Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se Varissuo todellakin niin kamala alue??

Vierailija
31.01.2012 |

muutamme kesälomilla Turkuun ja jatkan siellä perhepäivähoitajana. Olemme katelleet vuokra-asuntoja ja täytyy kysyä, että onko se Varissuo aivan kamala levoton alue, jossa saa tyyliin turpiinsa jos kotiovelta ulos uskaltautuu..? ;)

Siellä näyttäisi palvelut olevan kohillaan jne.

Mitä muita mukavia paikkoja Turussa olisi? En halua minnekään ns.idylliselle alueelle kauaksi kaikesta. Kiitos!

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on tosiaan ihan omanlaistaan jengiä. Mä en ole siellä onneksi asunut, mutta olen ollut konsulenttina paikallisessa kaupassa pitämässä tuote-esittelyjä. Ihan eri meininki ollut monellakin tapaa kuin muissa Turun ja lähiseudun kohteissa joissa olen kiertänyt. Tarjottavia näytteitä tuntuu osa haluavan ihan nälkäänsä, päätellen siitä että sama ihminen saattaa hakea monta kertaa. Juopuneita on paljon, ja he tykkäsivät jutella kovin. Esim. eräs mies yritti tarjota mullekin taskulämmintä kossua, koska "et kai sinäkään täällä selvin päin ihan tykkää olla", ja toinen kävi oikein monta kertaa sanomassa hauskan vitsinsä, että "tää mäyräkoira on muuten sisäsiisti" mäyris-kaljapakkauksestaan jota kantoi. 

Vierailija
22/82 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa tämä Varissuon, Halisten ja muiden alueiden kauhistelu. Olette varmaan niitä samoja, jotka eivät edes asu ko. alueilla ja valikoivat jopa lastensa koulutkin "oppilasaineksen" perusteella. Turhaan suurentelette niiden alueiden mainetta. Ihan tavallisia lähiöitä ne asukkaan näkökulmasta ovat.

Tiedoksi vain teille. Ei suuri maahanmuuttajataustaisten asukkaisen prosentti alueesta levotonta tee. Narkit ja jupot nyt toki herättävät sääliä, mutta heitä voit auttaa äänestämällä oikein sekä tekemällä vapaaehtoistyötä. Ihmisellä, joka itse ei ole sekaantunut mihinkään hämärään, ei kuitenkaan yleensä ole mitään pelättävää Suomessa (paitsi liikenteessä), asui sitten missä tahansa. Jos poliisi käy alueella tiheästi, niin mitä se sinua liikuttaa?

Itse olen asunut Varissuolla, nyt asun Halisissa. Kun lenkkeilen Halisten läpi iltamyöhään, en koskaan tunne turvattomuutta. Käykää vaikka kokeilemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 14:22"]

Mun autoa osoiteltiin kerran aseella kun ajoin keskellä päivää lapseni kanssa Varissuon läpi. Lapsi nukkui istuimessaan takapenkillä kun joku jolla oli musta moottoripyöräkypärä jossa oli tummennettu visiiri (eikä moottoripyörää lähimaillakaan, oli kävellen!) osoitti aseella autoani kun ajoin kohti ja osoitti koko ajan ohi ajaessani asella ja jäi vielä perästä tähtäilemäänkin! Sen jälkeen päätin etten enää mene sinne.

[/quote]

Hyi helvetti. Kai soitit poliisit?

Vierailija
24/82 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan tääl Varissuolla asunut jo 10 vuotta eikä ole turpiin tullut kertaakaan ja ihan hyvin ollaan sopeuduttu tänne :)

Vierailija
25/82 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Varissuo o aika perseestä! Olin riparitapaamisessa, 1. kertaa ilman auotkyytiä ''Vakkella'' ja kas kas pyöräni lähti kävelemään.... Mukava paikka kannattaa muuttaa. Jätä kotoveski auki niin sulla ei oo mitään pelättävää.

Vierailija
26/82 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi suositella. Kokemusta ei tosiaan kylläkään kuin ns. "pahemmasta puoliskosta" Tosiaan väestö koostuu karkeasti näistä: mamuista, narkeista, alkeista ja suht leppoisista mummeleista. Näistä mamuja eniten ja heitä on myös moneen junaan. Iso osa ihan kunnollisia (lapsiperheitä yms.), mutta paljon myös ympäriinsä kuljeskelevia ja uhoavia nuorisoporukoita, jotka todistelevat "miehuuttaan" vittuilemalla kaikille välittämättä mistään säännöistä. Kuten aiemmin joku totesi osuvasti niin "painukaa suomalaiset vittuun suomesta" -mentaliteetillä mennään... Kerran ohikulkevasta n. 15 kesäisistä koostuvasta mamujoukosta irtaantui yksi itseäni päätä lyhyempi ja puolet painostani oleva jullikka, joka avasi keskustelun nappaamalla olkapäästä edes ilman edeltävää katsekontaktia ja avasi keskustelun: "Mitä vittu sä teet vakkel maitoturpa? Mee vittu täältä!" Sentään nassikan kaverit tajusivat, että pian ois poikien omissa tauluissa ropissut jos siinä tilanteessa tämä jannu olisi päälle käynyt. Eli nätisti raahasivat kaverinsa pois uhoamasta. Seuraavaksi näkyvin osa Varissuota on itäkeskuksen ympärillä norkoilevat suomalaiset alkoholistit, jotka eivät epäselvää örinää kummempaan pysty. Melko harmittomia jo hieman iällä olevia ressukoita. Myös narkkarit koostuvat lähinnä suomalaisista multiongelmaisista. Eivät oikeastaan kirkkaassa päivänvalossa liiku, mutta kun tulevat vastaan, saa aina hiukan varpaillaan olla. Helkutin arvaamattomia ja agressiivisia esim. tupakkia kysellessään. Varissuolla on myös melko paljon ihan tavallisia koiria ulkoiluttavia mukavia mummoja ja vaareja, jotka ilta- ja yöaikaan pysyttelevät sisätiloissa. Täysin "tavallisia" ja ongelmattomia lapsiperheitä on kyllä hyvin vähän. (ainakin itäskeskuksen lähettyvillä olevissa betonilaatikoissa). Lapsia en kyllä Varissuolla kasvattaisi. Jo metsiköissä ja talojen kulmasyvennyksissä lojuvat huumeneulat koen melko ikäviksi kun pienet lapset liikkuvat ja leikkivät. Myös huonojen vaikutteiden ja kaveripiirien riski on vahvasti läsnä. Yhteenvetona: Päivisin ainakin ihan turvallista liikkua, vaikka silloinkin melko värikästä elämää pääsee todistamaan, mutta iltaisin ja öisin mamujoukkiot ja narkkarit tekevät alueen levottomaksi ja hieman epämielyttäväksi kulkea jopa isolle (yksikseen liikkuvalle) miehelle. Tosiaan niinkuin moni on todennut niin riippuu paljon missä päin Varissuota asuu. Perällä olevista rivitaloalueista olen saanut melko rauhallisen kuvan siitä vähästä mitä olen siellä liikkunut.

Vierailija
27/82 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä muuttaisi itäpuolelle Turkua! Etenkään Varisssuolle, Lausteelle,,Halisiin... En kyllä Pansio/Perno alueellekaan. Länsipuolelta suosittelen rauhallisia omistusasuntoalueita kuten Nättinummi, Teräsrautela, Hepokulta tai Suikkila. Etenkin jos on lapsia...

Vierailija
28/82 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varissuo on Suomen Monaco. Kukaan ei käy töissä eikä maksa veroja. 

Vierailija
29/82 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urbaania legendaa useat tarinat. Hyvin ainakin itse olen viihtynyt varissuolla. Pahinta tällä alueella on nämä räkäläbaarit ja alkkikset, mutta eikö sellaisia löydy joka paikasta Suomea?

Vierailija
30/82 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 16:25"]

itse asunut varissuolla koht 14v ihanampaa lähiötä ei voisi olla olemassakaa.

[/quote]

tv

mamupatja

Vierailija
31/82 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Crowswamp aika karu mesta on, ei siitä pääse mihinkään. 

Vierailija
32/82 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En halua minnekään ns.idylliselle alueelle kauaksi kaikesta."

No miksi sitten edes harkitset Varissuota?

Kyllä se on.

Vierailija
33/82 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla ja 2000-luvulla paikka oli todella levoton ja aina kasvavassa määrin. Siis ihan oikea mätäpesäke. Nykytilanteesta ei ole kosketuspohjaa mutta mikäs sen olisi niin totaalisesti siivonnut? Toki siellä on alueita joissa on oikeasti rauhallisempaa. Mutta silti olisitte huonomaineisimpien paikkojen välittömässä läheisyydessä.

Vierailija
34/82 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme muutama vuosi sitten Turussa, ja kyllä sinne yöaikaan hirvitti ajaakin. Tai, no, autossa oli toki turvallista, mutta en sinne ikimaailmassa muuttaisi. Välttäkää myös "Halinen" -kaupunginosaa, koska sitä pitävät narkit ja mannet itsellään.

Kupittaa on ihan mukavaa aluetta, Kärsämäki on myös jees, Kaerla.. Onhan noita. Mutta Halinen ja Varissuo - välttäkää. Tässä kun on usein muuttanut paikasta toiseen, on alkanut uskomaan näitä varoituksia. Joskus silloin nuorena ja kauniina sitä ajatteli että eihän se nyt niin kamala voi olla (en siis Varissuosta puhu), mutta paikassa X tai Y asuttuamme on monesti huomannut että perseestähän se paikka on, kuten moni varoittelikin.

Vierailija
35/82 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin perheeni kanssa Varissuolta vuosi sitten rivariasunnon. Varissuolla on rauhallisia alueita, kuten tämä missä nyt asumme. Kertaakaan ei ole vuoden aikana viikonloppuisin mekastettu naapureissa, pöllitty lasten leluja leikkipihalta (vaikka jätämme ne aina ulos yöksi), rikottu tavaroita tms. ilkivaltaa tehty. En myöskään pelkää liikkua alueella iltaisin. Tämä rivitaloalue sijaitsee lähellä Pääskyvuorta, pieni metsäkaistale erottaa alueet toisistaan.

Pahin alue on Varissuon keskusta, jossa luonnollisesti on eniten vuokrakerrostalojakin. Siellä on levotonta, paljon maahanmuuttajia, paljon sosiaalisesti ongelmaisia suomalaisia (=alkoholisoitunutta porukkaa). Vuokra-asuntoalueet ovat väkisinkin levottomampia, mitä omistusasuntoalueet. Varsinkin kaupungin vuokrakerrostalot...

Varissuon hintataso omistusasuntojen suhteen on edullinen, joten jos on varaa harkita omistusasunnon ostoa, niin suosittelen ennemmin sitä. Vastaavan lainen asunto muualla Turussa maksaa helposti 100 000e enemmän.

Palvelut ja liikenneyhteydet ovat Varissuolla erinomaiset. Kouluissakin on valinnanvaraa (Norssiin kieliluokille kannattaa hakea, jos haluaa ns. valikoituneeseen joukkoon laittaa lapsensa). Mulla ei ole Varissuosta pahaa sanottavaa. Mutta alue jolla asuu Varissuon sisällä, ratkaisee paljon kuinka hyvin viihdyt.

Vierailija
36/82 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on maineensa veroinen. Päivittäin näet poliisin siniset valot tai kuulet ambulanssin lähinurkilla. Tiedän tämän koska kokemusta on. Nättinummi ja teräsrautela on alueita, missä on rauhallista, kaikki palvelut kävelymatkan päässä ja toinen paikka on Moisio. Sieltä löytyy kauppa, ala-aste ja yhteydet keskustaan on hyvät. Vuokra-asunnot ihan kohtuuhinnoissa. Moisiossa ei muuten ole yhtään kerrostaloa. Se on sellainen maalaiskylä lähellä keskustaa (n. 8km). Rivi- ja omakotitaloja pelkästään.

Vierailija
37/82 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu siitä millä puolella Varissuota oot, se toinen puoli kauppakeskuksen toisella puolella, on varmaan kamala paikka siellä on mamuja jne.

Se puoli missä on kirjasto, voikin olla kivempi ja ne alueet missä on rivareita.

Olen paljon ollut ja liikkunut siellä koska kaverini asui siellä kauan.

Vierailija
38/82 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varissuo on todellakin sellainen "Painukaa suomalaiset vittuun Suomesta"-mesta. Mamut on kun maailman omistajia, niiden omat lait vaan pätee "meihin ei koske teidän suomalaisten lait!" ja kaikki kantaväestö yritetään saada muuttamaan pois. Ne valtaa meidän kotimaan vielä joskus, ja jokaisen maahanmuuttomyönteisen pitäisi mun mielestä asua kuukausi Varissuolla niin saisi tietää mitä ne mamut todellisuudessa tänne tuo.

Vierailija
39/82 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asunut varissuolla koht 14v ihanampaa lähiötä ei voisi olla olemassakaa.

Vierailija
40/82 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin neljä vuotta ja täysin päinvastaiset kokemukset, toivoo nro 31.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi