Millainen sisustus on mielestäsi tyylikäs?
A. Trendikäs
B. Omaperäinen
C. Mahdollisimman kalliilla elementeillä toteutettu?
Kommentit (7)
Tarkemmin sellainen joka sopii talon/asunnon ja asukkaidensa tyyliin ja on jossain määrin ajaton.
Eli trendikäs sisustus, jossa on myös jotain omaperäistä, jokin hyvä oma idea tai oivallus (esim. värien uudenlainen yhdisteleminen). Yleensä tyylikkyys ja hinta kulkevat käsi kädessä, joten usein tyylikkäät ja laadukkaan näköiset huonekalut myös maksaa.
Toki pikkurahallakin voi saada tyylikästä (esim. kankaat alesta jne.), mutta kyllä usein erottaa, että onko kirjahylly laatua vai lastulevyä... Vanhat, kunnostetut huonekalut on myös kivoja, niitä voi löytää pikkurahalla (tai ilmaiseksi mummon ullakolta) ja kunnostaa itse.
Näin minun mielestäni.
Katsopa vaikka MTV3:n t.i.l.a.-ohjelmaa tai nelosen Innoa. Sisustuksen lähtökohdaksi otetaan lähes poikkeuksetta jokin kodinomistajalle tärkeä esine tai esim. uniikki taulu ja uusi sisustus räätälöidään sen mukaan. Tällaista sisustusta ei voi ostaa sellaisenaan kaupasta eli se on omaperäinen.
Ja kysymättäkin on selvää, että nämä sisustusohjelmat sun muut SEURAAVAT ja LUOVAT sisustamisen trendejä.
Siten B=A
Eli tyyli voi olla tyylikäs tai korni ihan ihmisestä riippuen. Se, missa asussa Lenita Airisto näyttää hyvältä, näyttää Tarja Halonen koomiselta. Eli vastaan, että omaperäisyys tässä mainitsemassani mielessä ratkaisee.
Mikään noista puolestaan ei automaattisesti tee sisustuksesta tyylikästä: Trendikäs voi olla todella kaunis taikka todella naurettava. " Omantyylinen" voi olla kiehtova ja kotoisa taikka hirveä sekasorto. Kallis voi olla ylellinen taikka mauton.
Tyylikkyys tulee jostakin muusta - siitä, että kokonaisuuden osaset sopivat yhteen keskenään, että sisustus sopii itse taloon ja ympäristöön, esteettisyydestä, värien ja materiaalien sopivuudesta ja sointuvuudesta, tasapainosta, valosta...
tällä hetkellä mun silmää miellyttää ruskea-valkoinen-linja. tavaroitten pitää lisäksi olla aitoja: kokopuuta, pellavaa, nahkaa jne.
Katsokaapa vaikka telkkarin sisustusohjelmia