Miksi kuljet paksuissa talvivaatteissa ostoskeskuksessa?
Kommentit (44)
jos olisitte tunnin takki päällä? Miksei sitten ostarissa, jossa on vähintään 25 astetta lämmintä.
koska etenkin talvella takin alla saatta olla niin kulahtaneet vaatteet, etten halua esitellä niitä.
Ja muutenkin ihmiset tuijottavat kuin lehmä uutta porttia kun kulkee ilman takkia kaupassa. En tajua, mikä siinä on niin omituista, mutta pitkiä katseita ainakin saa osakseen. ei saisi poiketa massasta mitenkään.
koska etenkin talvella takin alla saatta olla niin kulahtaneet vaatteet, etten halua esitellä niitä.
Ja muutenkin ihmiset tuijottavat kuin lehmä uutta porttia kun kulkee ilman takkia kaupassa. En tajua, mikä siinä on niin omituista, mutta pitkiä katseita ainakin saa osakseen. ei saisi poiketa massasta mitenkään.
mitä en kaipaa - tuijotus!
jos olisitte tunnin takki päällä? Miksei sitten ostarissa, jossa on vähintään 25 astetta lämmintä.
En nyt jaksa kokeilla, mutta ei mun tule kotona kuuma. Täällä nyt en vaan yleensä pidä takkia, koska se on helppo jättää eteiseen. Mutta kyllä mä yksikin päivä istuin töissä untuvatakki päällä puoli tuntia, kun piti lähteä käymään jossain, sitten puhelin soi ja jäin sitten jumittamaan ja tekemään töitä. Mutten jaksanut takkia riisua, eikä tullut liian kuuma.
Jos on hyväkuntoinen ja hoitaa ostoksensa reippaasti, niin ei kyllä hiki ehdi pahemmin valua.
sulautuisin paremmin joukkoon. Ei täällä Turun ostareilla talviaikaan pyöri alasti kuin teinitytöt. Pojilla sitten taasen on talven kestävät varusteet kesälläkin.
Mä jätän aina ulkovaatteet autoon : )
Ja yleensä käyntini ovat niin pikaisia että hiki ei ehdi valua.
En pukeudu erikseeen kun menen vaikka Selloon ostamaan jotain töistä tullessani.
luoda uuden av-säännön: Käy aina ensin vaihtamassa kotona päällesi kevyempi takki, ennenkuin käyt kaupoilla.
Et saa siis lähteä kauppakeskukseen, jos olet tulossa suoraan töistä tai jos olet tulossa leikkipuistosta, ellet voi jättää takkiasi autoon tai ellei palvelijasi ole mukana.
takin autoon ja juoksen nopsaan sisälle sen max 30s matkan ulkona. Koskaan en ole paleltunut en edes 20 asteen pakkasella.
Käyn mm. Jumbossa aika usein ( olen aina takki päällä ) ja siellä mm. venäläiset ( asuvat varmaan flamingon hotellissa ) kulkevat ilman takkeja - ja myös muut maahanmuuttajat ovat usein ilman päällysvaatteita, koska ovat menneet sinne kuluttamaan aikaa, eivät hoitamaan asioita, kuten esim. minä.
Sit aina joskus näkee niitä rakennekynsinaisia, jotka tuhdissa meikissä ja euron pimppavaatteissaan pasteeraavat käytävillä ylväinä - ja ovat laittaneet tietenkin myös pienokaisilleen" vähän parempaa päälle" ( lakkatakki tms ) kun on lähdetty oikein Kauppakeskukseen...
Hohhoijaa.
Joskus otan lapseni kauppakeskukseen mukaan ja ruokakaupan lisäksi voidaan käydä esim. irjakaupassa ja jätskillä - ja aapee, älä nyt sekoo, mutta: toppapuvut riisutaan vain jäätelön syömisen ajaksi!!!
Siis tuo kaikki vain silloin, kun palvelijallamme on vapaapäivä ( mikä on harvoin, koska palvelijat eivät tarvitse vapaata ) - koska muuten hän hoitaa Jumbossa juoksemiset yms juoksevat asiat.
eikä siellä tarkene sillä ohuemmalla takilla? Pitääkö laittaa palvelija asioille? Entä jos tekee mieli mennä kaupoille?
luoda uuden av-säännön: Käy aina ensin vaihtamassa kotona päällesi kevyempi takki, ennenkuin käyt kaupoilla.
Et saa siis lähteä kauppakeskukseen, jos olet tulossa suoraan töistä tai jos olet tulossa leikkipuistosta, ellet voi jättää takkiasi autoon tai ellei palvelijasi ole mukana.
hankalasti kädessä enkä myöskään ottaa mitään jättikassia johon paksu talvitakki mahtuisi hyvin.
Ei tule hiki jos ei ole kauhea tungos tai kauhea kiire.
kun en halua kantaa vaatteita kädessäni mutta suurin syy on se et mun mielestä on moukkamaista riisua ulkovaatteita kaupassa.Ostoskeskus on kauppa.
eikä siellä tarkene sillä ohuemmalla takilla? Pitääkö laittaa palvelija asioille? Entä jos tekee mieli mennä kaupoille?
Pitää muistaa, että first things first. Tärkeintä on, että kauppakeskuksessa ei ole liian paksu toppatäkki. Paleleminen on vasta toissijaista. Kuten varmasti tiedät: mitä ei tekisi kauneuden eteen?
Pukeudun kevyesti shoppailureissulle, esim. legginsit ja ohuempi takki, esim. villakangastakki jossa ei ole vanuvuorta. Niillä ei tule hiki. Ei normi ulkoiluvaatteissa voi shoppailla, jo sovittaminenkin on hankalaa.
ne ovat väärissä paikoissa. Eräässä ostarissa missä minä käyn lokerot ovat aivan toisessa päässä kuin sisäänkäynnit. Ruokakaupan yhteydessä. Ei siinä ole ajateltu niitä kuumaverisiä ollenkaan.