Päivähoidon (pk, pph) henkilökunnan oikeus olla sisällä.
Mikä on se raja (kylmässä/kuumassa) ettei henkilökunnan tarvitse viedä lapsia ulos?
Joillain aloillahan on pakkas- tai helleraja, että taukoja on enemmän tai ulkohommia ei tehdä.
Kommentit (23)
Riippuu ihan hoitajastakin. Itse olen huomannut, että mitä nuorempi hoitaja, sen herkemmin ovat sisällä niin pakkasella kuin helteelläkin.
Itselläni on vilkas 2-vuotias ja todellakin toivon, että päiväkodissa ulkoiltaisiin säällä kuin säällä, edes se puoli tuntia. Koska muuten herra hyppii seinille illalla eikä nukahda millään...
Ihan uskomatonta porukkaa:D :D
Kun on niin karmee sääkin ;)
Olen tässä viitatun viestin kirjoittaja: Työaikojen ja työmatkojen vuoksi haen lapsen vasta klo 17. Sitten kun yrittää saada ruokaa pöytään niin kello onkin jo 18 ennen kuin on syöty. Omakotitalossa puulämmitys, eli samaan aikaan mies lämmittää ja soittelee vielä työpuheluita.
Klo 18 ulkona on jo pilkkopimeää ja kun poika menee nukkumaan n. klo 20 niin pitäisi jo muutenkin pikkuhiljaa rauhoittua iltapuuhiin eikä lähteä riehumaan ulos.
Riippuu ihan hoitajastakin. Itse olen huomannut, että mitä nuorempi hoitaja, sen herkemmin ovat sisällä niin pakkasella kuin helteelläkin.
Itselläni on vilkas 2-vuotias ja todellakin toivon, että päiväkodissa ulkoiltaisiin säällä kuin säällä, edes se puoli tuntia. Koska muuten herra hyppii seinille illalla eikä nukahda millään...
Ihan uskomatonta porukkaa:D :D
Kun on niin karmee sääkin ;)
Olen tässä viitatun viestin kirjoittaja: Työaikojen ja työmatkojen vuoksi haen lapsen vasta klo 17. Sitten kun yrittää saada ruokaa pöytään niin kello onkin jo 18 ennen kuin on syöty. Omakotitalossa puulämmitys, eli samaan aikaan mies lämmittää ja soittelee vielä työpuheluita.
Klo 18 ulkona on jo pilkkopimeää ja kun poika menee nukkumaan n. klo 20 niin pitäisi jo muutenkin pikkuhiljaa rauhoittua iltapuuhiin eikä lähteä riehumaan ulos.
teillä on tosi hyvä aika ulkoilla 18 ja 19 välillä. Kyllä maistuu iltapala seiskalta ja unen kanssa ei varmaan tule mitään ongelmaa. Päiväkin alkaa taas pitenemään ja onhan siellä ulkona valot!
Kyllä muutkin ulkoiluttaa vielä illalla lapsiaan, jos siihen on tarve. Jotkut lapset vaan hyppii seinille, jos on olut liikaa sisällä. Tekee itelleenkin ihan hyvää.
Ei ole sama viedä väsynyttä lasta iltapäivästä/alkuillasta ulos, sillä aamupäivä tai peräti aamu olisi se ideaali ulkoiluaika. Energia palaisi niin keskittyisi paremmin sisähommiin iltapäivästä.
t. 4-vuotiaan äiti