Avioliitto ja velvollisuudet puolisoa kohtaan..
Minun jakeluun ei mene se, että jos mies ei huomioi koskaan, pääsääntöisesti ei keskustele, yleensä ei sano heitäkään kun tulen kotiin, niin miksi minun pitää olla silti valmis täyttämään jatkuvasti miehen näkökulmasta se parisuhteen keskeisin asia, seksiä miehelle?! Suututtaa! Mies vaan hokee, että kyllä sun täytyy tulla mua vastaan näissä asioissa. Siis miten tulla vastaan, antaa aina panot, kun mies käskee, vaikka se ei itse ole minulle kumppani oikeastaan mitenkään. Viimeisen vuoden aikana olen ehkä pari kolme kertaa halunnut seksiä ja saanut siitä tyydytyksen, loput kymmenet kerrat on sitten puuhailtu väkisin, koska mies haluaa. Ällöttää ja tunnen itseni likaiseksi ja joskus jopa väkisinotetuksi sen jälkeen ja menen vessaan piiloon itkemään...
Kommentit (8)
Että hän ei huomio sinua, ei edes _puhu_ sinulle?
Mitä miehesi vastaa tähän?
Oletko sanonut, että tunnet olosi raiskatuksi ja menet usein vessaan itkemään?
Mitä se mies vastaa tähän?
Voimia sulle, ansaitset parempaa.
Suosittelen pari tai yksilö terapiaa.
...enkä osaa sinua oikein lohduttaa tai auttaa. Meille tuli ero. Juuri samalla lailla hylätyksi tunsin itseni suhteessa, mutta persettä ois täytynyt aina olla antamassa vaikka hädin tuskin oltiin puheväleissä...
olen asiasta yrittänyt puhua, mutta eihän tuo tajua. Tai se vaan hokee että parisuhde ja läheisyys on yhtäkuin seksi. Ja sanon, että sehän on vain osa-alue. Pitäisi jotain tehdä yhdessäkin ja huomioida toista. Mutta jos sitten onnistutaan järjestämään vapaailta, niin sehän tarkoittaa ensin panoa, sitten kutsutaan kavereita kylään. Siinäpä sitä läheisyyttä olikin..
Jos mies on sitä mieltä, että sinun on tultava vastaan näissä asioissa, niin miksi hän itse ei toimi vastaavalla tavalla? Oletko kysynyt?
Minusta teidän pitäisi pitää ihan kunnon neuvottelu, jossa kerrotte kummankin tarpeet. Sinä haluat hellyyttä, huomionosoituksia, kuuntelijaa, mies seksiä. Sovitte, mitä on kohtuullista odottaa. On kohtuullista, että mies tervehtii, kuuntelee sinua, kertoo asioistaan, että on koskettelua ja halailua, joka ei johda seksiin ja on täysin kohtuullista, että näitä kaikkia on JOKA PÄIVÄ. Jos miehelle tällainen on ahdistavaa, voitte sopia vähän kevennetyllä versiolla mutta kuitenkin niin, että mies ei voi käyttäytyä yhtään päivää kylmästi ja viileästi niin kuin sinua ei olisi olemassakaan. Kai hän sentään tajuaa, mitä tarkoitat tällä?
Sitten puhutte seksistä. Kuinka usein mies haluaa, miten hän osoittaa halunsa, edeltääkö hellyyttä, halailua, suukkoja tms? Haluaako mies kerran päivässä ja sinä ehkä enintään kerran kuussa? Olisiko kohtuullista olettaa, että seksiä olisi säännöllisesti esim. kerran viikossa mutta että sitä edeltäisi aina jotain romanttista esim. yhdessä katsottu elokuva sohvalla kynttilänvalossa tms?
Minusta sinulla ei ole velvollisuus suostua seksiin, jos se on ainoa aviollinen velvollisuus ja mitään muuta aviollista ei teidän suhteessanne juurikaan ole. Seksi on rakkauden merkki eikä sitä saa alistaa valtapeliksi. Silti kuitenkin sanoisin, että miehellä on melkoisesti opittavaa, jos ei tajua, että sitä ei voi vain tilata ja että siihen on luotava leppoisat olosuhteet. Eihän autoakaan kannata kylmiltään käynnistää kymmenien asteiden pakkasessa. Kyllähän se käynnistyy, mutta ei se ajo mitään loisteliasta ole eikä se tee sille autolle hyvääkään...
...olleet harrastaneet seksiä ennen avioliittoa? Ettekä asuneet ilmeisesti yhdessä kun miehen toimintamallit on tulleet yllätyksenä? Kannattaa ensin tutustua toiseen kaikilla tasoilla ennen kuin menee sinne papin tms. eteen.
Huomioimista ja joustamista ja "velvollisuuksia" pitää olla molempiin suuntiin, ei vain toiseen.
Ja kyllä minunkin miehelläni on haluja seksiin paljon enemmän kuin minulla, ja joskus hän kokee että minä välttelen häntä. Olen sitten muistuttanut, että koskaan en välttele, jos hän ensin viitsii nähdä vaivan ja SYTYTTÄÄ minut. Ei vain aina viitsisi, haluaisi suoraan itse asiaan.
No, se ei käy niin, eikä ole reilua niin odottaakaan.
lukea tämä.