietämys taloudesta

myös yhteiskuntatieteilijänä. Ja vieläpä se että kun joku vaivautuu selittämään asioita auki ihmisille joilla ei ole riittävää pohjatietämystä muodostaa tiedon pohjalta näkemystä, niin sitä ei edes lopulta noteerata - ei siis väitetä vastaan asiaperustein esimerkiksi - mutta jatketaan niiden vanhojen mantrojen toistamista; mantrojen, jotka usein perustuvat klassisiin loogisiin päättelyvirheisiin kuten olkinukkien kasaamiseen ehdokkaan väitteistä tai pelkkiin menneisyydessä opittuihin ennakkokäsityksiin.