Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkotisian hoitaminen, miten toimisitte?

Vierailija
05.09.2012 |

Minulla siis kaksi lasta. Toisella alkaa eskari 8.30 ja ajattelin että veisin toisen lapsen myös samaan aikaan samaan päiväkotiin. Mutta oma työaikani alkaa vasta klo 10. Matkaa meiltä päiväkodille kuitenkin sen verran, ettei viitsisi montaa kertaa ajaat tuota väliä.

Tämä ei siis millään sovi päiväkodin tädeille, että nuorempi lapsi jäisi samalla kertaa päiväkotiin, vaan minun pitäisi viedä lapsi kotiin odottamaan puoleksi tunniksi. Miten tästä nyt edetä?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lapsi siellä esikoulussa ekan puolen tunnin aikana mitään olennaista opi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessahan sinulla on oikeus viedä lapsesi hoitoon tasan siihen aikaan kun haluat.

Vierailija
4/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet palvelusopimuksen haluamallesi ajalle ja maksat sen mukaan maksut. Vaikka et olisi ollenkaan töissä, saat tuoda lapsesi päiväkotiin jo klo 8.30.

Vierailija
5/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikai ne voi mitään, jos vaan pidät kiinni siitä, että tuot molemmat aiemmin? Mistä ne edes tietävät sinun työaikasi.

Yleisesti on toki hyvä, että vanhemmat ovat lastensa kanssa mahdollisimman paljon, mutta tuo nyt on pk:lta täysin hölmöä.

Minulla siis kaksi lasta. Toisella alkaa eskari 8.30 ja ajattelin että veisin toisen lapsen myös samaan aikaan samaan päiväkotiin. Mutta oma työaikani alkaa vasta klo 10. Matkaa meiltä päiväkodille kuitenkin sen verran, ettei viitsisi montaa kertaa ajaat tuota väliä.

Tämä ei siis millään sovi päiväkodin tädeille, että nuorempi lapsi jäisi samalla kertaa päiväkotiin, vaan minun pitäisi viedä lapsi kotiin odottamaan puoleksi tunniksi. Miten tästä nyt edetä?

Vierailija
6/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ota yhteys päiväkodin johtajaan. Tilannehan on sinulle kohtuuton. Joko viet molemmat lapset 8.30 tai sitten 9.00, ei sinua voi vaatia ajamaan edestakaisin puolen tunnin takia.

Vierailija
7/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lapsi siellä esikoulussa ekan puolen tunnin aikana mitään olennaista opi.

ei käy eskariopelle, kysyin jo tuota.

ap

Vierailija
8/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessahan sinulla on oikeus viedä lapsesi hoitoon tasan siihen aikaan kun haluat.

kun tädit ryhmässä sanoivat minulle tiukasti että jos en ole töissä, on lapsi minun kanssani. En ruvennut siinä sitten väittelemään.

ap

Vierailija
9/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet palvelusopimuksen haluamallesi ajalle ja maksat sen mukaan maksut. Vaikka et olisi ollenkaan töissä, saat tuoda lapsesi päiväkotiin jo klo 8.30.

maksan siis täydestä hoitopaikasta myös nuoremmalle :/

ap

Vierailija
10/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä nipotusta. Meneehän matkoihinkin ja pukemisiin aikaa (ja hermoja). Sano jatkossa, että työsi alkaa jo esim. 9.00 tai 9.30. Eivät ne työaikalistoja työpaikalta lähde tiedustelemaan. Valkoinen valhe helpottamaan arjen sujuvuutta, kun päiväkodissa eivät osaa joustaa.

Been there, done that - I feel for you.

Vierailija
11/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuota päiväkotisikaa hoidetaan ihan samalla lailla kun muitakin elollisia. Se viedään aamulla tarhaan, annetaan ruokaa ja illalla haetaan sisälle.

Meillä sika asuu kyllä navetassa eikä käy kunnallisessa päivähoidossa.

Vierailija
12/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikai ne voi mitään, jos vaan pidät kiinni siitä, että tuot molemmat aiemmin? Mistä ne edes tietävät sinun työaikasi.

Yleisesti on toki hyvä, että vanhemmat ovat lastensa kanssa mahdollisimman paljon, mutta tuo nyt on pk:lta täysin hölmöä.

Menin siis tyhmyyttäni kertomaan, koska ajattelin olla avoin ja rehellinen. Ei olisi näköjään pitänyt..

Tulisi siis n. 15 km turhaa ajoa per päivä.

ap

Vierailija
13/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran ilmoitat että työaikasi on aikaistunut, tässä lapsi olkaa hyvät.

Saa sen lapsen viedä hoitoon vaikka kotona lojuis, nääs.

Vierailija
14/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä nipotusta. Meneehän matkoihinkin ja pukemisiin aikaa (ja hermoja). Sano jatkossa, että työsi alkaa jo esim. 9.00 tai 9.30. Eivät ne työaikalistoja työpaikalta lähde tiedustelemaan. Valkoinen valhe helpottamaan arjen sujuvuutta, kun päiväkodissa eivät osaa joustaa.

Been there, done that - I feel for you.

Tuo taitaakin olla se helpoin ratkaisu eli kerron vain että työaikani aikaistu klo 9. Mutta sitten mun pitäisikin olla hakemassa lapsia jo tuntia ennen!! Kääks, kyllä ne kumminkin laskevat tunnit.

ap

Vierailija
15/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvitse alkaa väittelemään. Toteat vain, että lapsen uusi hoitoaika alkaa klo 8.30. Jos haluat jotain lisätä, niin sanot, ettei lapsen kannata viettää jokaista arkiaamua sun kanssa kulkien päiväkodin ja kodin väliä edes takas. Muutahan ette ehtisi tekemään. Itse olen lto, enkä ymmärrä ollenkaan tuollaista "määräilyä".

kun tädit ryhmässä sanoivat minulle tiukasti että jos en ole töissä, on lapsi minun kanssani. En ruvennut siinä sitten väittelemään.

ap

Vierailija
16/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuota päiväkotisikaa hoidetaan ihan samalla lailla kun muitakin elollisia. Se viedään aamulla tarhaan, annetaan ruokaa ja illalla haetaan sisälle.

Meillä sika asuu kyllä navetassa eikä käy kunnallisessa päivähoidossa.

Meidän kylällä sioilla on kyllä subjektiivinen päivähoito-oikeus.

Vierailija
17/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se eskarilainenkin pitäisi pitää kotona myöhempään? En käsitä, mitä se päiväkodin työntekijöille edes kuuluu milloin sinä olet töissä ja tuot lapsesi hoitoon... Huoh.

Vierailija
18/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en menekään töihin. Oletko kuullut subjektiivisesta oikeudesta päivähoitoon? Vie sinäkin lapsesi hoitoon silloin, kun koet sen tarpeelliseksi.

Suomalaisessa yhteiskunnassa arvostetaan työtä yli kaiken. Toisaalta taas joiltakin perheiltä puuttuu suvun tuoma turva. Onpa hyvä, että on tämä päivähoito-oikeus! Tosin mieluummin ottaisin osallistuvat isovanhemmat...

Vierailija
19/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvitse alkaa väittelemään. Toteat vain, että lapsen uusi hoitoaika alkaa klo 8.30. Jos haluat jotain lisätä, niin sanot, ettei lapsen kannata viettää jokaista arkiaamua sun kanssa kulkien päiväkodin ja kodin väliä edes takas. Muutahan ette ehtisi tekemään. Itse olen lto, enkä ymmärrä ollenkaan tuollaista "määräilyä".

ap

kyllä jotain joskus sanoa, mutta olen aika arka sanomaan mitään :/

ap

Vierailija
20/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuitenkin maksat kokopäiväpaikasta niin mikä mättää??? Tottakai saat viedä lapsen sinne samalla kun toisen lapsen!