olenko ylisuojeleva?
en suostu siihen että lapsi olisi mummolassa yötä jos ei ole todella todella pakko
sinänsä luotettava paikka, isovanhemmat eivät käytä ollenkaan alkoa jne, mutta kun ovat kiihkouskovaisia
lapsi, 8 v, itkee siellä ikäväänsä mutta ei saa minkäänlaista lohdutusta, koska lasta on kuulemma karaistava, suljetaan yksin huoneeseen jos itkee
ja sitten ne opetukset, viimeksi lapsi kotiin tullessaan itki että oli opetettu että jeesusta pitää rakastaa enemmän kuin äitiä
Kommentit (18)
- Onpas hieno ilma ulkona, kiva ulkoilusää.
- Niin. Jumalan ansiota, että aurinko paistaa.
- Hm. Pitää vaan pukea kunnolla, että tarkenee. Mennään tästä pulkkamäkeen.
- Kyllä Jeesus pitää omansa lämpimänä, kun sydämessä asustaa. (Mairea hymy.)
tutulta
minä joskus laitoin lapselle aurinkorasvaa kesällä, kuten nyt tapana on, ja he kauhistuivat että myrkytän lapsen
sanoin siihen kuivasti että en halua lapsen ihon palavan ja jotain sanoin ihosyövästä - sain vastineeksi saarnan "mitä te pelkäätte, sen te saatte"
oli tipalla ettei rasvat turahtaneet anopin kitaan
ap
jonka elämäntehtäväksi on noussut lastemme käännyttäminen pois pakanuuden synnistä. Erosimme opiskeluaikana mieheni kanssa kirkosta emmekä tietenkään kastaneet lapsiamme ajatellen, että päättäköön itse sitten isompana, mitä haluavat uskoa jne. No, tämä täti on todellinen jeesuksen morsian ja jaksaa jankuttaa joka kerta tavatessaan meidät/lapsemme näistä uskon asioista. En todellakaan halua pitää lapsia hänen kanssaan kahden, sillä noilla jutuilla sekoittaa vain (oman päänsä lisäksi) lastenkin. Ja ihan periaatteesta ÄRSYTTÄÄ tuo, että jaksaa jauhaa aina samaa, oli aihe kuin aihe. Jos puhumme esim. säästä, juttu juontuu lähinnä:
itse kyllä vastaisin maireasti hymyillen: Mistäs sen tietää vaikka itse piru säätelisi tuota paistetta" "Onneksi tuo piru lämmittää vielä enemmän, on niin hyvä olo" ja leveä hymy päälle.
Ihan vaan kiusallaan.
että kun viimeksi töiden takia oli pakko viedä lapsi sinne yöksi, hän soitti minulle ja itki ettei kukaan ota syliin, ja minä ilmoitin sitten edelleen että nyt menette lohduttamaan sitä lasta, tuloksena että isoäiti sitten itkeä tuhersi että minä olen niin määräävä
ap
kerta kun lapset ovat siellä olleet, niin heille on kuulemma luettu niitä "Ikuisia kertomuksia".
ellen olisi itse mukana.
Kamalaa lapselle.
mukana niin ihan eri meininki ja ystävällisiä ovat ja yhtään eivät tyrkytä uskontoa
sitten kun lapsi jää sinne yksin niin katsovat kai velvollisuudekseen aloittaa sen aivopesun :(
ap
Oliko heillä omillekin lapsilleen sama kuri?
eivät olleet "kajahtaneet" vielä silloin eli tuolloin oli kai aika tavallinen koti
ap
Et viihtyisi itsekään siellä, jos olisit lapsi. Voihan siellä vierailla, mutta niin, että olette mukana.
Aika kamalaa... en nyt heistä mitään sano, mutta niin monia uskonlahkolaisia on jäänyt kiinni pedofiliasta ja insestistä, etten enää luota kehenkään ääriuskikseen. Joku on ihmisellä pielessä päässä, jos elää elämäänsä vain yhden asian kautta ja tuputtaa jatkuvasti muillekin. Tai mielessä muhii joku todellinen, super-synkkä synti, jota joutuu jatkuvasti anomaan Jumalalta anteeksi... epäilyttävää.
Jos vaikka olisi vain tarvittaessa ihan päiväsaikaan hoidossa jonkun kerran koulun loma-aikoina, mikäli lapsi tahtoo itse mennä.
Eivätkö isovanhemmat tee lapsen kanssa sitten mitään hauskaa edes päivisin esim retkeile?
mihinkään pedofiliaan tässä usko, mutta en tykkää tuosta aivopesusta ja olen kai hemmotellut lastani kun otan aina syliin ja viereen jos on suru ja mummolassa sit ihan eri meininki
mies on kiukkuinen kun ei koskaan voi lasta viedä yökylään (ei ole muuta paikkaa), mutta kun minusta se ei ole ok että lapsi sitten itkee tihruttaa ja minä ja mies vietetään laatuaikaa hänen kustannuksellaan
ap
ja miettisin jo vakavasti käymisiäkin. En voi sietää näitä uskonnosta kiihkoilevia ihmisiä, kyllä heidän täytyy kunnioittaa muidenkin ihmisten ajatusmaailmaa ja väkisin EI VOI eikä SAA uskoaan tuputtaa!!! Mä olisin kyllä niin vittumainen tällaiselle "isoäidille" että sanoisin suorat sanat, se uskon tuputtaminen loppuu tällä sekunnilla tai lastenlapsia ei täällä enää nähdä!
Mua siis todella risoo tuollaiset ihmiset, ymmärrän sua, ap, jos et lastasi sinne vie.
ei kaikki uskovaiset ole onneksi tollaisia.
Omat vanhempani ovat uskossa, mutta he ovat myös äärimmäisen lempeitä ja kyllä halivat lapsia ja ottavat syliin jos toisella on ikävä ja suru.
Myös kunnitoittavat toisten kasvatusmenetelmiä, eivätkä ala tekemään mitään aivopesu juttuja.
Ikävä tilanne AP, mutta en kyllä veisi lasta sinne yökylään, koska selkeästi lapsi ei siellä viihdy ja he eivät kunniota teidän valitsemaanne kasvatusmenetelmää (johon ei kuulu jeesusteluja).
en todellakaan veisi lasta "karaistavaksi" ym. muita juttuja, joista kerroit, ihan järkyttävää.
Onko lapsella ketään hyvää kaveria, jonka kanssa voisi pikku hiljaa lakaa tehdä yökylävierailuja puolin ja toisin?
Silloin saisitte miehen kanssa vähän "omaa aikaa" ja lapsikin olisi tyytyväinen?
no nämä vastaukset auttoivat, kiitos, vahvistui se ajatus etten ole tässä väärässä
en ala heidän uskoaan vastaan taistelemaan, he pitäkööt sen, ja minä pidän ja hoidan oman lapseni, kuten oikein onkin, meillä nyt ei sitten ole yökyläpaikkaa lapselle, mutta näinkin pärjätään
ap
ylisuojeleva vaan järkevä, jos et jätä lastasi sinne yökylään! Haluatko että lapsesi on sellaisessa paikassa, jossa ei saa lohtua kun itkee? Tai opetetaan sellaisia asioita joita ette halua lapsenne oppivan? (olettaen että ette tuputa lapsellenne tuota samaa paskaa jeesuksen rakastamisesta) Tuo jeesustelu on sairasta!! Suojele lastasi siltä sairaalta maailmalta.
jonka elämäntehtäväksi on noussut lastemme käännyttäminen pois pakanuuden synnistä. Erosimme opiskeluaikana mieheni kanssa kirkosta emmekä tietenkään kastaneet lapsiamme ajatellen, että päättäköön itse sitten isompana, mitä haluavat uskoa jne. No, tämä täti on todellinen jeesuksen morsian ja jaksaa jankuttaa joka kerta tavatessaan meidät/lapsemme näistä uskon asioista. En todellakaan halua pitää lapsia hänen kanssaan kahden, sillä noilla jutuilla sekoittaa vain (oman päänsä lisäksi) lastenkin. Ja ihan periaatteesta ÄRSYTTÄÄ tuo, että jaksaa jauhaa aina samaa, oli aihe kuin aihe. Jos puhumme esim. säästä, juttu juontuu lähinnä:
aina sanonut lapselle, että maailmassa on eri uskontoja ja kun olet tarpeeksi vanha, voit itse tehdä omat ratkaisusi
mutta sitten tulee isovanhemmat jotka jyräävät tämän sanoman yli ja julistavat että äiti on väärässä
myöskin lapsi saatiin huolestumaan siitä että tosiaan olen niin syntinen että saatan juoda viikonloppuna siiderin tai jopa kaksi - lapselta oli kyselty että kuinka paljon teidän äiti oikein juo (olivat nähneet tyhjän pullon meillä, mulla ei tarvetta piilotella jos tyhjä pullo löytyy!)
ap