Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 25 vuotias mielestäsi tyttö vai nainen?

Vierailija
18.08.2012 |

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun vanhemman ihmisen mielestä ihan tyttö.

Minua tytötellään välillä vieläkin, vaikka olen yli 30:D

Vierailija
2/56 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 27v mies ja en tiedä enää itsestäni. Mutta mielestäni 25v saa olla mitä haluaa. Alle 35-vuotias on nuori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä tuo on se ikä jossa aikuistutaan eli eka vuosi oikeana aikuisena. miehillä ja naisilla.

Olen 25-vuotias eikä tunnu sen erilaisemmalta kuin 24-vuotiaanakaan. Tai 23-vuotiaana...

Vierailija
4/56 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kutsuisin tytöksi. Itse olen 28-vuotias ja tunnen itseni enemmän pojaksi kuin mieheksi. Kuulostaa omaan korvaan kummalliselta, jos joku kutsuu mieheksi.

Minä en ihan ymmärrä tätä ajattelutapaa, että ihminen on niin paljon parempi, jos hän on mies/nainen eikä poika/tyttö. 16-vuotias sukulaistyttö kutsuu samanikäistä poikaystäväänsä mieheksi. "Mun mies", sanoo hän. Naiset/tytöt korostavat kovaan ääneen kuinka miehen pitää olla mies isolla M:llä. Miehinen mies eikä mikään poika.

Minä taas mieluummin ottaisin tyttömäisen tytön enkä naista, jolla on tarve korostaa olevansa aikuinen nainen eikä mikään tyttönen.

Vierailija
5/56 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitsytkin vielä ja tosi lapsellinen.

Vierailija
6/56 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kysymys.

Ja on todella säälittävää, jos 28-vuotias mies kutsuu itseään pojaksi. Yöks!

Vierailija
7/56 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varhaiskeski-ikäinen ois kuvaava sana.

Vierailija
8/56 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ole alkuperäisen viestin postaaja, mutta pitää kyllä silti suuresti ihmetellä, mikä siinä on säälittävää ja yököttävää? Lähinnä oma viestisi vaikuttaa pahaisen teinitytön tuotokselta yököttelyineen ja kapeakatseisine käsityksineen siitä mitä ihmisen tulee olla tietyssä iässä. Siispä kutsun sinua tyttöseksi.

Vierailija
9/56 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkeästi mies. Henkisesti tietty voi olla jäänyt lapsen tasolle, onhan noita ostarin pubit täynnä. Mutta 28-vuotias on aikuinen mies.

En nyt ole alkuperäisen viestin postaaja, mutta pitää kyllä silti suuresti ihmetellä, mikä siinä on säälittävää ja yököttävää? Lähinnä oma viestisi vaikuttaa pahaisen teinitytön tuotokselta yököttelyineen ja kapeakatseisine käsityksineen siitä mitä ihmisen tulee olla tietyssä iässä. Siispä kutsun sinua tyttöseksi.

Vierailija
10/56 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

25veenä olin kahden lapsen äiti.

Vuotta myöhemmin myös työssä, jossa autan ihmisiä talous-, päihde- ja perhehuolissa.

Kai täytyy näin jälkeen päin ajatella, että olin tuolloin kumminkin ihan nainen, aikuinen ihminen siis. En kai muuten olisi selvinnyt siitä kaikesta vastuusta.

Vierailija
11/56 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinenkin postaaja tässä nyt vastaa:

Olet ainut ihminen, joka on yökötellyt asiaa. Ketään normaalia, stabiilia ihmistä ei tosielämässä yökötä tai säälitä miehet, jotka ovat jotain muuta kuin niitä perinteisiä miehekkään miehekkäitä tosiäijiä. Päinvastoin, poikamainen olemus on ollut se, jolla seuraa olen ihan hyvin saanut. Tästä on siis muutama tyttö/nainen kehaissut suoraan. Kuulemma miehisyyttään korostavat tosimiehet ovat joidenkin mielestä niitä säälittäviä.

Vierailija
12/56 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIEHISTÄ mutta sinähän juuri viestissäsi totesit ettet ole mies vaan poika, sinusta kuulostaa oudolle jos sinua sanotaan mieheksi. Sellaiset ovat yökköjä aika monen normaalin naisen mielestä. Poikamaiset, charmikkaat miehet eivät ole, he ovat söpöjä mutta he tietävätkin olevansa miehiä.

Alkuperäinenkin postaaja tässä nyt vastaa:

Olet ainut ihminen, joka on yökötellyt asiaa. Ketään normaalia, stabiilia ihmistä ei tosielämässä yökötä tai säälitä miehet, jotka ovat jotain muuta kuin niitä perinteisiä miehekkään miehekkäitä tosiäijiä. Päinvastoin, poikamainen olemus on ollut se, jolla seuraa olen ihan hyvin saanut. Tästä on siis muutama tyttö/nainen kehaissut suoraan. Kuulemma miehisyyttään korostavat tosimiehet ovat joidenkin mielestä niitä säälittäviä.

Vierailija
13/56 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se vähän epämiehekästä, sillä 28-vuotias mies on

selkeästi mies. Henkisesti tietty voi olla jäänyt lapsen tasolle, onhan noita ostarin pubit täynnä. Mutta 28-vuotias on aikuinen mies.

Alkuperäinen postaaja tässä taas:

Minulla ei ole tarvetta olla tai todistella kenellekään olevani stereotypinen miehinen mies. Mieshän minä olen ja jos joku minua sellaiseksi kutsuu, en minä siitä pahastu tai lähde asiaa sen kummemmin oikomaan. Ja mies minä olen siltikin vaikka olisikin jonkun mielestä epämiehekäs. Sama se, sillä minulla tuskin olisikaan mitään yhteistä tytön kanssa, joka etsii perinteistä tosiäijää.

Asialla ei sinänsä ole mitään tekemistä sen kanssa, että olisin henkisesti teinipojan tasolla. Minä en vain koe, että minulla olisi mitään yhteistä ikäisteni "miesten" kanssa. Minusta he vaikuttavat minua vanhemmilta, aikuisemmilta ja miehekkäämmiltä. Tunnen itseni nuorekkaammaksi, vaikka olenkin ihan itsenäinen ja vastuuntuntoinen aikuinen ihminen. Luultavasti ymmärsit väärin sävyn, kun sanoin olevani poikamainen.

Vierailija
14/56 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sulje mieheyttä pois joten ole ylpeästi vaan aikuinen mies :)

No onhan se vähän epämiehekästä, sillä 28-vuotias mies on

Alkuperäinen postaaja tässä taas:

Minulla ei ole tarvetta olla tai todistella kenellekään olevani stereotypinen miehinen mies. Mieshän minä olen ja jos joku minua sellaiseksi kutsuu, en minä siitä pahastu tai lähde asiaa sen kummemmin oikomaan. Ja mies minä olen siltikin vaikka olisikin jonkun mielestä epämiehekäs. Sama se, sillä minulla tuskin olisikaan mitään yhteistä tytön kanssa, joka etsii perinteistä tosiäijää.

Asialla ei sinänsä ole mitään tekemistä sen kanssa, että olisin henkisesti teinipojan tasolla. Minä en vain koe, että minulla olisi mitään yhteistä ikäisteni "miesten" kanssa. Minusta he vaikuttavat minua vanhemmilta, aikuisemmilta ja miehekkäämmiltä. Tunnen itseni nuorekkaammaksi, vaikka olenkin ihan itsenäinen ja vastuuntuntoinen aikuinen ihminen. Luultavasti ymmärsit väärin sävyn, kun sanoin olevani poikamainen.

Vierailija
15/56 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIEHISTÄ mutta sinähän juuri viestissäsi totesit ettet ole mies vaan poika.

Ei, vaan sanoin tuntevani itseni pojaksi. Täysin eri asia, jos kuvittelisin olevani poika. Olen poikamainen aikuinen mies.

Sellaiset ovat yökköjä aika monen normaalin naisen mielestä. Poikamaiset, charmikkaat miehet eivät ole, he ovat söpöjä mutta he tietävätkin olevansa miehiä.

Juuri sanoin, että poikamaisuus on ollut piirre kauniimman sukupuolen mieleen.

Vierailija
16/56 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotias ihminen on nainen tai mies, ei enää poika tai tyttö, aina ja kaikissa tapauksissa. Toki silloin tällöin voi leikkisesti puhutella pojaksi tai tytöksi, mutta se ei muuta sitä, että kyseessä on nainen tai mies.

Aikuinen ihminen on aikuinen ihminen, vaikka voissa paistaisi. Toki 25-vuotias on nuorempi kuin jotkut muut aikuiset eikä elämänkokemusta ole niin paljon kuin 50-vuotiaalla. KUitenkin 80-vuotiaan perspektiivistä 50-vuotias on nuorempi eikä elämänkokemusta ole niin paljon. Harvalle silti tulisi mieleen väittää viiiskymppistä tytöksi/pojaksi, koska on olemassa vanhempia ja kokeneempia ihmisiä.

Poikamaisuus/tyttömäisyys taas on ihan eri asia kuin poikuus/tyttöys. Kuten jo sanat itse kertovat, kyseessä on pojankaltaisuus tai tytönkaltaisuus. Tytöt voivat olla poikamaisia. Naiset voivat olla poikamaisia. Pojat voivat olla poikamaisia. Miehet voivat olla poikamaisia. Se ei suinkaan tarkoita, että kaikki edellä mainitut olisivat poikia tai voisivat vakavissaan nimittää itseään pojiksi. Ei nuorekkuuskaan tee 68-vuotiaasti varsinaisesti nuorta.

28-vuotiaaseen mieheen, joka sanoo olevansa poika, koska on poikamainen, suhtautuisin samalla tavalla kuin 72-vuotiaaseen mieheen, joka sanoo olevansa nuori, koska on nuorekas. Humoristisena heittona ihan hauska, mutta jos puhuja on vakavissaan, itsetuntemus ja todellisuudentaju ovat ehkä hieman hukassa.

Vierailija
17/56 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin ollaan naisia ja miehiä eikä mitään tyttöjä ja poikia enää. Pitää uskaltaa olla aikuinen eikä wannabe-teini.

25-vuotias ihminen on nainen tai mies, ei enää poika tai tyttö, aina ja kaikissa tapauksissa. Toki silloin tällöin voi leikkisesti puhutella pojaksi tai tytöksi, mutta se ei muuta sitä, että kyseessä on nainen tai mies.

Aikuinen ihminen on aikuinen ihminen, vaikka voissa paistaisi. Toki 25-vuotias on nuorempi kuin jotkut muut aikuiset eikä elämänkokemusta ole niin paljon kuin 50-vuotiaalla. KUitenkin 80-vuotiaan perspektiivistä 50-vuotias on nuorempi eikä elämänkokemusta ole niin paljon. Harvalle silti tulisi mieleen väittää viiiskymppistä tytöksi/pojaksi, koska on olemassa vanhempia ja kokeneempia ihmisiä.

Poikamaisuus/tyttömäisyys taas on ihan eri asia kuin poikuus/tyttöys. Kuten jo sanat itse kertovat, kyseessä on pojankaltaisuus tai tytönkaltaisuus. Tytöt voivat olla poikamaisia. Naiset voivat olla poikamaisia. Pojat voivat olla poikamaisia. Miehet voivat olla poikamaisia. Se ei suinkaan tarkoita, että kaikki edellä mainitut olisivat poikia tai voisivat vakavissaan nimittää itseään pojiksi. Ei nuorekkuuskaan tee 68-vuotiaasti varsinaisesti nuorta.

28-vuotiaaseen mieheen, joka sanoo olevansa poika, koska on poikamainen, suhtautuisin samalla tavalla kuin 72-vuotiaaseen mieheen, joka sanoo olevansa nuori, koska on nuorekas. Humoristisena heittona ihan hauska, mutta jos puhuja on vakavissaan, itsetuntemus ja todellisuudentaju ovat ehkä hieman hukassa.

Vierailija
18/56 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan naimisissa olevana lapsen äitinä halua kuulla vauva kainalossa tytöttelyä.Se on jotenkin alentavaa kuitenkin jo aikuisena.Aina on vanhempia ihmisiä,mutta kukaan enää 50v.tytöttele tai pojittele jos itse on esim.80v.Jotenkin hullua tuo tytöttely/pojittelu kun ollaan sitten 25v. tai 50v.Koska sitten ollaan aikuisia?Kukaanhan ei halua olla nuori,keski ikänen saati vanha.Lehdestä myös huvittaa luke 25v.tytöstä tai 17v. miehestä..Kyllä 25v. on ihan aikuinen vähemmällä elämänkokemuksella toki!Terv.aikoja sitten tuon iän ohittanut.

Vierailija
19/56 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan naimisissa olevana lapsen äitinä halua kuulla vauva kainalossa tytöttelyä.

Minusta on myös hassua, että jotkut, etenkin naiset, kytkevät aikuisuuden lapsensaantiin ja parisuhteeseen/avioliittoon. (Vaikka tämä lainaamani postaaja ei tainnut sitä tarkoittaa.) Yleensä kun näissä "onko 20-vuotias aikuinen" ja muissa vastaavisissa ketjuissa pari ensimmäistä vastaajaa kertoo, että kyllä he ainakin olivat jo aikuisia kun oli jo pari lasta ja avioliitto.

Minusta se on hölmöä. 16-vuotiaana pääsee naimisiin ja äidiksi voi tulla jo 12-13-vuotiaana. Ei se silti tee aikuiseksi. Samoin vanhemmuuden kasvattava vaikutus on minusta syvästi liioiteltua. Hölmöt ja laspelliset ihmiset ovat yleensä hölmöjä ja lapsellisia lastensaannin jälkeenkin. Fiksut ja kypsät taas pysyvät yleensä fiksuina ja kypsinä, vaikka eivät koskaan saisi lapsia.

Ihan näin ohiksena puran tässä ärtymystäni. ;)

Vierailija
20/56 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita vastauksia lukematta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan