Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverilla just hikoilemassa, sisälämpö 24c!

Vierailija
31.01.2012 |

Tai no kotiuduin tovi sitten. Missä ihmeen saunoissa ihmiset asuu? Meillä on 20c ja siitäkin voisi itteasiassa hieman pudottaa, takankäyttö nostaa sitä asteen verran. Kaverilla ei takkaa, uudehko okt ja suorasähkölämmitys. En aio edes udella sähkölaskun suuruutta. Jotenkin tunkkainen ilma, kun pattereilla pelkästään puskee ton 24c

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sisätiloissa pitää olla niin lämmin, että t-paidassa tarkenee. Kesä tai talvi, ei kotona pitäisi joutua pukemaan monta kerrosta vaatteita päällensä.

No kuljen kotona pääosin t-paita päällä tai sitten ihan kalsareissani ja meillä on se 19-21C vähän huoneesta riippuen.

Kyllä minä kesälläkin jo +15 asteen paikkeilla siirryn t-paita pukeutumiseen.

Kyllä se on sairas joka palelee +20 asteen lämmössä

Normaalipainoinen tarvitsee enemmän lämpöä

Vierailija
102/142 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

*tarjoaa sitä paperipussia paniikkihäiriöiselle palstamammalle, joka saa kohtauksen kun ei voi ymmärtää, että muut elää toisin ja nauttii omasta elämäntyylistään*

Puuh, puuh, puuh, puuh.. puhaltele rauhassa niin helpottaa.

ja musta on ihana käpertyä villasukat jalassa viltin alle sohvalle surffailemaan tai lukemaan :) Velour-oloasu on kotona ihan paras, talvella korvaan velourtakin villatakilla.

Makkarissa on 18-19 astetta, ja enää en herää tokkuraisena kuten edellisessä asunnossa, jossa oli jotain 23 aina kaikissa huonessa.

Terveellisin sisälämpö on 18-22 astetta. Itse ahdistun noissa hohtavan kuumissa betonibunkkerikerrostaloissa, joissa sähköpatterit höökää sitä 24-25 astetta joka huoneeseen. Miten ne ihmiset edes nukkuu semmoisessa kuumuudessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sairaana paleltaa kotona, mutta ei voi tunkkaisuudesta moittia. Makkareitten on hyvä ollakin viileitä.

Vierailija
104/142 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette läskejä, siitä se johtuu.

M 175cm 78kg kun viimeksi puntarilla kävin.

Terve ihminen ei tarvitse yli 21 astetta lämpöä. Sairaita nämä helteessä hengailijat ovat :D

Vierailija
105/142 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on selvästi alle 20 astetta ja vetoista.

Jos talossa vetää, tarkoittaa se sitä, että rakenteet eivät ole kunnossa. Ja se edelleen tarkoittaa sitä, että lämpö karkaa harakoille...

Vierailija
106/142 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja keskellä taloa iso leivinuuni. Minua ainakin hivelee aina se ihana lämpö, mikä tulee kun on uunin lämmittänyt. Savupiippu menee ylämakkareiden kautta ja levittää ihanaa ja suloista lämpöä niihinkin.

Ulkona on juuri nyt -31 astetta pakkasta ja nautin vapaapäivästäni tässä sisällä lämpimässä, mikä kohta leviää kun uuni on lämmennyt.

Vierailija
107/142 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on epäterveellistä olla asunnossa jossa lämpötilat ovat tollasia 24 asteisia? Itse en pystyis edes nukkumaan tollasissa pätseissä. Ja on melkoista energian tuhlaustakin.

Vierailija
108/142 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen palelevaa sorttia, ja jäädyn 21-22 C. Muutettiin kesällä uuteen asuntoon, enkä ennen muuttoa tajunnut kysellä lämmöistä. Talven tullen huomattiin että täällä ei saa lämpimämmäksi kun 21-22. On sitten kiva kulkea kotona monta kerrosta vaatetta päällä ja hupparin huppu koko ajan päässä. Aiempi asunto oli sellainen, josta itse sai säädeltyä lämpöä, mutta tässä ei. Meillä oli sillon 23-24 koko ajan.

Mielestäni sen takia ei tarvi lämmittää enemmän, että kotona voi olla ilman sukkia ja t-paidassa. Mehän nyt vaan asutaan suomessa, ja ilmastolle ei voi mitään. Talvella laitetaan ulkonakin enemmän vaatetta päälle, niin kyllä sitä voi sisälläkin laittaa. Mutta sitä en hyväksy, että huppu päässä pitää olla koko ajan.

Vierailija
109/142 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sisätiloissa pitää olla niin lämmin, että t-paidassa tarkenee. Kesä tai talvi, ei kotona pitäisi joutua pukemaan monta kerrosta vaatteita päällensä.

No kuljen kotona pääosin t-paita päällä tai sitten ihan kalsareissani ja meillä on se 19-21C vähän huoneesta riippuen.

Kyllä minä kesälläkin jo +15 asteen paikkeilla siirryn t-paita pukeutumiseen.

Kyllä se on sairas joka palelee +20 asteen lämmössä

olet idiootti! Kaikkea sä suustas päästätkin.Ja ikää oli????

Vierailija
110/142 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ajan selittävät, että kuumassa on hankala nukkuakin.

Ettekö ole tajunneet sellaista asiaa, että normaali ihminen osaa säätää eri huonesiin erilaisia lämpöjä. Meillä on yleisissä tiloissa ja keittiössä lämpimämpää. Kodinhoitohuoneessa lämpimintä, koska siellä kuivuu pyykit. Makkarit totta kai viileämpiä.

Ettekö te osaa pattereita säädellä vai asutteko jossain kerrostalossa, missä kaikki patterit on säädetty samalle termostaatille?

Asiasta toiseen. Kylmissä tiloissa kun kuivaa pyykkiä, rakenteet kostuvat. Vesi kondensoituu ikkunoihin yms. ja pilaa rakenteet. Joten kannattaa lämmittää edes se tila, missä kuivaatte pyykit. Tai sitten käyttää kuivuria. Mutta kuivurissa on se huono puoli, että sehän levittää lämpöä ja voi tulla sitten hiki.

Vierailija
111/142 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti on sen 20-22 astetta. Ei todellakaan ole kylmä. Mutta se on tottumiskysymys.

Vähän ihmetyttää kyllä nämä +24-27.

http://www.motiva.fi/koti_ja_asuminen/nain_saastat_energiaa/lampo/sisal…

Eikä se energian säästäminen vättäättä ole rahasta kiinni.

Vierailija
112/142 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toivottavasti minulla ei ole teidänlaisia kavereita, jotka käy kylässä ja kotiin tullessa heti tulevat marisemaan aaveelle kun siellä ei ollut sellaista kuin minä olen tottunut tekemään ja sellaisia olosuhteita, joissa olen itse tottunut olemaan.

Herra siunaa ja varjele aavee-kavereilta.

Vierailija
113/142 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kommentoidakin jotain mutta en kerta kaikkiaan keksi mitään - niin ällistyttävä tämä ketju on :DD

Mutta sainpahan aamun naurut!

Vierailija
114/142 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

makuuhuoneissa viileää ja muualla oleskelutiloissa lämmintä. Oleskelutiloissa voi olla vieraiden mielestä kuuma, mutta se on meidän perheelle miellyttävä lämpötila. Ja tämä on meidän kotimme, joten me valitsemme haluamamme lämpötilan.

Itse olen vieraillut asunnoissa joissa on kylmää ja tunkkaista tai lämmintä ja tunkkaista tai kylmää ja raikasta tai lämmintä ja raikasta. Eipä nuo asiat ole koskaan olleet se vierailussa painava asia tai estäneet vierailua. Parempi pysyä kotona jos pienet erot ihmisten asuintavoissa ja mieltymyksissä painavat mieltä noin paljon.

Vierailija
115/142 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta toiseen. Kylmissä tiloissa kun kuivaa pyykkiä, rakenteet kostuvat. Vesi kondensoituu ikkunoihin yms. ja pilaa rakenteet. Joten kannattaa lämmittää edes se tila, missä kuivaatte pyykit. Tai sitten käyttää kuivuria. Mutta kuivurissa on se huono puoli, että sehän levittää lämpöä ja voi tulla sitten hiki.

Kun pyykinkuivaustiloissa on kunnollinen ilmanvaihto, kondenssivesiä ei synny. Meillä kuivataan pyykit rintamamiestalon kellarissa, jossa lämpö on näillä pakkasilla selvästi vielä tuota 18-20 astettakin viileämpi. Kun ilmanvaihto on kunnossa, kondenssivesiä ei ole missään eikä talossa kosteusongelmia.

Vierailija
116/142 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

*tarjoaa sitä paperipussia paniikkihäiriöiselle palstamammalle, joka saa kohtauksen kun ei voi ymmärtää, että muut elää toisin ja nauttii omasta elämäntyylistään*

Puuh, puuh, puuh, puuh.. puhaltele rauhassa niin helpottaa.

ja musta on ihana käpertyä villasukat jalassa viltin alle sohvalle surffailemaan tai lukemaan :) Velour-oloasu on kotona ihan paras, talvella korvaan velourtakin villatakilla.

Makkarissa on 18-19 astetta, ja enää en herää tokkuraisena kuten edellisessä asunnossa, jossa oli jotain 23 aina kaikissa huonessa.

Terveellisin sisälämpö on 18-22 astetta. Itse ahdistun noissa hohtavan kuumissa betonibunkkerikerrostaloissa, joissa sähköpatterit höökää sitä 24-25 astetta joka huoneeseen. Miten ne ihmiset edes nukkuu semmoisessa kuumuudessa?

Tämäntasoiseen vastaukseen ei voi kuin vastata samalla mitalla: Lämpö lienee pehmentänyt pääsi... :D

Vierailija
117/142 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olohuoneen lämpötila 17.5 asteeseen kun olen siihen tottunut. Keittiössä saa olla 18 astetta.

Muuten juoksen itkeä pillittäen kotiin ja heti kirjoitan aaveelle ja haukun sinut ja haen tukea täältä siihen, että olen oikeassa.

Byääää, miksi kaverini eivät halua elää, kuten minä.

makuuhuoneissa viileää ja muualla oleskelutiloissa lämmintä. Oleskelutiloissa voi olla vieraiden mielestä kuuma, mutta se on meidän perheelle miellyttävä lämpötila. Ja tämä on meidän kotimme, joten me valitsemme haluamamme lämpötilan.

Itse olen vieraillut asunnoissa joissa on kylmää ja tunkkaista tai lämmintä ja tunkkaista tai kylmää ja raikasta tai lämmintä ja raikasta. Eipä nuo asiat ole koskaan olleet se vierailussa painava asia tai estäneet vierailua. Parempi pysyä kotona jos pienet erot ihmisten asuintavoissa ja mieltymyksissä painavat mieltä noin paljon.

Vierailija
118/142 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt sellaisia omakotitalojakin, missä on pyykkiä kuivattu viileässä makkarissa ja ikkunan alla on ruskeat rannut tapetissa kun ikkunoihin kertynyt vesi on valunut alas. Eräässä talossa tehtiin kuntokartoitus ja revittiin seinää alas. Oli ikkunan alta homekasvustoa jo mukavasti. Ja kyseessä oli juuri tällainen viileä talo, missä pyykit kuivasivat joka päivä sisällä.

Kun pyykinkuivaustiloissa on kunnollinen ilmanvaihto, kondenssivesiä ei synny. Meillä kuivataan pyykit rintamamiestalon kellarissa, jossa lämpö on näillä pakkasilla selvästi vielä tuota 18-20 astettakin viileämpi. Kun ilmanvaihto on kunnossa, kondenssivesiä ei ole missään eikä talossa kosteusongelmia.

Vierailija
119/142 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt sellaisia omakotitalojakin, missä on pyykkiä kuivattu viileässä makkarissa ja ikkunan alla on ruskeat rannut tapetissa kun ikkunoihin kertynyt vesi on valunut alas. Eräässä talossa tehtiin kuntokartoitus ja revittiin seinää alas. Oli ikkunan alta homekasvustoa jo mukavasti. Ja kyseessä oli juuri tällainen viileä talo, missä pyykit kuivasivat joka päivä sisällä.

Ikkunan alla oleva kosteus on usein seurausta esim siitä että ikkunan alla ei ole toimivaa patteria, ei niinkään pyykin kuivaamisesta.

Tämä on viides talvi meillä tässä talossa, eikä yhtenäkään talvena ole ollut kondenssivesiä kellarissa, vaikka pyykit on siellä kuivattu.

Vierailija
120/142 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutaan 90 neliön rivarissa, eikä tarvitse edes pattereita pitää päällä ni lämpötila toi 24 AINAKIN. joskus kun aurinko loimottaa, niin enemmänkin. se hyvä puoli, että sisällä voi olla topissa yms lyhythihaisessa =) lapsetkin tykkää