Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi moni nainen pitää pitkiä hiuksia,

Vierailija
02.07.2012 |

vaikka lyhyt malli sopisi paljon paremmin? Monella on lisäksi hamppuuntuneet ja siivottomat tai ohuet hiukset, jotka nuolevat päänahkaa. Osalla naisista on kauniit ja sirot kasvot, jotka tulisivat upeasti esiin lyhyen hiusmallin kanssa.

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi lyhyt tukka, joutuisi käymään vähän väliä kampaajalla, joka voisi huonona päivänä pilata tukkani. Ja rahaa palaisi.

Vierailija
62/100 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyitä hiuksia. Heitä ei määrittele miesten ihanteet ja seksiobjektina oleminen, vaan vapaus määrittää omaa itseään, vaihtelunhalukkuus (hiukset voi aina kasvattaa takaisin). Lyhyillä hiuksilla erottuu massasta. Fiskut ja koulutetut miehet taitavat enemmänkin antaa arvoa lyhythiuksisille naisille ja persoonan vapaalle ilmentymiselle, toisin kuin amisjätkät, joilla barbie-ihanne on jäänyt kytemään päälle.

Täyttä asiaa! :)

Tämä on t

seitsemällä naisella kymmenestä on ne lyhyet? Muodista vapauden, massasta erottumisen ja vaihtelunhalun vuoksi pidän pitkiä hiuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyitä hiuksia. Heitä ei määrittele miesten ihanteet ja seksiobjektina oleminen, vaan vapaus määrittää omaa itseään, vaihtelunhalukkuus (hiukset voi aina kasvattaa takaisin). Lyhyillä hiuksilla erottuu massasta. Fiskut ja koulutetut miehet taitavat enemmänkin antaa arvoa lyhythiuksisille naisille ja persoonan vapaalle ilmentymiselle, toisin kuin amisjätkät, joilla barbie-ihanne on jäänyt kytemään päälle.

He eivät myöskään saa kikulia.

Vierailija
64/100 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 12-16vuotiaana oli lyhyt malli, sit aloin kasvattaa.

Nykyään on monta vuotta ollu pitkät hiukset, ja äske käsin kampaajal tasottaan. 21v ikää ja kyl väittäisin et pitkät hiukset pukee paljon paremmin. Ku vertaa vanhoihin 16v kuvii jois toilyhyt malli on, ei sovi mulle ei...

tosin okei. mulla sattuu olee harvinaiset hiukset, paksuutta on pituuden lisäksi ja paljon. kampaajaki aina todennu et kahen kolmen ihmisen hiukset mulla päässä paksuuden puolesta.

Vierailija
65/100 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten saanut mitenkään hiuksiani laitettua, kun ne olivat lyhyet... jos johonkin piti lähteä, niin kampaajan kautta...

Pitkät hiukset saan laitettua itse, eivätkä pyörteetkään jaksa kääntää pitkää tukkaa kohti taivasta ;)

Vierailija
66/100 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät myöskään saa kikulia.

Vierailija
67/100 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain hyvän itsetunnon omaava nainen pitää lyhyitä hiuksia. Heitä ei määrittele miesten ihanteet ja seksiobjektina oleminen, vaan vapaus määrittää omaa itseään, vaihtelunhalukkuus (hiukset voi aina kasvattaa takaisin).

Näiden ihailtavan itsevarmojen naisten vaihtelunhalua osoittaa se, että lyhyet hiukset voi aina kasvattaa takaisin (ja siis määritellä itsensä miesten seksiobjektina olemisen kautta). Olenko siis nyt tuollainen itsevarma nainen, kun minulla oli lyhyet hiukset mutta kasvatin ne pitkiksi? Vai muutuinko pelkäksi barbiksi kun ilmaisin sitä vaihtelunhaluani?

Vierailija
68/100 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minulle ei ole hiusten pituudella väliä, kunhan saan ne ponnarille. Olen kokeillut lyhyitäkin hiuksia, mutta aina päätynyt takaisin pitkään malliin, sillä se sopii omasta (ja muidenkin) mielestä(-ni) minulle parhaiten. Lisäksi olen työssä, jossa en kuitenkaan saa pitää hiuksia auki. Kotona ja vapaalla annan niiden hulmuta vapaana:)

Vierailija
69/100 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä, enkä usko että lyhyet sopisivat persoonaani, vaikka fyysisesti ehkä sopisivatkin paremmin. Olen luonnollinen "maalaistyttö", pieni ja hoikka. Tykkään eniten pitkistä hiuksista, vaikka mulla on lyhyetkin ollut.... Jotenkin niissä lyhyissä oli liikaa työtä, piti joka aamu laittaa perusteellisesti, leikkauttaa 1,5kk välein, vähintään jne. Pitkät hiukset on helppo vetää ponnarille kotipäivinä, enkä käy kampaajalla kuin max kolme kertaa vuodessa! Ja miehenikin pitää pitkistä hiuksista, sanoi pelkäävänsä että leikkaan hiukset semmoseksi kananpersetukaksi...!!! Yllätyin hiukan, kun luulin ettei hiusteni pituudella ole niin väliä, mutta eipä tuo haittaa kun en haluaisikaan leikata enää. Hieman voisi mallia lyhentää, kun olen itsekin lyhyehkö. Mulla on ohutta hiusta paljon, eli melkoinen pehko!

Äiti 33v

Vierailija
70/100 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla pitkä ohut tukka jota harvemmin jaksan laittaa. Kasvot sirot ja tiedän että lyhyt malli sopisi paremmin.

Mutta mulla ei oo rahaa käydä kampaajalla jatkuvasti sitä leikkauttamassa johonkin malliin. On paljon helpompi tasoittaa itse pitkiä hiuksia.

Mulla oli kerran lyhyt malli joka sopi todella hyvin, sitä sai jatkuvasti käydä kampaajalla leikkauttamassa kun kasvoi pois mallista. Köyhän kukkarolle sopii paremmin pitkät hiukset.

(Lyhyttä pitäisi värjätäkin! Mulla on perus suomalainen paskalaatu hius joka on maantien harmaa ja ohut. Ei hyvä pitää lyhyenä ilman väriä.)

Vierailija
71/100 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

He, alkup. on joku ex-pitkätukkainen, joka on leikkauttanut lyhyen mallin ja sekös häntä nyt kismittää! Älä huoli, kyllä se vielä kasvaa. Minusta puolipitkät hiukset on aivan ylivoimaiset helppoudessaan, enkä aio luopua niistä, ennenkuin naama alkaa roikkua. Vanhemmille naisille sopii oikeasti sellainen lyhyt polkan tapainen, kananpersetukka taas ei sovi kenellekään. Olen nainen ja voi miten miehet minua katsoo, kun omassa käsipuolessa on joku kananpersetukkainen meikitön plösö. Ja mä oon muuten iteki naimisissa ja pidän miehenikin itseeni tyytyväisenä huolehtimalla ulkonäöstäni. Kuten tekee miehenikin :).

Vierailija
72/100 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-miesten huomio

-toisten naisten kateus

-helppous

-tottumus

-lyhyet hiukset miltei aina rumat (mielipide)

Vierailija
73/100 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkät eli takapuoleen ulottuvat hiukset, koska

-vaihtelua saadakseen ei tarvitse mennä kampaajalle upottamaan päätään kemikaalikylpyihin vaan voi laittaa hiuksensa kauniisti kotona

-naisellinen olo (miten kummassa ne kehitysmaan naisen päässä kasvaneet hiukset on niin mielettömän upeat kun niistä on maksanut satoja euroja pidennyksinä mutta omat hiukset ovat vain rumia hiirenhäntiä?)

-aviomies tykkää. Tykkäisivät muutkin miehet, mutta pidän hiukseni yleensä kiinni kun olen menossa

-helppo laittaa: peruskampauksen tekee parissa minuutissa ja se pysyy hyvänä koko päivän

-ei tarvitse pestä kuin pari kertaa viikossa

-kesällä kostea nuttura on ihanan viileä

-nuorekkaat. Katsokaa vaan, minkä pituiset hiukset 40+ matroonilla on. Ei ole mitään nutturoita vaan lyhyttä trendikästä, lyhyttä mummopermanenttia, lyhyttä pottaa...

Havaintojeni mukaan pitkiä hiuksia vihaavat lähinnä naiset jotka ovat kynineet tai kemikaaleilla pilanneet omansa ja toivovat että muut laskeutuisivat samalle tasolle. Sekä tietysti kampaajat jotka saavat hyvät rahat lyhyistä hiuksista jotka on pakko siistiä kampaajalla kerran kuussa. En usko että ellen saa nivelreumaa tms. minulla tullaan koskaan näkemään lyhyitä hiuksia.

Vierailija
74/100 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kuontaloitaan. Taitaa sittenkin olla niin että ovat salaa kateellisia lyhythiuksisille :D

Mun mielestä on hiukset sitte lyhyet tai pitkät mut näyttää hyviltä, niin fine!

Mitä sitä sit sen enempää toisia haukkumaan??

Vierailija
75/100 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi maailman isoimmista harhakäsityksistä varmasti. Se on VÄLIAIKAINEN efekti mikä syntyy, kun hiuksissa on vähemmän painoa. Sen sijaan hius ihan oikeasti kuluu eli ohentuu rasituksesta. "turha" eli terveen latvan leikkaaminen kuluttaa hiusta ihan yhtä lailla kuin haperoituneen hiuksen leikkaamatta jättäminen - kyllähän värjääminenkin saa hiuksen näyttämään paksulta ja kiiltävältä, mutta kuka oikeasti väittää sen olevan hyväksi hiuksille?? Termi "kananperse" ei ole mikään tuulesta temmattu, siltä se tukka alkaa ennemmin tai myöhemmin näyttämään kun sitä on leikattu-föönattu-muotoiltu riittävän kauan. Sanokaa mitä sanotte.

Makuasioista ei oikein voi kiistellä. Toiset tykkää "graafisemmasta" tukasta joka ei peitä kasvoja. Toisista (kuten minusta...) pitkä tukka (varsinkin luonnollisena) ihmisellä on kaunista ja seksikästä, oli se laadultaan raskasta ja paksua tai hentoa ja ilmavaa. Joten tietysti omatkin hiukset ovat pitkät, ne ovat osa identiteettiäni josta en luovu siksi jotta joku muu "näkisi kasvoni paremmin" :)

Vierailija
76/100 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mallia ja se ei oikeasti ole kovinkaan kaunis. Ei ainakaan suurimmalla osalla naisia. Tukka on ku äijällä. Vähän vielä partakoneella tehty kaljuviivoja niin avot! onpa upeaa -plaah!

Vierailija
77/100 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyttä tukkaa pitäessä jouduin leikkauttamaan aina 3 viikon välein, että oli siistin näköinen. Mallista pois kasvanut lyhyt tukka on ruma suoraan sanoen.

Liian kallista ja aikaa vievää. Toiseksi en vain jaksa miettiä, mikä sopii minulle parhaiten. On niin paljon muuta tärkeämpää, että en vain jaksa tuhertaa oman ulkonäön kanssa enää.Joten pitkä tukka roikkuu tällä hetkellä melkein lonkkaluihin asti.

Lyhyt tukka kasvaa kahdessa kuukaudessa pois mallistansa.

Ei ole rahaa työntää kampaamolle tuhansia eroja vuodessa.

Mulla lyhyet hiukset ja leikkautan ne 8. viikon välein, eli n. 7 kertaa vuodessa. Hinta 25€ kerta, eli tulisi maksamaan noin 175€ vuodessa.

Toki teetän hiuksille muutakin (värjäys kaksi kertaa vuodessa yms) ja kesäisin käyn aina ottamassa ihania hoitoja pilkkahintaan ammatti-instituutin kesäyrittäjillä, niin ei maksa sitäkään.

Luulen, että ei se taida hinnasta olla kiinni se hiusten pitkänä/lyhyenä pitäminen. Meneehän pitkiin hiuksiin paljon enemmän shampoota ja hoitoainetta kuin lyhyisiin.

Itse en voisi pitää pitkiä hiuksia vaikka haluaisinkin, kun ne eivät kasva :(

Vierailija
78/100 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt tukka kasvaa kahdessa kuukaudessa pois mallistansa.

Ei ole rahaa työntää kampaamolle tuhansia eroja vuodessa.

Sama täällä.

Ja sit jos vertaa ihmisellä, joka ei jaksa tehdä hiuksilleen mitään, pitkiä päätä myöten roikkuvia hamppuhiuksia jotka on sitaistu tylsälle perusponnarille tai lyhyitä mallista vähän uloskasvaneita hiuksia, joita ei ole mitenkään myöskään muotoiltu vaan ovat ihan niin tyynynliiskaamat ja päätä myöten kuin mitä nyt pelkän kampaamisen jälkeen aamulla ovat ilman pesuja tai laittamisia, niin luultavasti ne pitkät kuitenkin näyttää vähän vähemmän kamalalta.

Lisäsyynä muka se, että mies tykkää. Vaikka täytyy kyllä myöntää, että en leikkaisi mitään paljon työtä ja tiheitä kampaajakäyntejä vaativaa lyhyttä mallia, vaikka mies vaatisi (ellei itse maksaisi sitä ja laittaisi mun hiuksia joka aamu). Joten tämä on aika tekosyy.

Vierailija
79/100 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48v ja olen ehtinyt elämäni aikana leikata 6 kertaa tukkani lyhyeksi. Joka kerta olen palannut jonkin ajan kuluttua pitkään. Ja juuri siksi, että minulla ei riitä aikaa, ei energiaa, ei rahaa juosta kampaajalla 3 viikon välein. Toiseksi, koen pitkät hiukset persoonaani kuuluvaksi. Kolmanneksi, olen aikoja sitten lopettanut miettimisen, sopiiko joku muiden mielestä minulle paremmin. En jaksa elää sillä tavalla, että yhdelle kumartaisin ja toiselle pyllistäisin. Elän ihan itse omaa elämääni oman ulkoisen olemukseni kanssa.

Joten kerro, mistä minun pitäisi olla kade?

täällä kuontaloitaan. Taitaa sittenkin olla niin että ovat salaa kateellisia lyhythiuksisille :D

Mun mielestä on hiukset sitte lyhyet tai pitkät mut näyttää hyviltä, niin fine!

Mitä sitä sit sen enempää toisia haukkumaan??

Vierailija
80/100 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heillä on monella vielä 70-vuotiaanakin pitkät hiukset. Itsellä ohuet ja tylsän väriset, mutta silti pitkät. Syitä:

- Ne ovat helpot. Sängystä ulos, harjaus ja hiukset kiinni - valmis.

- Ei tarvitse käydä kampaajalla. Tasoittaminen hoituu kotonakin, säästyy rahaa eikä tarvitse höpistä vieraan ihmisen kanssa joutavia.

- Mies tykkää näistä ja tykkään itsekin vaikka voisivat olla paksummat. Tuntuu hyvältä, kun hiukset kutittavat paljasta selkää...hmmm.

- Lapset tykkäävät hiplata. En ole kuulemma sama äiti, jos leikkaan ne:)